Propad maloobchodních tržeb se v lednu zvýraznil. Únor přináší zlepšení; v meziročním srovnání sice tržby nadále klesají, ale pomaleji. Pokles o 2,1 procenta je o trochu lepší výsledek, než se čekalo. Ve srovnání s předchozím měsícem tržby klesly o 0,5 procenta. Vliv počtu pracovních dní byl tentokrát neutrální, číslo však pomohl vylepšit bazický efekt, tedy nižší srovnávací základna minulého roku. Dopad zvýšení spotřební daně a DPH na tržby, tedy uspíšení nákupů, by už v únoru měl být minimální.
Situace na trhu práce stále nedává maloobchodu příliš dobré vyhlídky. Nezaměstnanost se drží kolem 10 procent. Objem vyplacených mezd, i když by se měl v prvním čtvrtletí už začít zvedat, zřejmě vykáže jen mírný nárůst. Navíc spotřebitelé jsou po recesi stále opatrní, což obvykle znamená větší sklon k úsporám a tím pádem menší chuť utrácet. Meziroční změna maloobchodních tržeb by tak i v následujících měsících měla být záporná. Až v druhém pololetí se dá čekat citelnější zlepšení.
Především díky bazickému efektu vykázaly meziroční zlepšení tržby v obchodě s textilem či knihami. Stabilizujícím prvkem zůstávají potraviny, kde tržby vykázaly jen minimální pokles. Expandovat se stále daří obchodu prostřednictvím internetu, což zřejmě souvisí s vyšší citlivostí spotřebitelů na cenu. Naopak pod tlakem zůstává obchod s nábytkem, elektronikou a vybavením domácnosti. Jde o zbytné zboží s relativně vyšší cenou, tedy to, kde se spotřebitelé v těžších dobách snaží omezit výdaje.