Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak dopadne boj automobilek s technologickými predátory?

Jak dopadne boj automobilek s technologickými predátory?

16.3.2015 13:00
Autor: Redakce, Patria Online

Pokud někdo přemýšlí nad tím, zda se tradiční automobilky obávají hrozby ze strany nových konkurentů jako Google či Apple, stačí se podívat na Audi R8. Automobilka tento sportovní elektromobil představila první den autosalónu v Ženevě a díky němu je jasné, že tradiční výrobce si v boji s útočníky ze Silicon Valley věří. R8 využívá materiály jako hliník a uhlíková vlákna a také řadu nových technologií. Má ukázat, že automobilky jsou už nyní schopné vyrobit to, co Google teprve plánuje.

Automobilky bojují s ekonomickým útlumem v Evropě, kolapsem ruské ekonomiky, volatilními měnovými trhy a politickou nestabilitou v některých částech světa. K tomu se nově přidává zmíněná hrozba ze strany technologických firem. Ředitel Daimleru Dieter Zetsche k tomu říká: „Existuje obrovská příležitost pro konvergenci mezi novými technologiemi a automobilovým průmyslem. Nebojíme se toho, věříme v naši sílu.“

Google ani Apple své vozy v Ženevě nepředstavují, jejich přítomnost je ale patrná na setkáních za zavřenými dveřmi a na konferencích s vedením automobilek. Google vyvinul prototyp automobilu, který je schopný řídit sám sebe a podle současných plánů by měl vyrazit na silnice do pěti let. Carlos Ghosn, který stojí v čele Renaultu, má ale o této technologii pochybnosti. Podle jeho názoru se spíš bavíme o časovém horizontu delším deseti let. V cestě nové technologii stojí i vládní regulace. Apple podle informací WSJ pracuje na konceptu Titan. Ten prý už pokročil tak daleko, že lidé z této společnosti již jednají s výrobci automobilových součástek. Rozjetí výroby ale stále zůstává otázkou vzdálené budoucnosti, pokud k němu vůbec kdy dojde.

Tradiční automobilky mohou být ohroženy proto, že technologické firmy mají obrovské finanční prostředky. Apple disponuje hotovostí ve výši 178 miliard dolarů a jeho kapitalizace leží na více než dvojnásobku součtu kapitalizace Volkswagenu, Renaultu, PSA Peugeot Citroënu, Daimleru a Fiatu. Tato výzva přitom přichází v době složité globální situace. Evropské oživení prodejů aut je slabé, prodeje rostou rychleji USA a Číně.

Vše může nakonec skončit tak, že Google a Apple budou mít pod kontrolou klíčové technologie, které budou automobily budoucnosti využívat. Martin Winterkorn z Volkswagenu k tomu říká, že jeho firma se o tyto technologie zajímá a „je schopná skloubit dohromady svět automobilů a svět digitální“. Řada odborníků pochybuje o tom, že Apple a Google skutečně chtějí vyrábět automobily. Jde jim o následování jejich zákazníků všude, kam se během dne pohnou. Auta tak vnímají jako místo, kde lidé tráví hodně času, tvrdí řada lidí z tradičních automobilek.

Není pravděpodobné, že by technologické firmy byly v dohledné době schopné vyrobit tak sofistikovaný automobil jako Audi R8. Jisté ale je, že celé odvětví prochází velkými změnami právě díky novým technologiím. Odpověď na otázku, kdo se nakonec stane vítězem a kdo poraženým, zůstává zatím nejistá.

Zdroj: WSJ


Čtěte více:

Němci už házet perly sviním něchtějí; přes 52 % jich Řecko v Eurozóně už nechce
16.3.2015 8:52
Podle dotazování německé stanice ZDF publikovaného 13. tohoto měsíce s...
Technická analýza - Dolar akceleruje pohyb směrem dolů, dnes otestuje sílu rezistence denního pivotu
16.3.2015 9:15
EURUSD: Měnový pár se dnes pohybuje pod hladinou denního pivotu na 1,...
Kam až padne eurodolar?
16.3.2015 12:30
Jedním z nejzajímavějších pohybů na světových trzích v posledních týdn...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
  •  
    16.3.2015 14:11

    Mám fakt pocit, že si AUDI potažmo VW platí celej českej mediální prostor :D Má tento článek být reklamou na R8?? Kopie Huracánu od 4 kruhů mi jako technologickej zázrak opravdu nepřijde..... to když už tak AMG GT, SLS AMG, BMW i8, Tesla..... rozhodně ne "náskok díky marketingu"...
    Chudas
Aktuální komentáře
24.6.2017
8:54Víkendář: Byl Lenin německým agentem?
7:28Co si myslí o budoucnosti EU elity a běžní lidé?
23.6.2017
22:02Hlavní indexy na Wall Street jen mírně zpevnily; VIX opět pod 10
18:28Ropa, akcie a výhled příliš hezký na to, aby byl pravdivý
17:46Akciová Praha uzavřela ztrátový týden. Index PX ztratil procento a vzdaluje se hranici 1 000 bodů
17:22Forbes: Nový žebříček 50 nejbohatších Američanů. Každý průměrně vlastní 14,4 miliardy dolarů
17:20Lukáš: Věřím ve stabilizaci ropy, Shell by mohl být dobrou příležitostí (video)
17:14Týden technicky: Euru se tento týden podařilo ubránit pozice na páru s dolarem i korunou
16:46Auditor: 18 z 20 klíčových čínských státních firem nadhodnocovalo tržby
16:41Euro končí týden růstem, koruna stagnací  
16:28Týden na měnách: Nejednotná BoE mává s librou  
15:14Co s boomem v bydlení? Rizika nevidí jen v Česku
13:22Londýnské banky dál přesunují lidi do Evropy, ECB nově chce víc dohledu nad clearingem
12:14Maloja Investment SICAV a.s.: Zveřejňuje Výroční zprávu za období od 1. 8. 2016 – 31. 10. 2016
12:14Proč je cena ropy nejníž od listopadu 2016  
11:17Evropa i na konci týdne mírně v záporu, komoditním titulům se ale daří
11:09Evropa není supermarket, vzkazuje Macron i do Česka
10:52Euro potěšila data, libru další jestřábí komentář  
10:44Růst v eurozóně se po šesti letech dostává na 2 %
9:12Rozbřesk: Boj za vyšší mzdy je v plném proudu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data