Aktualizováno Čistý zisk švédské mediální společnosti Modern Times Group (MTG) ve třetím čtvrtletí meziročně klesl o 36,4 procenta na 196 milionů švédských korun (asi 576,2 milionu Kč) a neznatelně tak předčil konsensus 200 milionů SEK. Její celkové tržby nicméně vzrostly, a to o 2,7 procenta na 3,2 miliardy SEK (9,4 miliardy Kč). Po očištění o vliv pohybu měn byl růst tržeb dokonce 9%. Příjmy české součásti skupiny se při stálých směnných kurzech zvýšily o 27 procent, uvedla dnes firma, která v tuzemsku vlastní televizi Prima a další stanice. Akcie MTG rostou ve Stockholmu o 5,8 procenta na 365,7 SEK.
Generální ředitel MTG Jörgen Madsen Lindemann ve výsledkové zprávě upozornil, že ve třetím čtvrtletí bývají sezonně nejslabší příjmy z reklamy. Firmě se však podařilo tržby zvýšit, a to již čtvrté čtvrtletí za sebou. Ve všech pěti segmentech pak firma zaznamenala poprvé od začátku roku 2011 mezičtvrtletní nárůst tržeb v místních měnách.
„Naše dosavadní výkonnost v letošním roce jasně ukazuje, že se investice do našich tří klíčových oblastí – obsah, digitální a geografická expanze – mají zamýšlený pozitivní efekt a zajištují nám nejsilnější nabídku pro naše zákazníky, jakou jsme kdy měli,“ uvedl po dnešních výsledcích Jörgen Madsen Lindemann.
Divize bezplatných televizí MTG v Pobaltí, České republice a Bulharsku ve třetím čtvrtletí snížila provozní ztrátu na 34 milionů SEK z loňských 48 milionů SEK. Tržby divize vzrostly o 23,8 procenta na 457 milionů SEK.
K růstu tržeb MTG v České republice přispěl kanál Prima ZOOM a spolupráce při prodeji reklamy s TV Barrandov. Podíl na sledovanosti ve věkové kategorii 15 až 54 let na trhu komerčních televizí se však snížil na 36 procent z loňských 40,4 procenta. Může za to hlavně pokles podílu hlavního kanálu Prima Family.
Na začátku letošního roku Nova pod vedením Jana Andruška zdražila podle inzerentů reklamu až o 40 procent a odmítla poskytovat svým reklamním klientům obvyklé 10-15% slevy. Výsledkem byl odliv inzerentů na ostatní televizní stanice, především na televizi Prima a s tím související propad reklamních příjmů. Dle říjnového průzkumu Admosphere vycházejícího ze sledovanosti ATO-Mediaresearch se reklamní investice v ceníkových cenách (které se od reálně dohodnutých mohou výrazně lišit) propadly na Nově od ledna do srpna meziročně takřka o polovinu, zatímco Primě naopak o čistou desetinu vyskočily na 8,71 miliardy korun, TV Barrandov vzrostly o 11,4 procenta na 1,76 miliardy korun a skupině České televize vzrostly o 28 procent na 0,83 miliardy korun.
(Zdroj: Bloomberg, ČTK, Reuters)