Francouzské automobilce loni v celém světě klesl prodej o 4,5 procenta na méně než 2,7 milionu osobních a lehkých užitkových vozidel. Na vině jsou hlavně problémy s dodávkami čipů, uvedla dnes firma. Loňský rok tak byl třetí v řadě, kdy Renaultu klesl prodej. Ten nicméně pomohla přibrzdit solidní výkonnost značek s vyšší hodnotou. Firmě se tak vyplácí její soustředění na modely přinášející větší zisk, napsala agentura Reuters.
Akcie automobilky dnes rostly o zhruba 2 procenta, i když odpoledne část zisků odmazaly a před 15:00 rostly v Paříži zhruba o procento. Jejich vývoj za posledních 5 let do 9. ledna ukazuje graf níže.

Loni se prodej aut značky snížil o 5,3 procenta, prodej aut značky Dacia ale o 3,1 procenta vzrostl. Zvýšil se i prodej vozů značky Lada, kde ale růst činí pouze 0,3 procenta. Prodej sportovního vozu Alpine vzrostl o 74 procent.
, který spolu s globálními rivaly stále více sází na elektromobilitu, nyní prosazuje prodejní politiku z třetího čtvrtletí roku 2020. Ta předpokládá, že automobilka bude zvyšovat podíl prodeje přes nejlukrativnější prodejní kanály.
Francouzský podnik rovněž oznámil, že na pěti hlavních trzích v Evropě zvýšil podíl prodeje maloobchodním odběratelům na 58 procent. To je proti roku 2019, tedy proti období před příchodem pandemie covidu-19, nárůst o šest procentního bodů. Za pět hlavních trhů v Evropě pokládá Francii, Německo, Španělsko, Itálii a Spojené království.
Automobilku nyní řídí CEO Luca de Meo, který nechal stranou strategii sázející na vyšší a vyšší objemy, a přiklonil se k vytváření hodnoty.
Firma dnes uvedla, že upevňuje svoje postavení na evropském trhu s elektrifikovanými vozy. Řada E-TECH, kam řadí elektromobily a hybridní motory, tvořila loni v Evropě 30 procent prodejů osobních vozů. Předloni to bylo 17 procent. U Renaultu Arkana tvořily E-TECH verze 56 procent prodeje.
Zdroje: ČTK, Reuters, , Patria.cz