Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Konec hlasité reklamy v televizích se blíží, normu posvětil Senát

Konec hlasité reklamy v televizích se blíží, normu posvětil Senát

26.10.2012 15:12, aktualizováno: 26.10. 16:38
Autor: ČTK

Aktualizováno

Televize nebudou moci vysílat reklamu hlasitěji než ostatní pořady. Zákaz by měl začít platit zhruba v polovině příštího roku, za jeho porušení má hrozit pokuta až pět milionů . Novelu dnes schválil Senát. Komerční televize se přes některé výhrady nařízení podrobí. 

Hlasité reklamy lidem velmi vadí a stěžují si na ně. "Obracela se na nás spousta lidí, abychom s tím něco udělali," řekl při projednávání předseda sněmovního mediálního výboru Václav Mencl (ODS). Novelu zákona o provozování televizního vysílání ještě musí podepsat prezident. 

Detaily k zákazu má stanovit vyhláškou Rada pro rozhlasové a televizní vysílání. Zákaz se má vztahovat i na znělky, které oddělují reklamu, teleshopping nebo označení sponzora od ostatních vysílaných pořadů. Předloha se podle Mencla dotkne komerčních televizí, neboť veřejnoprávní Česká televize hlasitější reklamu už ze svého vysílání odstranila a hlasitost vysílání sjednotila. 

Podle TV Nova i FTV Prima není státem nařízená hlasitost reklamy ideální. "Skupina Nova preferuje v souvislosti s hlasitostí reklam samoregulaci, jsme však připraveni postupovat v souladu se schválenou právní novelou," uvedla mluvčí Novy Marie Fianová. 

Samoregulaci by uvítala i FTV Prima. "Zákonná úprava směřující proti provozovatelům vysílání, kteří jsou pouhými šiřiteli sdělení zadavatelů reklamy, dle našeho názoru věc spíše zkomplikuje," řekl vedoucí oddělení PR FTV Prima Václav Mazánek s tím, že řešit tuto situaci prostřednictvím samoregulace je evropským standardem. "Že se dohodneme se zadavateli, aby reklamu natáčeli dle nových doporučení Evropské vysílací unie, jsme v rámci ATO plánovali tak či tak," podotkl. 

Bez výhrad nařízení přijímá nová TV Pětka. "Jsme technicky připraveni, a proto pro nás nepředstavuje žádný problém zareagovat od prvního dne platnosti normy," řekla PR manažerka Pětky Kateřina Kotalová. 

Komerční televize i výrobci reklamy budou mít po přijetí novely sedm měsíců na to, aby se novým pravidlům přizpůsobili. Rada pro vysílání má stanovit vyhláškou například podrobnosti k regulaci hlasitosti vysílané reklamy. Rada pro vysílání by také ukládala pokuty a dohlížela na dodržování zákazu. Autoři předlohy odhadují, že by se kvůli tomu výdaje rady zvýšily o asi 200.000 korun na novou techniku.


Váš názor
  •  
    27.10.2012 8:52

    nova preferuje samoregulaci, tak proc doted nefunguje ?
    sid_cz
  • To ne !
    26.10.2012 22:10

    Hlasitější reklama je to jediné, co mě vzbudí, když u tý srágory usnu. Takhle budu spát v křesle až do rána.:-( To zas budu celej dolámanej.
    Jackpot
  • Konecne
    26.10.2012 15:36

    je jen s podivem, ze inzerujici firmy a jejich agentury dosud samy nepochopily, ze leze na nervy a cloveci pozornost se snizuje, cimz pusobi kontraproduktivne.
    hm
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data