Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Putin: Rusko už za plyn určený pro Evropu nebude brát eura ani dolary, ale rubly

Putin: Rusko už za plyn určený pro Evropu nebude brát eura ani dolary, ale rubly

23.03.2022 14:12, aktualizováno: 23.3. 15:50
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Rusko už za plyn určený pro Evropu nebude brát eura ani dolary, platby se chystá požadovat v rublech. Na videokonferenci, kterou odvysílala státní televize, to dnes uvedl prezident Vladimir Putin. Opatření se podle něj týká zemí, které Rusko nepovažuje za přátelské a které proti Rusku zavádějí tvrdé ekonomické sankce, tedy i Spojených států, Kanady nebo Velké Británie. Státní plynárenský gigant Gazprom dostal nařízeno, aby tímto způsobem upravil dodavatelské smlouvy. Rusko dodává plyn i do České republiky. Evropské ceny plynu po Putinově vyjádření prudce vzrostly. 

Dodávat plyn Moskva hodlá i nadále podle plánu, změny se dotknou pouze měny pro účely zúčtování plateb, upřesnil prezident. Zdůraznil, že zmrazení ruských aktiv na Západě v odvetě za invazi na Ukrajinu zničilo vzájemnou důvěru. Centrální banka a ruská vláda nyní mají týden na to, aby určily způsoby přechodu z plateb v cizích měnách na platby v rublech, řekl Putin.

Důvěru k Rusku ztratily i evropské státy. Některé z nich požadují, aby Evropská unie plyn z Ruska odebírat přestala, například Německo je ale proti. Současně evropské státy hledají nové dodavatele. Spojené státy už dovoz ruského plynu zakázaly.

Rubl po začátku invaze prudce oslabil, k euru i dolaru odepsal desítky procent. Dnešní oznámení ale ruskou měnu prudce posílilo, odpoledne stál dolar zhruba 100 rublů, zatímco ještě ráno se kurz pohyboval kolem 105 rublů. Krátce po zahájení invaze stál dolar i více než 130 rublů, před invazí méně než 80 rublů.

Evropské ceny plynu po Putinově vyjádření prudce vzrostly, referenční kontrakt vyrostl až o 34 procent, uvedla agentura Bloomberg. 

Naplňte čtyři pětiny plynových zásobníků, navrhuje Brusel

Brusel se chystá koordinovat společné nákupy plynu jménem členských států EU s cílem posílit energetickou bezpečnost kontinentu a snížit jeho závislost na Rusku. 

Evropská komise dnes navrhla, že země Evropské unie by měly před nadcházející zimou povinně naplnit čtyři pětiny kapacity svých plynových zásobníků a mohou sáhnout ke společným nákupům plynu. Unijní exekutiva ale nevyslyšela volání zejména jihoevropských zemí, aby výrazněji zasáhla do trhu s energiemi nebo zastropovala jejich ceny.

Komise konstatovala, že státy mohou podnikat vlastní krátkodobá opatření jako daňové úlevy či právě stanovení horní cenové hranice, ty však přinesou zvýšené náklady a musejí být v souladu s unijními tržními pravidly.

Ceny plynu a elektřiny se několikanásobně zvedly již loni v souvislosti s nedostatečnými zásobami plynu a velkou poptávkou spojenou s postpandemickým oživením ekonomiky. Před měsícem zahájená ruská agrese na Ukrajině vnesla do členských zemí obavy z jejich dalšího růstu.

"Evropa potřebuje rychle jednat, abychom zajistili naše dodávky energie na příští zimu a snížili tlak vysokých cen na naše obyvatele a firmy," řekla k návrhu eurokomisařka pro energetiku Kadri Simsonová.

Komise navrhuje, aby státy do začátku listopadu naplnily 80 procent kapacity plynových zásobníků, od příštího roku to má pak před každou zimou být 90 procent. Země, které nemají dostatek skladovacích kapacit na svém území, se budou podílet na tvorbě zásob v dalších státech, odkud poté budou plyn moci čerpat.

Unijní exekutiva rovněž plánuje zavést povinnou certifikaci provozovatelů zásobníků, aby EU "předešla potenciálním rizikům plynoucím z vnějších vlivů na kritickou skladovací infrastrukturu". Ruský plynárenský monopol Gazprom loni čelil kritice, že ve snaze uměle zvýšit ceny plynu dováženého z Ruska udržuje své zásobníky v Evropě prázdné, což začala zkoumat i komise.

Brusel dnes také slíbil vytvoření týmu lidí, který bude pracovat na zajištění společných nákupů plynu. Ty mají dále snížit jeho cenu a usnadnit EU přístup k dodávkám z jiných zemí, než je Rusko.

O návrzích komise budou debatovat prezidenti a premiéři unijních zemí na summitu začínajícím ve čtvrtek. Lídři Španělska či Řecka již minulý týden vyzvali k ráznějším opatřením včetně reformy evropského energetického trhu. Naproti tomu Německo, Nizozemsko či skandinávské země odmítají zásahy do trhu, který podle nich funguje správně. Neočekává se proto, že by se celá sedmadvacítka shodla na dalších společných opatřeních.

Komise dnes připustila, že jednotlivé státy mohou ve vlastní režii například zavést strop na ceny elektřiny a doplácet jejím výrobcům tržní cenu, případně zavést zvláštní daň na mimořádné zisky z vysokých cen energií. Upozornila však, že by měly země brát ohled na celoevropský trh a předejít výkyvům v zásobování, které by jednotlivé kroky mohly přinést.

 
 
 

Čtěte více:

VÁLKA NA UKRAJINĚ - SLEDUJEME ONLINE
23.05.2022 14:00
Ruská armáda 24. února ráno zahájila rozsáhlý letecký, námořní i pozem...
Rusko pohrozilo přerušením dodávek plynu do Německa. Berlín proti zákazu dovozu ruských energií. Gazprom: Plynu proudí dost
08.03.2022 9:55
Rusko poprvé od napadení Ukrajiny otevřeně pohrozilo přerušením dodáve...
Shell přestane kupovat ruskou ropu a zemní plyn, postupně odejde z ruského trhu
08.03.2022 13:40
Britsko-nizozemská ropná a plynárenská společnost Shell přestane kupov...
EU představila plán na snížení závislosti na plynu z Ruska
08.03.2022 17:09
Evropská komise plánuje v letošním roce snížit závislost Evropské unie...
Spojené státy zarazí dovoz ruské ropy, plynu i energií. Velká Británie se přidala s ropou.
08.03.2022 17:45
Americký prezident Biden oznámil zákaz dovozu ruské ropy, plynu a obe...
Německo připravuje zákon o státních rezervách plynu, chce naplněné zásobníky
14.03.2022 17:11
V Německu by od května měl platit zákon o státních rezervách plynu, po...
Webinář Jana Bureše a Tomáše Vlka: Investice za časů války. Už dnes od 14:00
24.03.2022 12:58
První šok z ruské invaze na Ukrajinu odezněl a investoři hledají příle...
Summit EU podpoří společné nákupy plynu a konec závislosti na Rusku. Chystá se fond solidarity
22.03.2022 15:34
Evropská unie začne v reakci na ruskou invazi na Ukrajinu urychleně pr...
Moskevská burza ve čtvrtek částečně obnoví obchodování s akciemi
23.03.2022 13:23
Moskevská burza ve čtvrtek částečně obnoví obchodování s akciemi, ozná...

Váš názor
  • Dobrý den
    28.03.2022 17:05

    prosím Vás, mohl by mě někdo říct co je to rubl? Je to prý nějaká pseudoměna jejíž hodnota je měnší něž jeden americký cent. Pořád se teď tady o tom píše, ale nikdy dříve jsem toto slovo neslyšel.
    oradapoisson
  •  
    25.03.2022 14:56

    Rusko-ukrajinskou situaci a její dopad na ekonomiku a další oblasti pro vás sledujeme i na našem webu https://tradeinfo.cz/.
    Julka
  • Ptala se paní ve vietnamské večerce
    24.03.2022 7:15

    "...Putin: Rusko už za plyn určený pro Evropu nebude BRÁT eura..." Tak tam bych tento obrat očekával. Na platformě obchodního webu spíš "akceptovat", "přijímat"... :)
    Ullsperger
  • Nákupy surovin za rubly
    23.03.2022 21:49

    Zeptám se jako laik. Není to motivováno snahou upevnit rubl mezinárodně? Představuju si, že kdo z Evropy bude platit v rublech ve velkých objemech, musí si Eura /dolary směnit u ruské banky. Kurz bude moci ovlivňovat Ruská národní banka?
    Asistentor
  • The National Welfare Fund of Russia
    23.03.2022 20:54

    The National Welfare Fund of Russia in February decreased by 675 billion rubles to 12.935 trillion rubles, in dollars by $20 billion to $154.8 billion // Reported by the Ministry of Finance of the Russian Federation.
    Gyroskop
  • Nabídka-poptávka. (A diverzifikace.)
    23.03.2022 18:51

    Když někdo něco chce, projeví zájem/roste cena. Když někdo nic nechce, cena klesne. (VELMI ŘÍDKÝM JEVEM JE REALITA, KDYŽ NĚKDO PROJEVÍ NEZÁJEM, OVŠEM CENA NEKLESNE NÝBRŽ VZROSTE.) Pak je namístě DIVERIFIKACE. /// Plyn proudí zřejmě jen ten dlouhodobě nasmlouvaný. Výtky Němcům jsou podle mého nefér. Chtějí dokončit tento rok a dle situace porušit uzavřenou smlouvu až od 2023 dále. Nejspíš jsou si vědomi své EKONOMICKÉ vůdčí role za celou EU a snad i určité závislosti HDP EU na obchodu s Čínou. Možná by se jim hodilo svést konec POPTÁVKY po rusplynu na ten swift s rétorikou, že nemají jak do Ruska posílat USD/EUR platby, 'přestože plyn potřebují a rádi za plyn zaplatí'... Nyní má EU MOŽNOST koupit plyn i za 'bezcenný rubl', ale tlak veřejnosti to nejspíš nedovolí, ankety jsou jednoznačné PRO vyšší cenovou hladinu, pokud v ENERGETICKÉM MIXU bude absentovat PRÁVĚ 'ruský příspěvek'. ("povinnost" - resp."možnost" to je velmi ostrá hrana pro rozhodnutí která strana je správná... záleží na které straně kdo stojí). /// Odříznutí Ruska od swiftu si odsouhlasili sami lidé v raném počátku války, kdy možná sami Rusové ještě i věřili, že jedou 'podpořit' jen ty 2 republiky a vůbec netušili, že evropská média sdílejí od brzkého rána 24.2.mapku rozbombardované celé Ukrajiny včetně Lvovu..přejaté ze zdroje bnonews. NEXTA.TV (doména ---.tv je doménou nejvyššího řádu, náležela původně státu Tuvalu, pod svrchovanou správou královny Alžběty II., stát ale doménu za peníze prodal soukromé firmě) Nexta.tv, se sdílením a osvědčením druhého nezávislého zdroje bnonews videem snímaným ve stejnou dobu z jiné světové strany, zveřejnila 26.2. video ruské střely do výškové budovy v Kyjevě (v 08.28h místního času, převzalo Reuters; pro doplnění celistvosti práce mezinárodních médií ve věci války lze uvést Bloomberg a jejich "omylem" zveřejněný breaking news v první den Olympiády 4.2.2022, který vysvětlili "přípravou více scénářů"). /// Otázky budou přibývat.
    Mudr.c
    • Re: Nabídka-poptávka. (A diverzifikace.)
      23.03.2022 19:20

      Tak ja bych se prosim teda zeptal, vlada ktereho statu ze zucastnenych ma ted nejvetsi >ale opravdovy< zajem tu valku ukoncit? Me pride ze nikdo z nich nenabizi rychle mirove reseni a ani se nesnazi moc zastirat ze pocitaji s dlouhodobym konfliktem. Rychly konec valky zatim vesti jen analytici a valecni experti na seznamu a idnes.. Ja tu mam poznamenano, ze valka skonci nejpozdeji tuhle nedeli, vic nez 10 dni proste Rusko uz valcit nemuze - akorat tedy mezitim pro sichr vytahli dalsi experty, kteri predikujou 10 dni ale od pozdejsiho data, nebo zarucene ne dyl nez mesic. Putin zas tvrdi ze jde vsechno podle planu (asi vcetne obetovani kolon techniky a semtam taktickych ustupu a prohranych bitev. !?)
      Ai-kun
      • Ai-kun
        23.03.2022 20:45

        Tak Vaši otázku za miliardu bych rád zdarma zodpověděl, ovšem PREMISY co jsem za svého nekrátkého života nabyl, od QE-theme postupně pozbývaly svých platností a poslední dva tři roky to jen graduje. Bohužel musím skutečně přiznat, že nyní SVĚTU ekonomicky nerozumím. Lze se ne/objektivně domnívat, že veřejnosti předkládané informace nejsou VYVÁŽENÉ, což mně jako potenciálnímu investorovi do speciálních/aktivně ovládaných kapitálových trhů za účelem minimalizace škod vlastního majetku již prošlého daněmi naznačuje spíš pečlivou alokaci/ diverzifikaci do HMOTY v celém portfoliu (byť tím budu momentálně aktivně přispívat k růstu cenové hladiny). Dokonce vidím založení nivého podniku jako výhodu, pokud je na našem trhu potenciál-- ačkoliv je to stres a většinou i pohřeb klidného rodinného soužití. Jsem ze staré školy, utrácím prostřednictvím investic statky pouze dříve vydělané a nikoliv tržním odhadem predikované, ačkoliv nemám z první ruky jakoukoliv měnovou reformu. Jsem přísně konzervativní přizdisr@č, ale bonmotem bych mohl říct že má matka je v tomto ohledu "v mocnině na druhou". Jak píši, svůj názor mám, ale můj názor DNES VŮBEC NEROZHODUJE!! Každý za své, to je heslo se kterým souzním bez ohledu na veřejné mínění. Každý podle svých možností, jednoduše každý sám za sebe. Bez ohledu odkud kdo přichází, bez protekce, sentimentu či pravidelného citového vydírání. Protekce, sentiment, citové vydírání je PRO MĚ krátkodobě/ střednědobě/ dlouhodobě je prostě nevyzpytatelný parametr. Pakliže osobně nemám EKONOMICKOU PÁKU jako třeba 3 tisíce volných b.j. je to pro mě nevýhodné a PRODĚLEČNÉ. Jakože se cítím na LEVELU jako občan nikoliv jako NADNÁRODNÍ SPOLEČNOST.
        Mudr.c
        • Re: Mudr.c
          23.03.2022 21:41

          Je dobré, že jste jasně popsal z čeho vaše úvahy vycházejí. Já mám jiný názor. Chtěl bych váš přístup dát do širších souvislostí. Každý sám za sebe nepovažuji za občanský. Čím víc je tento postoj rozšířen, tím obtížnější je spravovat obec a stát, vytvářet společnost. Jak by dopadli mravenci z mraveništěm, nebo včely, kdyby si šly pouze každý za svým. V případě větších problémů v zemi, kde jste občanem odejdete tam kde je to lepší, ale tam už nebudete občanem, nebo až za nějakou dobu. Společnost složená z lidí, kteří jsou jen sami za sebe bude zničena. Samozřejmě, ale někteří počítají s tím, že dost dalších dělá i jiné věci pro společnost, než jenom zapojení se do dělby práce za peníze. Tu práci a podporu pro společnost nechají na jiných. Zřejmě jste jen pro národní stát, tedy zhruba ČR. Nesouhlasíte tedy se členstvím v EU a NATO. Zřejmě i ten stát (ČR) by měl mít politiku Každý stát sám za sebe. Rozumím vám dobře?
          Asistentor
          • Re: Asistentor
            28.03.2022 18:43

            Úvahy vycházejí ze zkušeností a pokud web patrie čtete posledních asi tak 20 let, možná byste mě podle mých sporadických příspěvků bez změny nicku zařadil do kategorie "zastánce EU; zastánce eura; QE po Lehmanns je epochálním ovlivněním globální ekonomiky; Evropa je nejvýznamější konkurent v globální ekonomice ale postupně jí zbytek světa hází klacky pod nohy; politika je protkaná populismem; psychopat Babiš naštěstí neobhájil a následné obavy že se bude smát z hradu se jen velmi pozvolně rozplývají; apod." Je to chronologicky, jistě jsem mnoho vynechal.../// Všímám si již několik let, že společnost/jednotlivci stále více dychtí po tom někoho onálepkovat/zatřídit, často i na základě pouhého jednoho názoru (vliv soc.sítě?). Považuji to za otupělý trend, bohužel. Bohudík existence společenstev jako zmiňujete mravence či včelstva stále uplatňují druhovou soudržnost, avšak i jejich společenstva přesto musejí podstupovat konkurenční boj o teritorium, to je premise přírody. Kterou z vrcholu POTRAVNÍHO ŘETĚZCE determinuje ČLOVĚK!! Svým, k přírodě mnohdy bezohledným, jednáním za účelem "rozvoje"! Já jsem prioritně proti jakémukoliv násilí, nejen tomu zbrojnímu. Jsem za Evropu! Znovuvytvořením podniku jsem ochoten jít do nejistoty (zaměstnat a platit, nikoliv kvůli nynější migraci ale kvůli tvorbě nadhodnoty a jakkoliv to zní marxisticky, existuje poslední 2 dekády mnoho jiných, co byznys z různých příčin musejí nebo chtějí raději prodat a mít klidné stáří a rodinné vztahy). Nutno vzít v potaz fakt, že zbytný majetek na stromech neroste (za účelem investic do DALŠÍHO nového podniku má VLASTNÍ KAPITÁL sotva tak 20% populace, možná až 5% je ochotno NĚCO NOVÉHO VYPRODUKOVAT - MYŠLENO PRODUKT, 15% je rádo že inflací mnoho neztratí, ALE až 80% drží při sociální jistotě víra, "že to nakonec dobře dopadne, udrží-li si práci"). NATO mně dává 100%ní jistotu, že konkurenční impéria nemají šanci se vrátit a zničit můj podnik v EU a jinam se netlačím...Nyní už rozumíte?
            Mudr.c
      •  
        23.03.2022 20:10

        Nu já to vidím následovně. Válka vyhovuje hlavně U.S.A. protože se Rusko oslabí samo. Evropa bude mít starosti sama se sebou aby svítila a nezmrzla a aby si lidi měli na čem uvařit oběd a nebude stačit konkurovat dolaru. Rus se svojí zabedněností nevzdá dokud nedosáhne svého a ukrajinskému hereckému prezidentovi podle mě je jedno v jakém stavu svoji zemi předá následovníkovi. I kdyby vyhráli tak za jakou cenu? No a nám tady zůstane 6M uprchlíků, kteří nebudou mít motivaci se vracet. Proč taky, když tady budou mít třeba mnohem lépe placenou práci, nižší korupci, nějaké bydlení děti ve školách a v rodné zemi hromadu sutin a mizernou budoucnost. Konflikt má jen ty vítěze, kteří v něm o nic nepřijdou a to Evropa jako celek rozhodně není.
        Rv
        • Rv
          23.03.2022 21:02

          Jasně. Za vraždění může amerika. proto jako první označila ruského zm.da za válečného zločince.
          Velkamedvědice
          • Re: Rv
            24.03.2022 7:19

            souhlas. tak to je. Kecy o vyšších hodnotách vyprchají za čas každému, odtažitě od toho, že jsou falešné, do společnosti zatažené právě těmi, kteří krizi na Ukrajině dlouhodobě podněcovali.
            Ullsperger
        • Rv a spol.
          23.03.2022 20:32

          ano, lidé žijící pouze svůj konzumní život jako ty, určitě hodně ztratí. Bude dražší vysoce palcová LCD, benzín, cigarety, dovolená v Chorvatsku. Ale o ostaní a o Evropu neměj strach, ta v konečném zúčtování jedině získá, jen to chce svůj čas ;-)
          lunatic with skateboard
          • Re: Rv a spol.
            24.03.2022 7:21

            nickname odpovídá světovému názoru
            Ullsperger
          • Re: Rv
            23.03.2022 22:09

            Střední a východní Evropa si ale nemůže moc vybírat jestli na situaci získá, nebo ztratí. Jsme prostě účastni ať chceme, nebo nechceme. Střední a západní Evropa nebyla schopna zabránit rozpínavosti Ruska. To není vina USA. USA chtělo po svých spojencích, aby plnily závazky na výdajích na obranu, ale evropské státy neplnily. Státy jako Německo zvyšovali závislost na Rusku a nechtěli diverzifikovat zdroje, protože je to dražší. USA se stavělo proti plynovodu zvyšujícímu závislost na Rusku. USA na základě dobrých informací varovalo Evropu k čemu se Putin chystá. Kdyby chtělo USA válku na Ukrajině, tak by varování nevydávala. Jestli na tom USA získá neznamená, že válku chtěla, nebo jí podporuje. Rozhodně na situaci vydělá Čína. Jí také válka vyhovuje a nedělá nic proto, aby skončila. Proč jste Čínu vynechal?
            Asistentor
  • sra..ky za plyn
    23.03.2022 16:09

    to by snad mělo být pozitivní ne, sestřelit po uzavření kontraktů rubl na 300 za 1Eur by neměl být takový problém ne :o)
    Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: sra..ky za plyn
      23.03.2022 17:42

      Na ekonomickom fore a tolko mudrosti ... Takze ak barel bude stat 100euro a my Rusa zostrelime na 300rublov za euro tak ... si doplnte odpoved
      Marco
      •  
        23.03.2022 17:48

        a co třeba ironie nebo smajlík ? nic ?
        Mike -Green D. is killing Europe
    • Re: sra..ky za plyn
      23.03.2022 16:20

      To bude sakra problém když ty rubly budeš muset vlastnit pro platby a budeš mít negativní bilanci s Ruskem. Jediná cesta bude použít veksláky z Pekingu.
      Rv
      •  
        23.03.2022 16:25

        Západ nesmí být měkkota, normálně, nabídnout nějakému oligarchovi trůn, třeba Děripaskovi a podpořit změnu režimu na benzínku s.r.o. a je vyřešeno :o)
        Mike -Green D. is killing Europe
        •  
          23.03.2022 20:55

          Děripaska nebude takovej kamarád Putlera jak by se mohlo zdát. První vlna sankcí ho vždycky mine, svoje parníky taky na rozdíl od ostatních stihl přeparkovat. Západní vlády to ví a nechávají mu vždycky únikovou uličku. Ale nesmí to dělat moc okatě, to by si ho zase podal Putler v Rusku. Děripaska může být ten, kdo zařídí, aby byl Putler eliminován. Uvidíme :-)
          lunatic with skateboard
        •  
          23.03.2022 18:39

          S tímhle mají určitě tajné služby (hlavně ty ze zámoří) spoustu zkušeností, jen Rusko je fakt velká, prakticky největší ryba. Chce to připravit pečlivě. Mimochodem Pitkin to chtěl spáchat na Ukrajině veřejně - byť ne kvůli plynu, ale kvůli.. kvůli.. safra proč vůbec?
          Berounskej
        •  
          23.03.2022 17:47

          Myslím že je to úplný blábol. Pokud chtějí oevřít dlouhodobé smlouvy, tak se jim to podaří leda za poloviční cenu, na 30% původního objemu a zkrácené na 20% (1-3 roky). A spotový trh v rublech neexistuje.
          Zvonička
  • Dolary za plyn do Evropy
    23.03.2022 16:08

    jsou nesmysl evidentní, to je totéž, jako používat v rámci dnešní EU spisovnou angličtinu. Spisovnou angličtinu ať se stále učí Angličani (případně další poddaní anglické královny, kteří musí žít v onom ostrovním spojeném království). Ostatní si vystačíme se základní angličtinou bez nesmyslných složitostí.
    Novák
  • platba na kila?
    23.03.2022 14:29

    nebo jak se ty ruble budou počítat? Je supr jak si ten zmetek určuje a kvůli Němcům zas budeme skákat jak si ten válečný zločinec usmyslí.
    bugr
    • Re: platba na kila?
      23.03.2022 16:16

      Naprosto logický krok, všechny SWIFT měny jsou zmraženy tak so jim zbývá? No jsem zvědavý jak to dopadne a odkud budou ty rubly budou brát, když tam nehodlá nikdo nic prodávat. Plyn nás drží v šachu a myšlenka že za 3 měsíce se přebuduje celé hospodářství Evropy na jiné zdroje je k smíchu. Buď s rusy nějak vyjdem a získáme čas na přebudování energetiky nebo v evropě klesne brutálně životní úroveň.
      Rv
    • Re: platba na kila?
      23.03.2022 15:15

      nojo, asi Němci nejsou tak emotivní.....k odstranění Putina bude stačit zapřáhnout kravky a jedem, jak jednoduché, jaká že to byla spotřeba ropy před sto lety?
      abc1
    • Re: platba na kila?
      23.03.2022 14:37

      Hm, to je zajímavé. Němci jsou fajn, ale párkerát za století je napadne nějaká kolosální blbost....
      Gyroskop
      •  
        23.03.2022 20:43

        to je přesný :-))
        lunatic with skateboard
Aktuální komentáře
18.04.2024
9:54Ifo: Německé firmy letos plánují snižování investic
9:05Rozbřesk: Zachrání Super-Mario (znovu) Evropu?
8:45EU nebude formálně vyšetřovat investici Microsoftu do OpenAI
8:30Evropa čelí podle guvernéra BoE menší inflační hrozbě než USA, Microsoft se vyhne vyšetřování kvůli akvizici Open AI a futures jsou zelené  
6:40Fidelity International: Německá medvědí data jsou příznivá pro německé státní dluhopisy
17.04.2024
22:01Zámořské akciové indexy nedokázaly zvrátit úvodní pokles  
18:46Martin Uher: Rozruch na dluhopisech, české banky a zranitelné USA
17:32Wall Street mezi výsledky a sazbami dál klesá  
17:14Jednoduchý scénář: Inflace neklesá, Fed nesnižuje, inflace klesá, Fed snižuje
16:01Tesla žádá akcionáře o obnovení odměn pro Muska, v Indii chce investovat až 3 mld. dolarů
14:36Komentář analytika: Objednávky ASML prudce klesají, avšak výhled zůstává nezměněn  
13:46Míra inflace v EU v březnu zvolnila na 2,6 procenta, v Česku je beze změny
13:40Powell po posledních datech o inflaci signalizuje ještě pozdější začátek snižování sazeb
13:14Reuters: Křetínský zvažuje, že se pokusí převzít vlastníka britské pošty
11:52Komentář analytika: Růst prodejů LVMH zpomaluje, na rozdíl od konkurence však firma dále roste
11:30Powell potvrdil pozdější uvolnění, pozornost se ale přesouvá k výsledkům  
10:22Seidler: Ceny tržních služeb v březnu v souladu s běžným vývojem, ceny rostlinné výroby však skokově vzrostly
10:15Inflace v Británii v březnu klesla na 3,2 procenta, je nejníže za dva a půl roku
9:17Výrobce čipů ASML je díky vývozu do Číny v zisku, má ale málo zakázek
9:07Rozbřesk: Globální výprodej dostal pod tlak i středoevropské trhy

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - Index filadelfského Fedu
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
16:00USA - Prodeje starších domů, m/m
16:00USA - Předstihový index Conference Board, m/m