Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Jak dopadne boj automobilek s technologickými predátory?

Jak dopadne boj automobilek s technologickými predátory?

16.03.2015 13:00
Autor: Redakce, Patria.cz

Pokud někdo přemýšlí nad tím, zda se tradiční automobilky obávají hrozby ze strany nových konkurentů jako Google či Apple, stačí se podívat na Audi R8. Automobilka tento sportovní elektromobil představila první den autosalónu v Ženevě a díky němu je jasné, že tradiční výrobce si v boji s útočníky ze Silicon Valley věří. R8 využívá materiály jako hliník a uhlíková vlákna a také řadu nových technologií. Má ukázat, že automobilky jsou už nyní schopné vyrobit to, co Google teprve plánuje.

Automobilky bojují s ekonomickým útlumem v Evropě, kolapsem ruské ekonomiky, volatilními měnovými trhy a politickou nestabilitou v některých částech světa. K tomu se nově přidává zmíněná hrozba ze strany technologických firem. Ředitel Daimleru Dieter Zetsche k tomu říká: „Existuje obrovská příležitost pro konvergenci mezi novými technologiemi a automobilovým průmyslem. Nebojíme se toho, věříme v naši sílu.“

Google ani Apple své vozy v Ženevě nepředstavují, jejich přítomnost je ale patrná na setkáních za zavřenými dveřmi a na konferencích s vedením automobilek. Google vyvinul prototyp automobilu, který je schopný řídit sám sebe a podle současných plánů by měl vyrazit na silnice do pěti let. Carlos Ghosn, který stojí v čele Renaultu, má ale o této technologii pochybnosti. Podle jeho názoru se spíš bavíme o časovém horizontu delším deseti let. V cestě nové technologii stojí i vládní regulace. Apple podle informací WSJ pracuje na konceptu Titan. Ten prý už pokročil tak daleko, že lidé z této společnosti již jednají s výrobci automobilových součástek. Rozjetí výroby ale stále zůstává otázkou vzdálené budoucnosti, pokud k němu vůbec kdy dojde.

Tradiční automobilky mohou být ohroženy proto, že technologické firmy mají obrovské finanční prostředky. Apple disponuje hotovostí ve výši 178 miliard dolarů a jeho kapitalizace leží na více než dvojnásobku součtu kapitalizace Volkswagenu, Renaultu, PSA Peugeot Citroënu, Daimleru a Fiatu. Tato výzva přitom přichází v době složité globální situace. Evropské oživení prodejů aut je slabé, prodeje rostou rychleji USA a Číně.

Vše může nakonec skončit tak, že Google a Apple budou mít pod kontrolou klíčové technologie, které budou automobily budoucnosti využívat. Martin Winterkorn z Volkswagenu k tomu říká, že jeho firma se o tyto technologie zajímá a „je schopná skloubit dohromady svět automobilů a svět digitální“. Řada odborníků pochybuje o tom, že Apple a Google skutečně chtějí vyrábět automobily. Jde jim o následování jejich zákazníků všude, kam se během dne pohnou. Auta tak vnímají jako místo, kde lidé tráví hodně času, tvrdí řada lidí z tradičních automobilek.

Není pravděpodobné, že by technologické firmy byly v dohledné době schopné vyrobit tak sofistikovaný automobil jako Audi R8. Jisté ale je, že celé odvětví prochází velkými změnami právě díky novým technologiím. Odpověď na otázku, kdo se nakonec stane vítězem a kdo poraženým, zůstává zatím nejistá.

Zdroj: WSJ


Čtěte více:

Němci už házet perly sviním něchtějí; přes 52 % jich Řecko v Eurozóně už nechce
16.03.2015 8:52
Podle dotazování německé stanice ZDF publikovaného 13. tohoto měsíce s...
Technická analýza - Dolar akceleruje pohyb směrem dolů, dnes otestuje sílu rezistence denního pivotu
16.03.2015 9:15
EURUSD: Měnový pár se dnes pohybuje pod hladinou denního pivotu na 1,...
Kam až padne eurodolar?
16.03.2015 12:30
Jedním z nejzajímavějších pohybů na světových trzích v posledních týdn...

Váš názor
  •  
    16.03.2015 14:11

    Mám fakt pocit, že si AUDI potažmo VW platí celej českej mediální prostor :D Má tento článek být reklamou na R8?? Kopie Huracánu od 4 kruhů mi jako technologickej zázrak opravdu nepřijde..... to když už tak AMG GT, SLS AMG, BMW i8, Tesla..... rozhodně ne "náskok díky marketingu"...
    Chudas
Aktuální komentáře
26.09.2020
8:40Víkendář: Jsme potěšení, že se z Tesly stává německá značka
25.09.2020
22:08Zelený závěr týdne na Wall Street, Apple +3,7 %  
17:45Co zvedne investiční úspěšnost z pár procent na více než 80 procent?
17:10Home Credit se kvůli pandemii propadl do ztráty 16,8 miliardy Kč
16:45PPF Financial Holdings B.V. – IFRS konsolidované výsledky za první pololetí 2020
16:44Strach z koronaviru ovládá sentiment a dodává sílu dolaru  
15:58Druhá vlna koronavirové pandemie ohrožuje ropnou poptávku  
15:24AMISTA investiční společnost, a.s.: MKP SICAV, a.s. zveřejňuje Informace o snížení počtu akcií Emitenta přijatých k obchodování na BCPP
15:21Costco finišuje skvělý fiskální rok (komentář analytika)  
14:35Ifo: Očekávání německých exportérů jsou nejlepší za dva roky
14:07Demokraté v USA chystají nové stimuly za 2,4 bilionu USD. Dohoda je otázkou
13:55Polská vláda se dohodla s odbory na postupném ukončení těžby uhlí
12:52Komise se rozhodla odvolat proti verdiktu ohledně daní Applu v Irsku
12:36Perly týdne: Mnohaletý náskok Tesly, nereálný návrat do roku 2019 a u nás levnější elektřina
10:59AP: Americká vláda zřejmě podá antimonopolní žalobu na Google
10:54Societe Generale má nejhorší dopady koronaviru za sebou a zotavuje se
10:49Naděje na fiskální pomoc trhům příliš nepomohla, Evropa je znovu červená  
9:41Vláda schválila pravidla kurzarbeitu
9:09Rozbřesk: Tlak na forint a liru si vynutil zvýšení oficiálních úrokových sazeb v Maďarsku a Turecku
8:59BMW zaplatí v USA pokutu kvůli nadhodnocování údajů o prodeji

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
    Nejčtenější zprávy týdne
    Nejdiskutovanější zprávy týdne
    Kalendář událostí
    Nebyla nalezena žádná data