Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Elektromobilita je drahá a přinese dalekosáhlé změny, říká expert

Elektromobilita je drahá a přinese dalekosáhlé změny, říká expert

16.05.2023 14:42
Autor: Redakce, Patria.cz

Zakladatel Callaway Climate Insights David Callaway hovořil na Yahoo Finance o tom, že menší výrobci elektromobilů mohou čelit příliš velké konkurenci poté, co se do odvětví přesunuly velké automobilky. Výsledkem může být podle něj zánik některých firem a akvizice jiných (viz první část rozhovoru zde). Ve druhé části se mimo jiné věnoval rozsáhlým změnám, které elektromobilita může přinést.

Callaway v rozhovoru připomněl, že „automobil je drahá věc na koupi a u elektromobilů to zatím platí dvojnásob“. Výrazně se na tom podepisují náklady na výrobu baterií, které v sobě mimo jiné odrážejí cenu některých kovů, které se pro jejich produkci používají. Expert pak zmínil odhady, podle kterých by do konce tohoto desetiletí měly v Číně, USA i Evropě elektromobily představovat velmi významný podíl na celkovém počtu vozů na silnici.

Významný posun směrem k elektromobilům se podle Callawaye projeví i v mnoha dalších oblastech, včetně toho, jaké pneumatiky budou na trhu. Elektromobily jsou totiž kvůli bateriím znatelně těžší než vozy se spalovacími motory, a to bude vyžadovat řadu změn, včetně obutí. Změny pak nastanou také na straně konstrukce silnic či třeba mostů.



Celkově je přechod na elektromobilitu drahou záležitostí a podle experta se to projevuje i na změně pohledu na nové stále malé společnosti typu Rivian či Lucid. Ty totiž podle něj „získaly pár set milionů dolarů“, ve srovnání s velkými automobilkami jsou ale jejich zdroje omezené. Například Ford uvádí, že jeho ztráty v oblasti elektromobilů dosáhnou přibližně 3 miliardy dolarů předtím, než se posune do ziskovosti. „Ford tři miliardy dolarů má, ostatní ne,“ míní Callaway.

Na dotaz týkající se akcií čínské BYD expert uvedl, že její dosavadní úspěchy dobře odhadl Warren Buffett, který akcie této firmy kupoval. Nyní je ale prodává a podle Callawaye to může „něco říkat“ o samotné firmě, ale i o tom, jak se známý investor dívá na vývoj v celé Číně a vývoj na trhu s elektromobily v této zemi. „Možná Buffett pochopil, že ta nejlepší část příběhu elektromobilů končí a přesune se někam jinam,“ dodal expert.

Zdroj: Yahoo Finance



 

Čtěte více:

Nejlepší elektromobily (pokud nechcete Teslu)
22.04.2023 14:57
Pras Subramanian hovořil na Yahoo Finance o tom, že se jej lidé jako e...
Medvědi a býci na Tesle a další názory na tuto společnost
26.04.2023 13:04
Když ředitelka Laffer Tengler Investments Nancy Tengler hovořila na Ya...
Objeví se nějaká „Tesla“ u elektrických motorek?
06.05.2023 14:40
Na Yahoo Finance připomněli, že Tesla byla průkopníkem elektromobilů. ...
U elektromotorů nejde vždy o dojezd a infrastrukturu. Důležitý je i zážitek z jízdy
14.05.2023 14:48
Společnost Curtiss Motorcycle by podle některých názorů mohla být Tesl...
Trh s elektromobily se dostává do další fáze, menší hráči budou pod tlakem
16.05.2023 6:13
Podle Yahoo Finance se investoři mohou radovat z posledního zvýšení ce...

Váš názor
  • Budoucnost za 50 let
    18.05.2023 15:47

    Elektromobilita je určitě správný směr vývoje. Technicky vzato = pokrok nezastavíš. Co ovšem není správně jsou představy úředníků EU, ekologických aktivistů a manažerů automobilek, kteří už jsou zcela odtržení od reality. Je to jako s vývojem telefonu. V určitou dobu "se narodil" mobilní telefon jako kombinace sluchátko + vysílačka (zjednodušeně) + velká baterie (oddělitelná v kufříku). Strašně drahé a málokdo by to chtěl nosit... Prostě to byl začátek vývoje. Za cca 50 let tady máme mobily pro každého, za přijatelnou cenu a stolní telefony skončily (ty drátové). U aut to bude podobné, jen to bude trvat delší dobu, protože je tam více technických problémů a je třeba přebudovat napájecí energetickou síť. Vidím to na rozumný horizont cca 50-70 let. A po celou tu dobu bude vhodné aby automobilky financovaly vývoj elektroaut ze zisku z prodeje "normálních" aut. Dotace jsou pokřivení trhu a násilné zavádění nějakých výrobků (které zatím nefungují dobře) je taky špatně. Ekologii tím nepomůžeme = mnohem lepší pro planetu by bylo prodloužit životnost těch aut, která už jezdí a nebo se budou v příštích 50 letech vyrábět (spalovací).
    pmx
Aktuální komentáře
26.07.2024
22:00Optimistický závěr týdne  
17:33Fungovalo to dobře a pak najednou vůbec
16:54Akcie se zvedají, ale namísto návratu technologií probíhá rotace do tradiční ekonomiky  
15:59EU oficiálně zahájila řízení se sedmi členskými státy kvůli vysokým deficitům
15:47Rozkol mezi top techy a zbytkem trhu nebyl stabilní. Probíhá hledání nové rovnováhy, soudí exmanažerka Goldman Sachs
13:58Perly týdne: Korekce ano, medvědí trh ne
12:25Jakub Blaha: Automobilky mají za sebou katastrofický týden  
11:50Sabotáže ve Francii na prahu olympijských her: Koordinované žhářské útoky zasáhly železnici
11:46Jak se postavit k technologiím při nynějších korekcích na trhu? Neutíkala bych plošně od velkých i vybírala mezi menšími, říká Rebecca Patterson
11:43Mercedes po poklesu potávky po elektromobilů a slabých prodejích v Číně snižuje výhled
10:46Evropa zvedá hlavu, poté co se to Wall Street nepodařilo  
9:25Rozbřesk: Americká ekonomika odmítá zahájit přistávací manévr
8:51Evropské indexy zahájí smíšeně, Mercedes snížil odhad ziskové marže  
6:24Investiční nápady na akciové i sektorové sázky podle portfolio manažera
25.07.2024
17:54Ekonomům predikce recesí moc nejdou. Co k ní nyní říkají trhy vládních a korporátních dluhopisů?
17:06Evropa v červeném, Amerika bojuje za zlepšení. Data tlumí dopad výsledků  
16:11IBM se vzepřela výprodeji technologií a po výsledcích roste  
15:31Tomáš Vlk: Ekonomika USA rostla v 2Q překvapivě rychle díky spotřebitelům  
15:12Tempo růstu americké ekonomiky ve druhém čtvrtletí zrychlilo na 2,8 procenta
14:07Zisk Harley-Davidson díky poptávce po dražších motocyklech vzrostl o 23 pct.

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data