Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články

Tobacco advertising restrictions and their impact on Philip Morris CR

1.7.2004 9:30
Autor: 

As of today, an amendment to a law that further restricts tobacco advertising in the Czech Republic comes into effect. Tobacco advertising will be allowed solely (i) at tobacco-product points of sale, and (ii) in the form of motor-racing sponsorships (until year-end 2006). This restriction will cause a reshuffling of PM CR's marketing mix, with a limited impact on marketing costs. The ban will affect PM CR's ability to attract consumer attention and especially to launch new products (given PM CR's 78% market share, the measure should hit its competitors even more). Overall, we believe that the long-term effect of the restriction will be marginally negative for PM CR (and the entire market).

Jan Hajek

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
9:00CZ - PPI, y/y
11:00EMU - CPI, y/y