Pojištění internetových rizik je novým a velmi mladým segmentem pojistného trhu nejen v ČR, ale i v Evropě. Podle Michaela Neuwirtha, ředitele Odboru pojištění majetku a odpovědnosti ČSOB Pojišťovny, ovšem poptávka po zajištění rizik, která souvisejí s aktivitou lidí na internetu, velmi rychle roste.
Patria Online: Pojištění internetových rizik je první svého druhu v ČR, proč s ním přicházíte právě nyní?
Ano, jako první bankopojišťovací skupina přicházíme s tímto unikátním pojištěním cíleným na ochranu transakcí našich klientů, které uskutečnili prostřednictvím internetu pomocí bezhotovostního platebního styku případně platební kartou nejen v České republice, ale i v oblasti regionu střední a východní Evropy. Načasování nového produktu jsme zvolili v návaznosti na stále se zvyšující přítomnosti a aktivity našich klientů na internetu a sociálních sítích a v souladu se společenskou a obchodní poptávkou po zajištění rizik, které se v souvislosti s takovou aktivitou objevují. Jako leader v oblasti bankopojištění cítíme jako naši povinnost být schopni klientům poskytnout maximální možnou ochranu a případně jim vzniklou škodu kompenzovat.
Patria Online: Jaký je business model této služby?
Primárním cílovým segmentem jsou klienti naši banky a pojišťovny, ale samozřejmě předpokládáme, že pojištění nabídneme i našim strategickým partnerům.
Patria Online: Co všechno a jak má pojištění ochránit?
Naše pojištění se zaměřuje a chrání čtyři hlavní oblasti:
• nákupy zboží klientů prostřednictvím internetu
• zneužití identity pojištěného prostřednictvím internetu a sociálních sítí (například zneužití bezhotovostních platebních transakcí)
• zneužití platební karty klienta
• poškození pověsti klienta prostřednictvím internetu a sociálních sítí
Pojištění je koncipováno jako pojištění právní ochrany, kdy nejprve klientovi pomůžeme situaci vyřešit právními prostředky a poneseme náklady na tuto obranu a pokud tyto kroky nepovedou k nápravě, klientovi nahradíme vzniklou finanční ztrátu až do výše 50.000,-Kč/100.000,-Kč.
V případě poškození pověsti pomůžeme klientovi technickými prostředky s odstraněním publikovaných negativních informací.
Navíc jsem, jako součást nového produktu připravili pro naše klienti unikátní koncept IT asistence, který dokáže klientům pomoci v případě problému s počítačem nebo jiným technickým zařízením (mobilní telefon, TV, atd.) a to formou telefonické podpory nebo vzdáleného připojení k počítači našeho klienta.
Napadlo vás, že vaše osobní data, uvedená na internetu, může někdo zneužít?
Zdroj: ČSOB
Patria Online: Lze se pojistit i proti útokům hackerů?
Ano, v rámci pojištění řešíme i finanční ztráty, které klient případně utrpí v důsledku útoku hackerů.
Patria Online: Jaký je podle vašeho odhadu peněžní dosah segmentu pojištění internetových rizik v ČR?
Pokud se bavíme o segmentu nákupu zboží na internetu, jedná se o segment s miliardovými tržbami. Pokud bychom se bavili o objemu transakci uskutečněných našimi klienty prostřednictvím internetu a platebních karet, budeme zde ještě minimálně o řád výše.
Patria Online: Co říkají zkušenosti ze zahraničí s tímto pojištěním?
Pojištění internetových rizik je novým a velmi mladým segmentem pojistného trhu a doposud má krátkou historii v oblastech západní Evropy (Francie, Německo, Itálie, Benelux). Jeho historie v rámci retailového segmentu sahá 2 roky zpět a zkušenosti a ohlasy na něj jsou velmi pozitivní, neboť pokrývá oblasti, které v našem životě a životě našich klientů hrají čím dál větší a podstatnější roli. Navíc si troufám tvrdit, že naše pojištění je rozsahem pojistné ochrany a dalších služeb
Čeho se bojíte při používání platební karty na internetu nejvíce?
Zdroj: ČSOB
Patria Online: Připravují se nějaké další novinky?
Jako inovátor a leader v oblasti pojištění a bankovních služeb se stále snažíme přicházet s novými produkty a inovacemi, které pomohou našim klientům v každodenním životě. Naše aktivity se soustřeďuji jak na občany, tak na klienty z oblasti podnikatelského segmentu. Velkou pozornost věnujeme i zjednodušené procesu a služeb pro naše klienty (zde bychom určitě rádi zmínili přechod na bezpapírovou/elektronickou komunikaci včetně smluvního procesu), případně nové druhy pojištění (pojištění dronů).