Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Mediální magnát Murdoch po skandálu upustil od převzetí televize BSkyB

Mediální magnát Murdoch po skandálu upustil od převzetí televize BSkyB

13.7.2011 18:11
Autor: ČTK

Globální společnost Ruperta Murdocha News Corporation odstoupila od záměru převzít celou britskou televizi BSkyB. Vyplývá to z dnešního prohlášení společnosti News Corporation. Proti obchodu se měl dnes kvůli odposlechovým skandálům kolem Murdochových médií vyslovit britský parlament.

"Domníváme se, že navrhované převzetí BSkyB společností News Corporation by prospělo oběma společnostem, ale je zjevné, že je příliš obtížné pokračovat v této atmosféře," uvedl v prohlášení zástupce šéfa News Corporation Chase Carey.

Murdoch má nyní v Británii bulvární list The Sun, deník The Times a nedělník The Sunday Times. Vlastní také 39 procent zmíněné satelitní televize BSkyB a chtěl získat zbytek. Kvůli skandálu kolem odposlechů již obětoval nedělník News of the World (NoW).

Překvapivý obrat nastal několik hodin před tím, než měla o usnesení proti tomuto obchodu hlasovat Dolní sněmovna. Bezprecedentně pro ni chtěli hlasovat vládní konzervativci a liberální demokraté, stejně jako labouristická opozice.

Mluvčí premiéra Davida Camerona zprávu uvítal. "Jak premiér již řekl, News International by se měla nyní zaměřit na to, aby si dala své věci do pořádku," uvedl.

Šéf labouristické opozice Ed Miliband prohlásil, že rozhodnutí je "vítězstvím pro lidi po celé zemi, kteří byli zděšeni odhaleními kolem odposlechů a selháním News International za ně přijmout odpovědnost". "V této zemi by nikdo neměl uplatňovat moc, aniž by za to přijal odpovědnost," uvedl Miliband. Podle liberálnědemokratického vicepremiéra Nicka Clegga je zrušení celého projektu "slušné a rozumné".

Celá aféra se táhne už několik let, ale naplno propukla před pouhými deseti dny, kdy vyšlo najevo, že soukromý detektiv najatý NoW nechával v roce 2002 odposlouchávat hlasovou schránku unesené třináctileté dívky Milly Dowlerové. Následovaly zprávy, že odposlouchávány byly i oběti teroristických útoků a rodiny padlých vojáků.

Po těchto odhaleních, která vyvolala ohromné pobouření veřejnosti, se daly události rychle do pohybu. Proti Murdochovi se postavili konzervativci i labouristé, kteří se doposud obávali jeho deníků a jejich vlivu na své volební šance.

Premiér Cameron dnes pověřil soudce Briana Levesona vyšetřením celého skandálu. Soudce bude moci předvolávat novináře, politiky i vlastníky médií, kteří budou vypovídat pod přísahou.

"Část médií, část policie a schopnost našeho politického systému zachvátila ohnivá smršť," řekl Cameron v parlamentu o skandálu a vyslovil se pro větší transparentnost ve vztazích mezi politiky a novináři.

Podle Camerona by si Murdochova společnost News International měla "uklidit ve vlastních stájích". "Co se v té společnosti stalo, je ostudné. Je potřeba, aby se to řešilo na všech úrovních. Měli by přestat myslet na fúze, když musejí uklidit nepořádek, který udělali," řekl.

News International sdružuje Murdochova britská aktiva. Je dceřinou společností Murdochovy globálního koncernu News Corporation.

Cameron také zopakoval, že by měla z funkce šéfky této společnosti odstoupit Rebekah Brooksová, která byla šéfredaktorkou News of the World v době odposlechů a která patří k nejbližším spolupracovnicím Ruperta Murdocha. Podle Eda Milibanda je "urážkou", že je stále ve své funkci.


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data