Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Kdo pomůže televizím udržet sledovanost? Sociální sítě!

Kdo pomůže televizím udržet sledovanost? Sociální sítě!

11.10.2015 10:00
Autor: Pavel Daniel

Ještě donedávna to byl pro většinu lidí zavedený „rituál“. V pondělí, úterý, středu, čtvrtek či pátek si v osm večer sedli před svou televizi, která vysílala nový díl oblíbeného seriálu. Zápletky se všemožně kombinovaly, seriál se hemžil stále většími hvězdami showbusinessu, technické vychytávky často překvapovaly svým dokonalým uměním. Ukazuje se ale, že ani to všechno nemusí stačit k tomu, aby televize udržely dlouhodobě diváka u obrazovky. A to není úplně dobrá zpráva pro majitele televizních společností. Otázka proto zní: Jak udržet lidi v křesle obýváku tak, aby sledovanost televizního menu rostla? Možné řešení navrhl ve svém komentáři Farhad Manjoo, komentátor deníku The New York Times: Televize prý mají zapojit mezi diváka a vysílání sociální sítě. Ale prý nejen to.

O úspěchu televize rozhodují diskuze na sociálních sítích

Komentátor si všiml toho, že v průběhu vysílání nejsledovanějších televizních seriálů, rostou příspěvky na účtech TV stanic na sociálních sítí Twitter a Facebook geometrickou řadou. Čím drmatičtější zápletka a nečekané rozuzlení, tím intenzivnější a vášnivější diskuze. Jenže náměty, připomínky, doporučení a tipy, které se v diskuzích na sociálních sítích objevují, mají v televizním vysílání určitou časovou prodlevu. Divák (a diskutující v jednom) tak může nabít pocit, že s ním TV stanice nemluví. A v tom podle Manjooe může spočívat budoucí úspěch televizí. Společnostem, kterým se totiž povede převést online nápady diváků ihned do vysílání, budou mít vyhráno. Dokáží si tím udržet pozornost nejen v čase vysílání, ale i po něm. Komentátor také doporučuje zabývat se i tím, jak odhadovat podle online diskusí diváků na sociálních sítích televizních stanic, kam se může vysílaný seriál, soutěž, pořad či reality show, vyvíjet.

Dosud totiž měly televize v podstatě týden na to, aby mezi jednotlivými díly zareagovaly na všemožné náměty. Jenže doba zpracování odezvy diváků se díky vývoji technologií a softwarů velmi rychle zkracuje. A pokud mediální analytici televizních stanic podle komentátorů pečlivě sledují vývoj diskuzí, musí rychle zjistit, že bez patřičné odezvy může zájem diskutujících na sociálních sítích stanic velmi rychle nabrat sestupný trend. Přesto však zatím, i podle výzkumu agentury Nielsen, sociální sítě jsou tím klíčem, který může otevřít dveře k rostoucí sledovanosti televizí, znovu do široka.

Televize by měly sledovat nové technologie

Má se totiž za to, že v příštích několika letech by technologie mohly transformovat televizi v něco víc než jen jeden komunikační kanál. Neustále se mluví o interaktivní televizi, realita je ovšem stále tomuto pojmu vzdálená. Každý divák prý bude chtít zažít to, když na vlastní oči uvidí, že jeho nápad, připomínka či námět, se ihned projeví na obrazovce. A k tomu mají pomoci právě sociální sítě. Takto vzniklá komunita lidí totiž může vlastníkům TV naznačit, o co bude mít zájem, co bude sledovat a do čeho se vyplatí investovat. A platformou, která má k těmto cílům nejblíže, je Twitter. Projekt, označený jako „Project Lightning“ je prvním pokusem o to, vytvořit sítě „short-messagingu“, která má propojit diváky s „živou“ televizí. Aktivní ale není ale jen Twitter. I další dot.com společnosti nečekají a poohlížejí se po aplikacích a softwarech, které dokáží uživatelům sociálních sítí sledovat videa a obrazové soubory. Jde třeba o aplikace Periscope, či Vine.

Rostoucí význam živých, komunitních programů, které podporují tvorbu videí a zásahů ve skupině do vysílání, tak podle komentátorů listu The New York Times, mohou mít vliv na hospodaření televizních stanic. Největší televizní společnosti v USA se totiž v poslední době otřásly strachem, že dominantní způsob výnosů z TV vysílání, totiž předplatné kabelových stanic, je už u svých hraničních limitů. Faktem je, že zatímco služby předplatného kabelových televizí setrvale klesá, výnosy služeb na vyžádání, jako je třeba Netflix, zažívají mimořádný růst. „Pokud lidé najdou důvod, proč se dívat na televizi, začnou o tom mluvit na Twitteru a Facebooku, což může znovu přitáhnout pozornost k televizní stanici,“ uzavírá Farhad Manjoo.

Zdroj: The New York Times, Alpha Seeking


Váš názor
  •  
    12.10.2015 12:12

    Pokud bude televize informovat stylem, jakým informuje, nebude se na ní nikdo dívat, nebo jen pár dutohlavů, Již dnes propaganda připomíná, nebo i překračuje zpravodajství před rokem 89.Zrůdnosti je, že si na to občané přispívají tzv. koncesionářskými poplatky.Velmi typickým případem je třeba pořad HP. zkuste se tam na něco zeptat co není v oficiálním slabomyslém proudu.Pořady soudruha Moravce. To je ale nalejvárna, už ho dlouho nesleduju. ale doporučoval bych ho zkřížit s Marešem, pak by to možné bylo dívatelné. Mám štěstí, že můžu sledovat pár zahraničních televizí a sportovních a pěkných přírodopisných pořadů.
    Homo
    • Trefa do černého
      12.10.2015 13:36

      Mám úplně stejný názor, lépe bych to nevystihl. ČT dostane z koncesí 7 miliard na svůj "provoz". Asi všechny prachy padnou na platy ideologického oddělení, jinak si tu odpudivou propagandu nedovedu vysvětlit.
      Jesse
Aktuální komentáře
06.02.2023
17:36USA chystají clo 200 procent na ruský hliník, píše Bloomberg
17:21Akcie i korporátní dluhopisy tančí jinak, než Fed píská
17:15Trhy dále ochlazují svou euforii, objevují se nová geopolitická rizika  
16:03The Guardian: Křetínský doufá ve velký zisk díky dotacím pro britské elektrárny
15:52Prodávejte, jakmile S&P 500 překročí 4 200 bodů, varuje stratég Bank of America. Očekává 'oddalovanou apokalypsu'
13:53Apple má dobrý problém a přináší významný potenciál, domnívá se analytik Jim Suva
12:24Týdenní výhled: Centrální bankéři neztlumili euforii  
12:00Trhy vstupují do nového týdne negativně, američtí výrobci počítačových komponentů pokračují v propouštění  
11:13Podcast MakroMixér: Silná koruna a sonda do českého zemědělství s Martinem Sedláčkem. Bezprecedentní zdražování potravin, přeceňovaný Agrofert a nezastavitelný dotační doping
9:30Schodek zahraničního obchodu byl v prosinci překvapivě nižší. Na bilanci stále působila drahá ropa a plyn
9:22Stavební produkce v prosinci reálně meziročně klesla o 0,2 %. Počet zahájených bytů meziročně klesl o 21,9 %
9:19Průmysl v prosinci opět táhly automobily. Za celý rok 2022 vzrostl o 1,7 %
9:05Rozbřesk: Alternativní scénář ČNB hlásí stabilitu sazeb na tři kvartály
8:58Úvod týdne ovládá nervozita, trhy míří níže. Klíčové body konferenčního hovoru Monety i aktualizované pohledy analytiků na cílové ceny  
8:25Nižší dopad WFT na zisk, 10% růst poplatků, 80% výplatní poměr pro dividendu i za FY23 a další střípky z konferenčního hovoru Monety  
8:13Mojmír Hampl: Česká ekonomika by se měla co nejdříve navrátit k cenové stabilitě, jinak bude trpět
6:06Jsou evropské banky na nejpřekoupenějších úrovních od roku 1998?
05.02.2023
15:14Tesla má náskok v autonomii. Ta by mohla generovat 60 % její celkové hodnoty, říká investiční ředitelka ARK
7:58Víkendář: Podle Morgan Stanley sazby porostou ještě dlouho poté, co si akcie sáhnou na dno
04.02.2023
15:53Summers: Čtyři důvody, proč se sazby nevrátí na mimořádně nízké úrovně

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Activision Blizzard Inc (12/22 Q4, Aft-mkt)
IDEXX Laboratories Inc (12/22 Q4, Bef-mkt)
ON Semiconductor Corp (12/22 Q4, Bef-mkt)
Pinterest Inc (12/22 Q4, Aft-mkt)
Simon Property Group Inc (12/22 Q4, Aft-mkt)
Take-Two Interactive Software Inc (12/22 Q3, Aft-mkt)
Tyson Foods Inc (12/22 Q1, Bef-mkt)
8:00DE - Průmyslové objednávky, m/m
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
11:00EMU - Maloobchodní tržby, y/y