Včera jsme vám přinesli zprávu o novém voze od – Chevrolet Bolt. Vážný konkurent pro Teslu hlavně ve smyslu nepoměru mezi produkčními kapacitami a Motors. Kde se jedná o souboj Davida a Goliáše.
Americký výrobce elektromobilů plánuje v příštích letech prudké zvyšování výroby a do deseti let chce produkovat nejméně "několik milionů vozů ročně". Řekl to v úterý na konferenci o automobilovém průmyslu v Detroitu šéf Tesly Elon Musk. Dodal, že firma plánuje postavit ve Spojených státech svou druhou továrnu a další závody bude chtít výhledově postavit v Číně a Evropě.
Musk rovněž potvrdil plán dosáhnout do roku 2020 hranice 500.000 vozů ročně. To byl více než desetinásobek loňské produkce necelých 40 000 automobilů. S novými závody ale firma podle Muska počítá až po dosažení půlmilionové produkce, na niž bude stačit jediná firemní továrna v kalifornském Fremontu.
Musk ale nepotěšil investory, když odhadl, že zřejmě nebude do roku 2020 schopna dosahovat standardně měřeného zisku. Dodal navíc, že na konci minulého roku byl prodej vozů na čínském trhu nečekaně slabý. Akcie Tesly po jeho vyjádřeních klesly o sedm procent. Za celý loňský rok posílily akcie firmy o 48 procent.
Musk podle agentury Reuters předpověděl, že bude první, která začne prodávat automobily schopné jízdy bez řidiče. Podle něj to ale nebude dříve než v roce 2020.
podle Muska uvede na trh dlouho odkládaný sportovně užitkový vůz Model X v letošním létě. Levnější Model 3, který má být klíčem k dosažení ambiciózních prodejních plánů firmy, by se měl objevit na trhu v roce 2017. Loni dodala zákazníkům kolem 33.000 kusů svého nyní jediného vozu, sedanu Model S.
Je pravděpodobné, že první reálně masově vyráběné elektrické auto pro běžný provoz bude dostupné kolem roku 2017. Na poli plně elektrických vozů se tak hraje hra o to, kdo bude první a kolik bude koncová cena pro zákazníka. Zatím se zdá, že nejvážnějšími aspiranty jsou a nyní i . Čas ukáže, zda do boje nezasáhne někdo další.
Zdroj: ČTK, Reuters