Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jsou obavy z dojezdu elektromobilů jen smyšleným problémem?

Jsou obavy z dojezdu elektromobilů jen smyšleným problémem?

22.02.2024 12:46
Autor: Redakce, Patria.cz

Automobilový expert v rozhovoru pro Brighter with Herbert hovořil o řadě výhod, které podle něj má Tesla před konkurencí (viz předchozí části rozhovoru ZDE a ZDE). Ta podle něj bude ztrácet podíl na trhu právě kvůli Muskově firmě a také čínským automobilkám. K tomu dodal: „Pamatuji, když GM mělo 60% podíl na domácím trhu, nyní to je za velmi dobrého dne tak 15 %. Jak se to stalo? Tak, že nebyli schopni dělat ta správná rozhodnutí a vyrábět auta, která lidé chtěli.“

Munro hovořil o tom, kolik tisíc mil najezdil s elektromobilem během pár dní, což podle něj ukazuje, že mnohokrát zmiňované obavy z dojezdu jsou jen smyšleným tématem a „marketingovým tahem“. Mylné jsou také podle něj obavy z vyšších servisních nákladů u elektromobilů, což je dáno samotným principem elektromotoru na straně jedná a složitých spalovacích motorů na straně druhé. „Kdo si ty věci vymýšlí? Určitě ne inženýři, ti se tomu budou jen smát.“

Dalším příkladem mylného pohledu na provoz elektromobilu je podle experta opotřebení brzd. Jeho zkušenost je totiž taková, že k němu zdaleka nedochází tolik, jak se tvrdí, protože „používám jen jeden pedál a když chci brzdit, rekuperuji.“ Munro dodal, že elektromobily mohou najet milion mil bez větší údržby, zatímco u spalovacích motorů je to reálné snad jen u velkých naftových motorů, a i ty potřebují větší servisní zásahy. Expert míní, že lidé budou postupně preferovat auta bez emisí, líbit se jim bude i to, že nemusí jezdit k čerpacím stanicím a budou nabíjet doma.

Munro věří, že výraznou silou se na globálním trhu stanou čínské automobilky, které „udělají to samé jako ty japonské.“ Největší firmou se může stát BYD, Tesla bude na druhém či třetím místě, šanci z tradičních automobilek má jen Toyota. „Když minulost umírá, chvíli to trvá, ale když je pryč, je pryč.“ Munro přitom vyzdvihuje kvalitu vedení automobilek, Toyota má podle něj v čele velmi chytrého člověka, který mimo jiné dovede číst trh. Toyota toho také „hodně ví o vodíku a jím poháněných motorech“. Munro se přitom domnívá, že nemusí jít o špatný směr, i když „moc nefandí vodíkovým palivovým článkům“. Ty jsou „budoucností už asi osmdesát let“.

Zdroj: Brighter with Herbert, Youtube

 
 

Čtěte více:

Munro: V některých oblastech je Tesla roky před konkurencí
19.02.2024 11:07
Sandy Munro je uznávaným automobilovým odborníkem a v rozhovoru pro Br...
Munro: Teslu je velmi těžké porazit, zejména pokud se držíte starého způsobu přemýšlení
21.02.2024 6:05
Sandy Munro v rozhovoru pro Brighter with Herbert uvedl, že Tesla je p...
Týdenní výhled: Od indexů aktivity se tradičně čeká drobné zlepšení. Výsledky zveřejní Nvidia
19.02.2024 13:12
Nedávná inflační data ze Spojených států ukázala, že ceny při silné p...
Technologická sedmička
19.02.2024 14:34
Nový výzkum od analytiků Deutsche Bank ukázal, že „Sedm úžasných“ (Mag...

Váš názor
  •  
    23.02.2024 10:43

    Zvláštní, že i přes to, kolik je v médiích každý den podobně oslavných článků, jsou prodeje elektromobilů stále tak hluboko pod očekáváním. Ty lidi místo toho aby četli názory odborníků typu tady pana Munra, tak raději sbírají osobní zkušenosti ze svého okolí.
    MrBurnes
  • Ale tož
    23.02.2024 9:19

    Že je to bezporuchové mohli vykládat dokud se to nerozšířilo. Teď už jsou zkušenosti a je vymalováno. Viz ty půjčovny co se toho zbavují. I ta Tesla co najela milion mil tak to najela jen karoserie. Motor vydržel průměrně 150 tis. km. baterka něco přes 300 tis km.
    HenryFord
Aktuální komentáře
22.11.2025
10:10Víkendář: EU se zabývá příliš mnoha věcmi, to podstatné jí uniká
21.11.2025
17:54Artur Gevorkyan a Andrej Bátovský o rekordních projektech, příležitostech pro akvizice, sázkách na defence sektor i burze, která posune firmu úplně jinam
17:20Kde jsou vlastně „standardní“ valuace a jak jsou na tom relativně k nim ty současné?
16:53Evropa může kompenzovat cla USA i bez nových smluv, tvrdí šéfka ECB
14:16Pozvánka na setkání s analytikem a makléřem Patrie ve středu 3. prosince v Praze
14:12Centrální banka nemusí být neomylná, ale musí být zodpovědná
12:30Perly týdne: Které akcie nejvíce těží z AI
11:21Dnes se může rozhodovat, jestli trhy vstoupí do korekce. Po veletoči na Wall Street padá i Evropa  
11:00Podnikatelská aktivita v eurozóně solidní, tempo brzdí průmysl
10:49Nové doporučení Patrie: Moneta atraktivní pro dividendy, prostor pro růst omezený  
10:35ČEB, a.s.: Informace o vyplácení úrokových výnosů z emise dluhopisů
10:03FRESH: Rozpočtové tornádo aneb co čekat od nové vlády? Odpovídá Mojmír Hampl
9:04Rozbřesk: Smíšená data z trhu práce komplikují Fedu prosincové rozhodnutí
8:48Výhled Nvidie trhy nepřesvědčil, Goldmani hlásí nárůst shortů a brexit stál Británii až 240 mld. liber  
7:14Slok: Prosincový pokles sazeb by pro Fed byl těžký
20.11.2025
22:01Wall Street pod tlakem: volatilita zasáhla technologie i kryptoměny  
17:37AI a „dobrá deflace“ druhé průmyslové revoluce
16:16Během posledních 15 let došlo k výrazné změně ve fungování Fedu a schopnosti monitorovat jeho politiku
16:02Trh s luxusním zbožím příští rok vzroste o tří až pět procent, očekává Bain
15:08Americký trh práce přinesl v září po několika slabých měsících slušné zlepšení  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data