Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Euro 2012 pomůže Adidasu k rekordním tržbám. Prvenství ve fotbale před Nike udržíme, tvrdí CEO Hainer

Euro 2012 pomůže Adidasu k rekordním tržbám. Prvenství ve fotbale před Nike udržíme, tvrdí CEO Hainer

22.6.2012 13:05
Autor: Václav Trejbal, Patria Online

Adidas AG, druhý největší světový výrobce sportovního oblečení a vybavení, hodlá ze své dominantní pozice na letošním evropském fotbalovém šampionátu vytěžit maximum. Tržby jeho fotbalové divize by se letos měly vyšplhat na rekordních 1,6 mld. EUR, což je o 100 mil. EUR víc, než kolik firma na kopačkách, dresech a míčích utržila v roce 2010, kdy se konalo mistrovství světa v Jihoafrické republice.

Podle vrcholového vedení německý sportovní gigant na Euru 2012 kraluje ve všech ohledech – tržbách, viditelnosti i inovacích. „Adidas si již může být jistý, že ubrání titul nejúspěšnější fotbalové značky v Evropě a ve světě,“ prohlásil výkonný ředitel společnosti Herbert Hainer.

Prvenství na trhu s fotbalovým vybavením brání Němci před americkým konkurentem Nike, který si stanovil cíl Adidas překonat a který na letošním turnaji sponzoruje Nizozemí, Portugalsko, Chorvatsko, Polsko a Francii. Hraje se o nemalé peníze. Celosvětové roční tržby z obuvi, oblečení a náčiní pro fotbal se odhadují na 5 mld. EUR, přičemž 38 % trhu vloni ovládal Adidas. Nike ale svému dlouholetému rivalovi se 36% podílem ostře šlapal na paty.

Pro Němce má fotbalová divize se 17% podílem na celkových tržbách (14 mld. USD v roce 2011) strategický význam. V případě Nike, který je jinak největším světovým výrobcem sportovního vybavení, připadá na fotbal pouze 8 % celkových tržeb (23,4 mld. USD v roce 2011).

Souboj titánů se zatím odvíjí ve prospěch Adidasu, který v dubnu vylepšil odhad letošního růstu tržeb na 10 %. Dynamicky expanduje hlavně segment fotbalové obuvi. „Nike chtěl snížit náskok konkurence, ale přinejlepším s Adidasem udržel tempo, nebo pravděpodobně ztratil. Fotbal je spojován se značkou Adidas,“ tvrdí Mark Josefson z frankfurtské konzultantské společnosti Silvia Quandt Research. Firma profituje z dědictví spolupráce, kterou dlouhé roky pěstuje s velkými fotbalovými federacemi a významnými kluby.

Adidas na Euru 2012 sponzoruje šest národních týmů, z nichž Španělsko, Portugalsko a Německo postoupily do čtvrtfinále. Společnost je jedním z 12 hlavních sponzorů mistrovství a dodává i oficiální míč turnaje - Tango 12. Letos by se mělo prodat 7 milionů kousků tohoto matného, lehkého a pružného balonu. Další trefu si Adidas připsal retro laděným dresem Německa, jehož odbyt přesáhl 1 milionu kusů. K této metě se přiblížily i prodeje španělských dresů, což prý vzhledem k obtížné ekonomické situaci překvapilo samotný management. Na Ukrajině, jedné z pořádajících zemí Eura, by letos tržby měly vzrůst na dvojnásobek.

Letošní tržby Adidasu by měly dosáhnout 14,81 mld. EUR, uvádí zprůměrovaný odhad 30 analytiků oslovených agenturou Bloomberg. Akcie společnosti sídlící v bavorském Herzogenaurachu k nákupu doporučuje 28 z nich, dva zbylí radí prodávat. Titul od začátku roku posílil o 16 %, a v rámci německého burzovního indexu DAX je tak jedním z nejvýkonnějších. Americký Nike od 3. ledna připsal 1,91 %. Za posledních 12 měsíců ale posílil o 20 %, což je dvakrát víc než v případě německého konkurenta.

(Zdroje: Reuters, Bloomberg, Ihned)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data