Nejhodnotnější značkou světa je , za ním následují Google a , který předstihl loni třetí . Z netechnologických značek si prvenství připsal , do první desítky se vrátila . Vyplývá to z žebříčku 100 nejhodnotnějších značek světa BrandZ, který sestavuje výzkumná společnost Kantar.
Indexu stále dominují značky ze Spojených států. Do první desítky se dostala již jen čínská mediální společnost Tencent a francouzský prodejce luxusního zboží Louis Vuitton.
Celková hodnota 100 značek dosahuje 6,9 bilionu USD, což oproti roku 2022 představuje 20procentní pokles. Pouze 16 značek první stovky vykázalo růst své hodnoty.
V žebříčku TOP 100 jsou opět nejvíce zastoupeny technologické značky. Kategorie luxusního zboží, rychlého občerstvení a potravin a nápojů se však ukazují být nejodolnější vůči tržním výkyvům.
Deset nejhodnotnějších značek světa:
1. |
|
880,455
|
-67 |
2. |
Google
|
577,683
|
-242 |
3. |
|
501,856
|
-110 |
4. |
|
468,737
|
-237 |
5. |
|
191,109
|
-5 |
6. |
|
169,092
|
-22 |
7. |
Tencent
|
141,020
|
-73 |
8. |
Louis Vuitton
|
124,822
|
+1 |
9. |
|
110,631
|
-6 |
10. |
|
106,109
|
+8 |
Zdroj: Kantar BrandZ