Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Česká spořitelna plánuje za půl roku velkou změnu. Rozjede novou značku pro bohaté klienty

Česká spořitelna plánuje za půl roku velkou změnu. Rozjede novou značku pro bohaté klienty

24.11.2011 12:11, aktualizováno: 24.11. 18:23
Autor: IHNED.cz

Aktualizováno

Česká spořitelna hodlá rozdělit své klienty na tři skupiny. Kromě nabídky pro běžné klienty a bankovnictví s novou značkou bude dál posilovat i privátní služby pro nejbohatší klienty nazvané Premier. Změna se uskuteční během prvního pololetí příštího roku.

Největší českou banku pro drobné klienty čeká největší změna v její novodobé historii. Česká spořitelna se vedle své tradiční značky chystá spustit "banku v bance" a pod novou značkou prodávat nadprůměrně vydělávajícím a aktivnějším lidem jiné produkty než pro masový trh.

Výsledkem bude, že během několika měsíců změní svůj koncept "stejné služby pro všechny" a zacílí na tři odlišné typy klientů. Kromě nabídky pro běžné klienty a bankovnictví s novou značkou bude dál posilovat i privátní služby pro nejbohatší klienty nazvané Premier.

Podobně podle příjmu klientů rozděluje značky i ČSOB, jejíž Poštovní spořitelna se profiluje jako banka pro široké masy klientů.

Pro běžné klienty zůstane ČS

Podle odborníků spořitelna reaguje na zvýšenou konkurenci na trhu a tímto tahem se snaží podchytit část trhu, která se s tradiční značkou neztotožňuje. "Umožní jí to získat nové klienty ze střední třídy a neztratit tu část svých klientů, kteří jsou sofistikovanější a mohli by přejít ke konkurentům," říká Petr Kříž, partner společnosti PwC.

Podle Jiřího Škorvagy, člena představenstva ČS, který má retail na starosti, se změna uskuteční během prvního pololetí příštího roku.

"Název nové značky nechce vyzrazovat, dokud ji nezačneme nasazovat do poboček. Pro nejširší skupinu klientů budeme nadále působit pod svým jménem,“ řekl HN Škorvaga.

Změny se dotknou 2,8 milionu Čechů, kteří mají u spořitelny účet. Banka jim zachová současná čísla účtů, ale bude je postupně informovat o změnách na pobočkách. Pod značkou ČS budou klienti obsluhováni na všech stávajících 650 pobočkách. Pod novým brandem bude spořitelna prodávat služby na zhruba 200 z nich.

Jiné přepážky i obsluha

V praxi to bude znamenat, že klienti, kteří přejdou pod novou značku, budou mít bankéře v jiné části pobočky než klienti značky ČS. Postupně bude spořitelna pro nový brand otevírat i nové pobočky.

Změnit by se ale měl i design a způsob obsluhy na pobočkách, určených běžným klientům. "Chceme nabídnout odlišná prostředí a typy obsluhy podle typu značky," uvedl Škorvaga bez dalších podrobností s poukazem, že v tuto chvíli kvůli konkurenci banka víc neřekne.

iHNed

Související články na IHNED.cz

Česká spořitelna o nových bankách: Vypadají úspěšně, ale je to laboratorní záležitost

Fronty u pokladen se zkrátí. Bezkontaktní karty zavádí i Česká spořitelna

VIDEO: Nová Kellnerova banka startuje v Česku. Podívejte se, jakou má pobočku

Česká spořitelna zažalovala nového majitele Sazky i Cupku. A pochybuje o soudci


Váš názor
  • nic mě nepobaví víc
    24.11.2011 15:07

    než snaha ČS o péči o bohaté klienty. Měla jednou tu možnost, když koupila před lety klienty od pražské HSBC, když tady HSBC zavírala krám, aby učinila přítrž nekontrolovatelnému počínání místního managementu. POkud vím, do roka většina lidí od ČS znechuceně odešla, protože se ČS snažila se ně starat tak, že jim jen zvyšovali poplatky, snižovali sazby, stále něco nešlo, bankéři, kteří se ně starali byli neinformovaní a nekompetentní, fondy jim neuměli zobrazovat jiné než své apod. Takže jestli se ČS bude podruhé snažit tím samým způsobem, je to jen k smíchu.
    Bob
  • Při vší úctě...
    24.11.2011 14:10

    "...bohatí klienti" jsou dávno jinde než v ČS - nedovedu si představit zákazníka vyhovujícího podmínkám private bankingu v ČS nebo třeba v Poštovní spořitelně. Jenže zatímco na poště ho můžou poslat do ČSOB, ve spořce zatím tak akorát do &!#^@%. Jsem zvědavý, jak se jim v boji o zákazníka povede, protože začínají od nuly - ve svých vodách moc VIP klientů neuloví.
    Berounskej
    • Michal
      24.11.2011 17:34

      Bez úcty.Ptal jsem se včera,co jsi zač,že chceš házet antikomunisty do vařící vody?Bolševický úchyl nebo jen primitiv?Do vařící vody se hážou mrtvá prasata.Jsi mrtvé prase nebo exibuješ???
      Velkamedvědice
    • Re: Při vší úctě...
      24.11.2011 14:50

      Názor poněkud mimo mísu, pán o ČS a jejich klientech asi moc neví...
      Nick007
      •  
        24.11.2011 15:10

        Taky nevím, ale tipnu si: ČS má, stejně jako jiné banky, poměrně dost bohatých klientů - se zůstatky v řádech šesti až sedmimístných čísel. Ve větší míře než u jiných bank to budou klienti, kteří nemají ani internetové bankovnictví a jejich peníze převážně leží bez pohybu na termínovaných vkladech nebo spořících účtech a možná i žijí v přesvědčení, že jde o jedinou banku, která nemůže zkrachovat a připravit je o úspory.
        Dave
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data