Aktualizováno Největší celosvětový výrobce spotřebitelských produktů představil kvartální výsledky, jimiž na úrovni zisku zcela naplnil očekávání a tržbami překonal. Společnost zároveň potvrdila dříve zveřejněný výhled a dodala, že ve druhé polovině roku očekává silný růst zisku.
v prvním čtvrtletí svého fiskálního roku zvýšila meziročně zisk o 8 procent na 3,03 miliardy dolarů. V přepočtu na akcii a po očištění o jednorázové položky vydělala 1,05 dolaru, což byla úroveň očekávaná analytiky dle konsensu agentury Bloomberg. Dosažené tržby společnosti na úrovni 21,2 miliardy dolarů převýšily konsensuální odhad 21,1 mld. USD a meziročně zaznamenaly více než 2procentní růst.
Spotřebitelský gigant dnes potvrdil předchozí výhled, dle něhož ve fiskálním roce 2014 očekává růst zisku na akcii (dle GAAP) v rozmezí 7 až 9 procent, což by v absolutním měřítku znamenalo zisk 4,13 až 4,21 USD. Jádrový zisk by dle společnosti měl růst tempem 5 až 7 procent na akcii, tedy na 4,25 až 4,33 USD (konsensy trhu jsou 4,16 USD, resp. 4,29 USD). Výhled potvrdil také očekávaný růst tržeb o 1 až 2 procenta na 85 až 85,9 miliardy dolarů (kons. 85,7 mld. USD).
Firma, do jejíhož výrobního portfolia se řadí například dětské pleny Pampers, se pod vedením A.G. Lafleyho vydala cestou cíleného zvyšování produktivity a zavádění nových produktů, investuje do marketingu. Podle analytika Credit Suisse Michaela Steiba firma silně pracuje na znovuzískání části tržního podílu, o nějž přišla v uplynulých letech. Akcie P&G, které od začátku roku posílily téměř o pětinu, dnes v premarketu ztrácejí zhruba procento.
(Zdroj: P&G, Bloomberg)