Synergii, která je hlavním argumentem většiny akvizic, lze vnímat jako výkon spojených jednotek ve srovnání s agregací jejich výkonů v případě jejich oddělených operací. Tvorba hodnoty za pomocí synergií jde pak na základě (i) sdílení zdrojů a aktivit, (ii) využití znalostí a zkušeností jednotlivých firem pro optimalizaci chodu nové entity, (iii) sdílení image, značky, (iv) vyšší tržní síly ve vztahu k zákazníkům a/nebo dodavatelům, bariéry vstupu (ač v tomto případě lze diskutovat o tom, zda jde o synergii jako takovou). Mimo těchto převážně "výsledkových" položek, diskutovaných detailně v předchozím článku, může být synergie odražena i v "rozvahových" položkách a v neposlední řadě ovlivňuje i celkový rizikový profil nové společnosti relativně k prosté kombinaci jejích částí - všechny tyto faktory pak určují celkový efekt na hodnotu nové společnosti.
Rozvedení tématu, praktické implikace a závěry budou k dispozici pro klienty Patria Plus v následujícím článku, který zveřejníme dnes v poledne.