Společnost odreportovala své výsledky za první čtvrtletí v pondělí po uzavření trhu. Skupina, která v prvním čtvrtletí dokončila dvě akvizice, chce s ohledem na celkově pozitivní výhled předložit valné hromadě návrh na vyplacení dividendy ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním.
Celková EBITDA Kofoly v porovnání s prvním kvartálem roku 2023 vzrostla o 21,6 % na 264,8 mil. korun, a to zejména díky vyšším tržbám a stabilizaci cen energií a vybraných materiálových vstupů. Tržby firmy dosáhly v prvních třech měsících roku 2024 2,09 mld. korun, meziročně vzrostly z 1,71 mld. Výhled EBITDA pro rok 2024 zůstává zatím beze změny.
„První čtvrtletí roku 2024 bylo úspěšné. Rostoucí spotřeba domácností pomohla k růstu tržeb o 11 %. Dokázala tak eliminovat vliv zdražení, které bylo vyvoláno nesmyslným navýšením DPH pouze u nealkoholických nápojů, zatímco cukrovinek a jiných potravin obsahujících cukr se nedotklo. Největší nárůst se uskutečnil v retailových a impulsních formátech. Kromě nejsilnější značky , jejíž tržby vzrostly o 19 %, se dařilo také minerální vodě Ondrášovka a energetickému nápoji Semtex,“ říká Daniel Buryš, generální ředitel Kofoly v Česku a na Slovensku.
S ohledem na výsledky a výhled společnosti rozhodlo představenstvo společnosti ČeskoSlovensko a.s., že předloží valné hromadě návrh na dividendu ve výši 13,50 Kč na 1 akcii před zdaněním. Termín valné hromady, kde by se mělo o návrhu rozhodovat, byl stanoven na 28. června 2024. Rozhodný den pro účast na valné hromadě je stanoven na 21. června 2024 a pro výplatu dividendy na 10. července 2024. Výhled EBITDA zůstává zatím beze změny, tedy v rozpětí 1,55 – 1,80 miliardy korun.

Dvouciferný růst tržeb zaznamenala i dceřiná společnost Radenska Adriatic. Ukazatel EBITDA se v tomto adriatickém pilíři zlepšil o více než 20 % ve srovnání s loňským rokem, což i zde umožnily stabilizované ceny surovin a energií.
UGO pokračuje v ziskovosti, tržby čerstvé divize narostly v 1. čtvrtletí o 23 %. „Ke zlepšování produktivity v segmentu zdravého rychlého občerstvení nám pomáhá mimo jiné i probíhající proces digitalizace. Počet digitálních kiosků, díky kterým si lidé pohodlně objednají své oblíbené produkty, postupně navyšujeme,“ říká Marek Farník, zakladatel UGO.
Výrobce bylinných směsí, čajů a bylinné kosmetiky, LEROS, překročil též původně očekávané plány. „Naše hlavní prodejní kanály (lékárna, gastro, maloobchod a e-shop) vykazují výkonnost nad úrovní plánu, stejně tak i nad úrovní minulého roku. Připravujeme se na nesezónní letní měsíce, abychom náskok neztratili,“ popisuje Martin Mateáš, generální ředitel LEROSu. Celkově se tržby Voňavého a čerstvého pilíře Kofoly pohybují za posledních 12 měsíců nad 1 miliardou korun, což jednoznačně potvrzuje růstovou strategii.
V letošním roce uskutečnila skupina i řadu nových akvizic. Stala se spolumajitelem rodinné společnosti Mixa Vending, která podniká v oblasti nápojových a svačinových automatů. Klíčovou akvizicí pak byl vstup do pivovarského podnikání koupí společnosti Pivovary CZ Group. „Akvizice pivovarů byla dokončena na začátku března. Aktuálně probíhá integrování nového byznysu do skupiny . Naší největší prioritou je úspěšně projít letošní sezónou,“ říká René Musila, který se stal generálním ředitelem samostatně řízeného pilíře skupiny.
Výhledy má rodinná nápojářská společnost též perspektivní. „I měsíc duben byl silný, s tržbami nad rámec loňského roku. Jsme přesvědčeni, že se nám i díky novinkám, které jsme připravili na sezónu, podaří dosáhnout ročních cílů,“ komentuje výhled Jannis Samaras, majitel a generální ředitel skupiny .
Zdroj: