Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Philip Morris ČR ve 3Q zvýšil tržby přes pokles tržního podílu i dodávek. Roste export ve skupině

Philip Morris ČR ve 3Q zvýšil tržby přes pokles tržního podílu i dodávek. Roste export ve skupině

14.11.2011 9:12
Autor: Redakce, Patria Online

Tuzemská tabáková společnost Philip Morris ČR oznámila za třetí čtvrtletí roku meziroční růst konsolidovaných tržeb bez spotřební daně a DPH za prvních devět měsíců roku 2011 ve výši 8,8 miliardy . Při vyloučení vlivu měnového kurzu meziroční růst dosáhl 5,7 procenta. V samotném třetím čtvrtletí roku meziroční nárůst výnosů dosáhl 5,4 procenta na 3,2 miliardy korun, dle PM ČR zejména díky příznivějším cenám a vyššímu exportu.

Objem domácího odbytu PM ČR poklesl o 7,0 % v České republice a o 3,3 % na Slovensku. Celkový tržní podíl poklesl o 2,6 procentního bodu v České republice a o 1,6 procentního bodu na Slovensku. V samotném třetím čtvrtletí roku podle údajů agentury ACNielsen celkový podíl firmy na tuzemském trhu poklesl o 2,9 procenta na 51,3 procenta.

„Schopnost společnosti zvýšit tržby cestou cenové politiky a navzdory klesajícímu tržnímu podílu a celkovým dodávkám na trh považujeme za pozitivní. Zároveň ale očekáváme, že toto je již v ceně akcie započteno,“ uvádí analytik Patria Finance Tomáš Tomčány.

Pokles dodávek na tuzemském a slovenském trhu částečně kompenzoval 20,2% nárůst exportu, který se soustředí zejména na sesterské společnosti v rámci koncernu Philip Morris International (PMI).

Mateřský koncern PMI dne 20. října v rámci svých výsledků za 3Q a devět měsíců roku oznámil, že České republice celkový cigaretový trh klesl o 2,3 procenta, dle PMI ovlivněn ještě zvýšením cen cigaret v prvním čtvrtletí roku 2011. Dodávky celého PMI na tuzemský trh pak klesly o 9,1 procenta při poklesu tržního podílu o 3,3 procenta na 44,5 procenta. „Pokles je především odrazem pokračující ztráty podílu v segmentu s nízkou marží, zahrnujícím značky Start, Petra a Sparta. Tento pokles byl částečně kompenzován růstem o 0,2 procenta na celkových 7,2 procenta u značky Marlboro, čemuž pomohlo dubnové uvedení Marlboro Core Flavor a Marlboro Gold Touch, a také růstem o 0,7 procenta na celkových 13,4 procenta u značky Red & White,“ komentovala v říjnu Philip Morris International ve zprávě k výsledkům.



“Navzdory mírnému zlepšeni našich finančních výsledků v důsledku zvýšení prodejních cen v roce 2010 a v prvním pololetí roku 2011, zůstává náš odbyt pod tlakem z důvodu pokračujícího přechodu spotřebitelů k tabáku pro ruční výrobu cigaret a k levným značkám, které nyní představují dvě třetiny celkového trhu v České republice. Nadále se zaměřujeme na zvyšování naší přítomnosti v levném cenovém segmentu a další posilování výkonnosti portfolia našich značek, včetně Red & White, vedoucí značky na českém trhu,” řekl k výsledkům tuzemského Philip Morris ČR András Tövisi, předseda představenstva a generální ředitel společnosti.

(Zdroj: PM ČR, PMI)


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
14:30USA - Empire State Manufacturing index
15:15USA - Průmyslová výroba, m/m