Firma ještě před několika měsící hledala investory pouze v Londýně a jako minimální investici požadovala deset milionů eur, tedy zhruba čtvrt miliardy korun. "Nečekali jsme, že bychom našli investory i v Česku," říká Novotný.
Pražská a varšavská burza se přetahují o Leo Express. Předpokládají, že si projekt, který připravuje osobní vlakovou přepravu i leasingovou společnost železničních vozidel, získá pozornost investorů.
Šéf firmy Leoš Novotný nabídku burz zvažuje a vydání akcií považuje za pravděpodobné. Stále častěji totiž řeší, co si počít s drobnými investory, kteří firmě nabízejí peníze.
"Každá diskuse je časově náročná, a proto je lepší vést jich pár o větších částkách než spoustu o malých částkách," vysvětluje Novotný, proč menší investory odmítá. Zvažuje kvůli nim ale vstup na burzu.
"Jednáme s pražskou burzou a byli jsme na jednání i ve Varšavě," popisuje Novotný, který se zatím nepřiklonil ani k jedné ze středoevropských burz. S rozhodnutím zatím chtějí vyčkat než se projekt opravdu rozjede.
Firma ještě před několika měsící hledala investory pouze v Londýně a jako minimální investici požadovala deset milionů eur, tedy zhruba čtvrt miliardy korun.
"Nečekali jsme, že bychom našli investory i v Česku," říká Novotný. Vše se ale začalo měnit s tím, jak se rozjel konkureční projekt Radima Jančury RegioJet. Investoři tak k železničnímu byznysu získali důvěru i v Česku.
Investoři stojí i o RegioJet, jeho majitel Radim Jančura ale zatím připouští pouze vstup tichého investora.
RegioJet vyjel na české koleje loni v září, Leo Express start plánuje letos v prosinci.
Související články na IHNED.cz
Leo Express se chystá na železnici. I díky rozjezdu RegioJetu do něj tečou miliardy
VIDEO: První jízda vlaku Leo Express v Česku. Čím chce porazit konkurenci?