Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Zisk Modern Times Group (+6 %) klesl o 36 procent. Tržby vzrostly o 27 procent i díky televizím Prima

Zisk Modern Times Group (+6 %) klesl o 36 procent. Tržby vzrostly o 27 procent i díky televizím Prima

22.10.2013 13:59, aktualizováno: 22.10. 14:18
Autor: Redakce, Patria.cz

Aktualizováno

Čistý zisk švédské mediální společnosti Modern Times Group (MTG) ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o 36,4 procenta na 196 milionů švédských korun (asi 576,2 milionu Kč) a neznatelně tak předčil konsensus 200 milionů SEK. Její celkové tržby nicméně vzrostly, a to o 2,7 procenta na 3,2 miliardy SEK (9,4 miliardy Kč). Po očištění o vliv pohybu měn byl růst tržeb dokonce 9%. Příjmy české součásti skupiny se při stálých směnných kurzech zvýšily o 27 procent, uvedla dnes firma, která v tuzemsku vlastní televizi Prima a další stanice. Akcie MTG rostou ve Stockholmu o 5,8 procenta na 365,7 SEK.
 
Generální ředitel MTG Jörgen Madsen Lindemann ve výsledkové zprávě upozornil, že ve třetím čtvrtletí bývají sezonně nejslabší příjmy z reklamy. Firmě se však podařilo tržby zvýšit, a to již čtvrté čtvrtletí za sebou. Ve všech pěti segmentech pak firma zaznamenala poprvé od začátku roku 2011 mezičtvrtletní nárůst tržeb v místních měnách. 

„Naše dosavadní výkonnost v letošním roce jasně ukazuje, že se investice do našich tří klíčových oblastí – obsah, digitální a geografická expanze – mají zamýšlený pozitivní efekt a zajištují nám nejsilnější nabídku pro naše zákazníky, jakou jsme kdy měli,“ uvedl po dnešních výsledcích Jörgen Madsen Lindemann.
 
Divize bezplatných televizí MTG v Pobaltí, České republice a Bulharsku ve třetím čtvrtletí snížila provozní ztrátu na 34 milionů SEK z loňských 48 milionů SEK. Tržby divize vzrostly o 23,8 procenta na 457 milionů SEK.

K růstu tržeb MTG v České republice přispěl kanál Prima ZOOM a spolupráce při prodeji reklamy s TV Barrandov. Podíl na sledovanosti ve věkové kategorii 15 až 54 let na trhu komerčních televizí se však snížil na 36 procent z loňských 40,4 procenta. Může za to hlavně pokles podílu hlavního kanálu Prima Family.

Na začátku letošního roku Nova pod vedením Jana Andruška zdražila podle inzerentů reklamu až o 40 procent a odmítla poskytovat svým reklamním klientům obvyklé 10-15% slevy. Výsledkem byl odliv inzerentů na ostatní televizní stanice, především na televizi Prima a s tím související propad reklamních příjmů. Dle říjnového průzkumu Admosphere vycházejícího ze sledovanosti ATO-Mediaresearch se reklamní investice v ceníkových cenách (které se od reálně dohodnutých mohou výrazně lišit) propadly na Nově od ledna do srpna meziročně takřka o polovinu, zatímco Primě naopak o čistou desetinu vyskočily na 8,71 miliardy korun, TV Barrandov vzrostly o 11,4 procenta na 1,76 miliardy korun a skupině České televize vzrostly o 28 procent na 0,83 miliardy korun. 

 

(Zdroj: Bloomberg, ČTK, Reuters)


Čtěte více:

Nova do srpna prodala reklamu jen za půlku loňských výnosů. Částečně slevuje z ostré reklamní politiky. Akcie CETV -6 %
09.10.2013 8:59
Televizi Nova ze skupiny CETV (102 CZK, -5,99%) kvůli nové reklamní s...
Obrat v reklamní strategii Novy realitou. V příštím roce opět zvyšuje ceny. Akcie CETV -2,5 %
17.10.2013 11:05
Skupina Nova v příštím roce plánuje zvýšit cenu reklamy o pět procent....

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
8:00DE - Průmyslová výroba, m/m
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y