Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak dopadne boj automobilek s technologickými predátory?

Jak dopadne boj automobilek s technologickými predátory?

16.03.2015 13:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Pokud někdo přemýšlí nad tím, zda se tradiční automobilky obávají hrozby ze strany nových konkurentů jako Google či Apple, stačí se podívat na Audi R8. Automobilka tento sportovní elektromobil představila první den autosalónu v Ženevě a díky němu je jasné, že tradiční výrobce si v boji s útočníky ze Silicon Valley věří. R8 využívá materiály jako hliník a uhlíková vlákna a také řadu nových technologií. Má ukázat, že automobilky jsou už nyní schopné vyrobit to, co Google teprve plánuje.

Automobilky bojují s ekonomickým útlumem v Evropě, kolapsem ruské ekonomiky, volatilními měnovými trhy a politickou nestabilitou v některých částech světa. K tomu se nově přidává zmíněná hrozba ze strany technologických firem. Ředitel Daimleru Dieter Zetsche k tomu říká: „Existuje obrovská příležitost pro konvergenci mezi novými technologiemi a automobilovým průmyslem. Nebojíme se toho, věříme v naši sílu.“

Google ani Apple své vozy v Ženevě nepředstavují, jejich přítomnost je ale patrná na setkáních za zavřenými dveřmi a na konferencích s vedením automobilek. Google vyvinul prototyp automobilu, který je schopný řídit sám sebe a podle současných plánů by měl vyrazit na silnice do pěti let. Carlos Ghosn, který stojí v čele Renaultu, má ale o této technologii pochybnosti. Podle jeho názoru se spíš bavíme o časovém horizontu delším deseti let. V cestě nové technologii stojí i vládní regulace. Apple podle informací WSJ pracuje na konceptu Titan. Ten prý už pokročil tak daleko, že lidé z této společnosti již jednají s výrobci automobilových součástek. Rozjetí výroby ale stále zůstává otázkou vzdálené budoucnosti, pokud k němu vůbec kdy dojde.

Tradiční automobilky mohou být ohroženy proto, že technologické firmy mají obrovské finanční prostředky. Apple disponuje hotovostí ve výši 178 miliard dolarů a jeho kapitalizace leží na více než dvojnásobku součtu kapitalizace Volkswagenu, Renaultu, PSA Peugeot Citroënu, Daimleru a Fiatu. Tato výzva přitom přichází v době složité globální situace. Evropské oživení prodejů aut je slabé, prodeje rostou rychleji USA a Číně.

Vše může nakonec skončit tak, že Google a Apple budou mít pod kontrolou klíčové technologie, které budou automobily budoucnosti využívat. Martin Winterkorn z Volkswagenu k tomu říká, že jeho firma se o tyto technologie zajímá a „je schopná skloubit dohromady svět automobilů a svět digitální“. Řada odborníků pochybuje o tom, že Apple a Google skutečně chtějí vyrábět automobily. Jde jim o následování jejich zákazníků všude, kam se během dne pohnou. Auta tak vnímají jako místo, kde lidé tráví hodně času, tvrdí řada lidí z tradičních automobilek.

Není pravděpodobné, že by technologické firmy byly v dohledné době schopné vyrobit tak sofistikovaný automobil jako Audi R8. Jisté ale je, že celé odvětví prochází velkými změnami právě díky novým technologiím. Odpověď na otázku, kdo se nakonec stane vítězem a kdo poraženým, zůstává zatím nejistá.

Zdroj: WSJ


Čtěte více:

Němci už házet perly sviním něchtějí; přes 52 % jich Řecko v Eurozóně už nechce
16.03.2015 8:52
Podle dotazování německé stanice ZDF publikovaného 13. tohoto měsíce s...
Technická analýza - Dolar akceleruje pohyb směrem dolů, dnes otestuje sílu rezistence denního pivotu
16.03.2015 9:15
EURUSD: Měnový pár se dnes pohybuje pod hladinou denního pivotu na 1,...
Kam až padne eurodolar?
16.03.2015 12:30
Jedním z nejzajímavějších pohybů na světových trzích v posledních týdn...

Váš názor
  •  
    16.03.2015 14:11

    Mám fakt pocit, že si AUDI potažmo VW platí celej českej mediální prostor :D Má tento článek být reklamou na R8?? Kopie Huracánu od 4 kruhů mi jako technologickej zázrak opravdu nepřijde..... to když už tak AMG GT, SLS AMG, BMW i8, Tesla..... rozhodně ne "náskok díky marketingu"...
    Chudas
Aktuální komentáře
08.12.2024
8:53Víkendář: Cesta Číny hodně připomíná tu japonskou
07.12.2024
8:24Víkendář: Tesla jako před 12, 13 lety?
06.12.2024
22:02Wall Street zakončila další úspěšný týden růstem; Tesla se přiblížila svým maximům  
17:28Wall Street v závěru týdne stoupá, data se jí do cesty nepostavila  
17:23Levné nelevné trhy mimo USA
15:31Tomáš Vlk: Trh práce v USA neukazuje přílišnou sílu. Od Fedu čekáme snížení a pak přestávku  
14:04"Velký den pro kryptoměny". Sněmovnou prošel zákon o digitalizaci finančního trhu
13:42Perly týdne: Přehnané úvahy o americké výjimečnosti
13:01Jan Bureš: Maloobchod ukazuje na další zrychlení spotřeby
11:01Náznak korekce na indexu S&P500?  
10:44Maloobchodní tržby v říjnu opět vzrostly, tahounem jsou e-shopy
10:40ASML – dlouhodobý tip, který se právě technicky odráží vzhůru  
10:16Průmyslová výroba v Německu nečekaně klesla pod vlivem energií i autoprůmyslu
9:03Rozbřesk: Ceny potravin potáhnou inflaci v nejbližších měsících směrem vzhůru
8:27Macron hodlá setrvat v úřadu po celé funkční období, Volkswagen se připravuje na další protesty. V USA nás dnes čekají klíčová makrodata z trhu práce  
6:56Klesnou v příštím roce vysoké valuace amerických akcií?
05.12.2024
18:12Rozdíl mezi novým a starým akciovým normálem
17:30Dnešní trhy: Evropský akciový růst a americká stagnace  
15:44Akcie, u kterých analytici věří v silný obrat v příštím roce  
13:35Akcie v roce 2025 podle Invesco  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data