Pokud se chceš bavit o podivných režimech, uvědom si, že většinu produkce nezbytných vzácných kovů ovládá Čína. Zároveň je nutné dodat, že hrubá produkce se odehrává v banánových republikách za podmínek, které asi těžko nazveš civilizovanými, natož pak ekologickými. Ukaž mi prosím v kobaltových dolech v Kongu nějaký bagr nebo náklaďák na elektriku, takže si připočti do celosvětové bilance emise ze starýho šrotu, kterej je tam nasazenej k dožití, dál si připočti emise z lodní dopravy (určitě supermoderní eko-elektro lodě s posádkou z ekologicky uvědomělých zemí planety), protože zpracování suroviny a finální výroba probíhá opět, kde jinde, než v Číně. A pak si připočítej emise z dopravy k zákazníkům po celým světě. Pak si připočítej pokles efektivity spotřebované energie na to, že elektromobil vozí podstatně vyšší mrtvou hmotnost baterií namísto užitečnýho nákladu. K tomu je potřeba přičíst zvýšenou potřebu transportu energie na distribuční místa od ekologických zdrojů. A ty ekologický zdroje musí někdo vybudovat na odlehlých místech (a následně je oddamtud taky zrecyklovat), neboli do toho vstupuje zvýšené ekologické zatížení na delší dopravní vzdálenosti, budování vedení (měď, ocel, energeticky náročná výroba cementu-kdo neví: cement se vyrábí vypalováním vápence, vytěženého dieslovými stroji z přírodních zdrojů; dál spotřeba dřeva a ost. stav. hmot atd) No a na konci máš likvidaci a recyklaci, která není technologicky dotažená ani v průmyslových zemích, natož někde v Bubákově, kam se určitě elektromobily rozšíří taky, protože byznys je byznys... už máš celkový ekologický součet????
marrtt

mimochodem tady je krásný video, který už od prvních vteřin přesvědčí o ekologické efektivitě vybudování větrné elektrárny - pokud tohle musím vynaložit na vybudování 1 zdroje o relativně malém výkonu cca 2 MW s ročním využitím 15-50% (klidně mne opravte), pak díky, nechci.... https://www.youtube.com/results?search_query=ground+of+wind+tover
marrtt
