Dnes ráno se pro odbornou veřejnost otevřely brány frankfurtského autosalonu. Veřejnost se dovnitř dostane až ve čtvrtek, již nyní se však jednotliví výrobci vyjadřují k situaci automobilového trhu. Ten je poslední dobou v poměrně výrazném útlumu, tržby a počty prodaných vozů se až na několik vyjímek vytrvale snižují. Výrobci tak sází na nové modely ve snaze přivést zpět zatím váhající klienty. Co nám tedy zatím jednotlivé automobilky řekly?
Volkswagen AG - CEO Bernd Pischetsrieder, CFO-designate Poetsch:
- tržby ve druhém pololetí budou výrazně silnější v porovnání s H1/2003
- potvrzuje odhad prodaných automobilů za tok 2003 na 5 milionech kusech
- Q3 bude výrazně lepší než Q1 a Q2
- v továrnách v Brazílii se bude propouštět minimálně 4,000 pracovníků
- 5-letý plán investic se bude snižovat o 10%
- zajištění měnového rizika se zvýšilo
- výrobní kapacita v Brazílii bude snížena o 20%
DaimlerChrysler AG - Chrysler CEO Zetsche, CEO Schrempp:
- tržby značky Mercedes budou v roce 2003 v podstatě beze změny v porovnání s 2002
- DCX vidí růst evropského automobilového trhu v roce 2004 na úrovni 2%
- Chrysler neplánuje zatím žádné další propouštění, program snižování nákladů však bude pokračovat
- Chrysler v roce 2003 pravděpodobně vykáže - pokud nějaký - jen velmi minimální zisk
- zájmem Chrysler je dosáhnout v roce 2003 alespoň 1% tržního podílu v Evropě
BMW AG - CEO Panke :
- podle názoru BMW pobídky investorům ve Spojených státech nesníží firmě očekávaný zisk
- zisk za 2003 bude pravděpodobně proti 2002 jen velmi málo odlišný
- do současnosti je prodalo 12,500 nových modelů řady 5
- nová série X3 a modelová řada 6 povede ke zvýšení zisku
- BMW čeká, že německý trh s automobily v roce 2004 vzroste o 2-3%
Porsche AG - ranní update:
- očekávaný počet prodaných automobilů ve fiskálním roce 2003 - 66,803
- růst tržeb o 15% na hodnotu EUR 5.6 mld.
- zisk před zdaněním se výrazně zvýšil
- nového modelu Cayene se prodalo 20,603 kusů
- další růst tržeb a počtu prodaných automobilů se nedá vyloučit
- CFO vidí stagnující zisk pro období 2003-2004.
Skoro by se chtělo říct, čím dražší auto, tím relativně lepší výsledky!
Petr Žabža