Aktualizováno Společnost , která je největším producentem hliníku ve Spojených státech, v prvním čtvrtletí překvapivě vytvořila čistý zisk 94 milionů dolarů. Meziročně je to sice propad o 70 procent, na trhu se ale počítalo se ztrátou v přepočtu na akcii 4 centy, zatímco firma vykázala zisk 10 centů na akcii. Spolu s nadočekávání silnými tržbami tak odstartovala novou výsledkovou sezonu, které se přikládá velká důležitost.
Tržby společnosti v 1Q12 dosáhly úrovně 6,01 miliardy dolarů, což je číslo, které si netroufl odhadovat ani jeden z ekonomů a analytiků, přičemž konsensus trhu očekával 5,77 miliardy dolarů. Za překvapivě dobrým čtvrtletním výsledkem je podle Alcoy hlavně vyšší prodej hliníku širšímu spektru odběratelů, počínaje automobilkami a konče výrobci nápojových plechovek. Firma ale těžila i z úsporných opatření, díky nimž funguje efektivněji.
"Vidíme jasný růst na všech koncových trzích ve světě," řekl k výsledkům firmy její šéf Klaus Kleinfeld. "V leteckém sektoru jde trh od jednoho růstu k dalšímu," dodal. Poptávka po hliníku je v Severní Americe podle něj velmi vysoká ve většině odvětví s výjimkou stavebnictví. Firma zvýšila odhad růstu leteckého sektoru o tři procentní body na 13 až 14 procent, na trhu výroby automobilů čeká růst o tři až sedm procent. Celkově potvrdila letošní výhled na růst globální poptávky po hliníku na úrovni 7% tempa. Na straně nabídky stále vidí nedostatek. Loni růst globálního trhu dosahoval 10 %.
"V Číně je růst vidět ve všech segmentech. Je o trochu slabší, ale pořád je to velmi silný růst. Trhy v Evropě přešlapují na místě," pokračoval Kleinfeld na schůzce s analytiky, kde hodnotil výsledky firmy.
výsledky zveřejnila v úterý po skončení obchodování, v jehož průběhu její akcie oslabily o 2,9 procenta. Vysoké ztráty měl ale i zbytek trhu. Po zveřejnění výsledků se akcie v aftermarketu vydaly prudce vzhůru a zpevnily až o 5,4 procenta.
už začátkem letošního roku omezila některé provozy, neboť poptávka začala koncem loňského roku ochabovat. Jednou z příčin byly obavy ze zpomalení tempa růstu globální ekonomiky. Snížení výroby v prvním čtvrtletí se spolu s dřívějším omezením, k němuž firma sáhla během recese, pomohlo zvýšit produktivitu.
je důležitým ukazatelem výkonnosti celé americké ekonomiky, protože její produkt, tedy hliník, se používá v mnoha odvětvích. Hliník nakupují výrobci automobilů i letadel, ale také stavební či potravinářský průmysl.
Nynější výsledková sezona bude podle analytiků klíčová, neboť se ukáže, zda silný růst cen akcií z minulých měsíců byl oprávněný, či nikoliv. Důležité nebudou ani tak samotné výsledky hospodaření, ale výhled. Tedy to, jak firmy samy vidí nejbližší období.
(Zdroj: Bloomberg, čtk)