Americký výrobce počítačů dosáhl za třetí čtvrtletí tržeb 15,37 miliardy dolarů a mírně tak zaostal za očekáváním 15,66 mld. USD. Provozním ziskem na akcii na úrovni 54 c. firma překonala konsensus 47 c., čistý zisk 893 mil USD přesáhl 822 mil. USD za stejné období v loňském roce. Akcie na oznámení výsledků po uzavření trhů reagovaly v poobchodní fázi poklesem o necelá 2 procenta.
Vývoj tržeb ovlivnila nová strategie firmy, spočívající v přesunu z trhu osobních počítačů k ziskovějším technologiím. Jeff Clarke z představenstva řekl, že za tímto krokem stojí cíl udržet ziskové marže. Hrubá marže činila ve čtvrtletí 23,1 % vůči konsensu 22,4 %.
Ačkoli překonal očekávání na úrovni zisku, pro zbytek roku očekává pomalejší růst tržeb. Hospodářské výsledky za celý rok by mohl negativně ovlivnit nedostatek pevných disků kvůli záplavám v Thajsku, které vyrábí čtvrtinu všech pevných disků na světě. Společnost navíc čelí zvýšené cenové konkurenci ze strany lídra trhu .
Finanční ředitel společnosti Brian Gladden uvedl, že za slabší poptávkou ve 3Q stál nižší zájem spotřebitelů v USA a západní Evropě, také nižší objednávky ze strany federální vlády. Potvrdil, že společnost omezuje rozsah své výroby a soustředí se na ziskovější segmenty. Za celý fiskální rok, který končí v lednu, počítá společnost s nárůstem výnosů o 1 až 5 procent; analytici očekávají 2% růst. Celoroční cíl růstu provozního zisku je 17 až 23 %.
, který byl v roce 2006 jedničkou na trhu osobních počítačů, nyní zaostává za a Lenovo Group.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)