Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Elektromobilita je drahá a přinese dalekosáhlé změny, říká expert

Elektromobilita je drahá a přinese dalekosáhlé změny, říká expert

16.05.2023 14:42
Autor: Redakce, Patria.cz

Zakladatel Callaway Climate Insights David Callaway hovořil na Yahoo Finance o tom, že menší výrobci elektromobilů mohou čelit příliš velké konkurenci poté, co se do odvětví přesunuly velké automobilky. Výsledkem může být podle něj zánik některých firem a akvizice jiných (viz první část rozhovoru zde). Ve druhé části se mimo jiné věnoval rozsáhlým změnám, které elektromobilita může přinést.

Callaway v rozhovoru připomněl, že „automobil je drahá věc na koupi a u elektromobilů to zatím platí dvojnásob“. Výrazně se na tom podepisují náklady na výrobu baterií, které v sobě mimo jiné odrážejí cenu některých kovů, které se pro jejich produkci používají. Expert pak zmínil odhady, podle kterých by do konce tohoto desetiletí měly v Číně, USA i Evropě elektromobily představovat velmi významný podíl na celkovém počtu vozů na silnici.

Významný posun směrem k elektromobilům se podle Callawaye projeví i v mnoha dalších oblastech, včetně toho, jaké pneumatiky budou na trhu. Elektromobily jsou totiž kvůli bateriím znatelně těžší než vozy se spalovacími motory, a to bude vyžadovat řadu změn, včetně obutí. Změny pak nastanou také na straně konstrukce silnic či třeba mostů.



Celkově je přechod na elektromobilitu drahou záležitostí a podle experta se to projevuje i na změně pohledu na nové stále malé společnosti typu Rivian či Lucid. Ty totiž podle něj „získaly pár set milionů dolarů“, ve srovnání s velkými automobilkami jsou ale jejich zdroje omezené. Například Ford uvádí, že jeho ztráty v oblasti elektromobilů dosáhnou přibližně 3 miliardy dolarů předtím, než se posune do ziskovosti. „Ford tři miliardy dolarů má, ostatní ne,“ míní Callaway.

Na dotaz týkající se akcií čínské BYD expert uvedl, že její dosavadní úspěchy dobře odhadl Warren Buffett, který akcie této firmy kupoval. Nyní je ale prodává a podle Callawaye to může „něco říkat“ o samotné firmě, ale i o tom, jak se známý investor dívá na vývoj v celé Číně a vývoj na trhu s elektromobily v této zemi. „Možná Buffett pochopil, že ta nejlepší část příběhu elektromobilů končí a přesune se někam jinam,“ dodal expert.

Zdroj: Yahoo Finance



 

Čtěte více:

Nejlepší elektromobily (pokud nechcete Teslu)
22.04.2023 14:57
Pras Subramanian hovořil na Yahoo Finance o tom, že se jej lidé jako e...
Medvědi a býci na Tesle a další názory na tuto společnost
26.04.2023 13:04
Když ředitelka Laffer Tengler Investments Nancy Tengler hovořila na Ya...
Objeví se nějaká „Tesla“ u elektrických motorek?
06.05.2023 14:40
Na Yahoo Finance připomněli, že Tesla byla průkopníkem elektromobilů. ...
U elektromotorů nejde vždy o dojezd a infrastrukturu. Důležitý je i zážitek z jízdy
14.05.2023 14:48
Společnost Curtiss Motorcycle by podle některých názorů mohla být Tesl...
Trh s elektromobily se dostává do další fáze, menší hráči budou pod tlakem
16.05.2023 6:13
Podle Yahoo Finance se investoři mohou radovat z posledního zvýšení ce...

Váš názor
  • Budoucnost za 50 let
    18.05.2023 15:47

    Elektromobilita je určitě správný směr vývoje. Technicky vzato = pokrok nezastavíš. Co ovšem není správně jsou představy úředníků EU, ekologických aktivistů a manažerů automobilek, kteří už jsou zcela odtržení od reality. Je to jako s vývojem telefonu. V určitou dobu "se narodil" mobilní telefon jako kombinace sluchátko + vysílačka (zjednodušeně) + velká baterie (oddělitelná v kufříku). Strašně drahé a málokdo by to chtěl nosit... Prostě to byl začátek vývoje. Za cca 50 let tady máme mobily pro každého, za přijatelnou cenu a stolní telefony skončily (ty drátové). U aut to bude podobné, jen to bude trvat delší dobu, protože je tam více technických problémů a je třeba přebudovat napájecí energetickou síť. Vidím to na rozumný horizont cca 50-70 let. A po celou tu dobu bude vhodné aby automobilky financovaly vývoj elektroaut ze zisku z prodeje "normálních" aut. Dotace jsou pokřivení trhu a násilné zavádění nějakých výrobků (které zatím nefungují dobře) je taky špatně. Ekologii tím nepomůžeme = mnohem lepší pro planetu by bylo prodloužit životnost těch aut, která už jezdí a nebo se budou v příštích 50 letech vyrábět (spalovací).
    pmx
Aktuální komentáře
22.09.2025
20:24PODCAST Týdenní výhled: Sazby ČNB by měly zůstat delší dobu stabilní  
18:14Začne se Mag7 mnohem více podobat zbytku trhu růstem zisků a také valuacemi?
17:24Strategický krok Allwyn do USA: V řádu miliard dolarů získá kontrolu nad PrizePicks a vstoupí do světa DFS
15:49Technická analýza S&P 500: Býčí trh ještě nemusí být u konce  
15:35Snaha odnaučit AI lhát může vést k lepšímu skrývání lží, ukázal výzkum OpenAI
14:31Raiffeisenbank a.s.: Výplata úrokového výnosu dluhopisů
13:57Pfizer se dohodl na převzetí výrobce léků proti obezitě Metsera
12:07Nejbohatší Francouz Arnault ostře kritizuje návrh daně pro nejbohatší
11:56Akcie začátkem týdne ztrácejí, zatímco investoři se znovu obracejí ke zlatu  
10:44Odklad elektromobilů a zhoršený výhled posílají akcie Porsche a VW dolů o více než šest procent
9:32Rozbřesk: Ceny masa určí, jak rychle bude odeznívat potravinová inflace
8:52Futures ukazují v úvodu nového týdne opatrnost, ČNB zřejmě ve středu sazby nezmění  
8:28MakroMixér se sociologem Danielem Prokopem: Většina Čechů neví, jak daně fungují
21.09.2025
9:10Víkendář: Hodnota pravdy roste ve světě lží generovaných umělou inteligencí
20.09.2025
15:14Vytváří AI největší tlak na zaměstnanost u mladých lidí?
9:04Víkendář: Krugman o politice americké vlády a jejím dopadu na ekonomiku
19.09.2025
22:03Americké akcie mají za sebou silný týden  
17:46Akcie a peníze – americká a čínská verze
16:58Nové sankce EU proti Rusku: 118 lodí z ruské stínové flotily nebo banky
16:10Analytický radar: Colt sází na akvizice a míří k větší roli v obranném průmyslu

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data