Ross Gerber, ředitel investiční společnosti Gerber Kawasaki Wealth & Investment Management, na Yahoo Finance uvedl, že dva až tři roky staré vozy Tesly fungují úplně stejně jako vozy nové. Mimo jiné tím ukazoval, že ceny těchto vozů nejsou podle jeho názoru nijak vysoko a v této oblasti nedělá strategickou chybu. Opak ovšem platí o oblastech jiných – viz první část rozhovoru v odkazech pod článkem.
Podle investora byla doposud velmi úspěšná, nyní by ale měla přistoupit ke změnám. Jednak ve vedení firmy, protože Musk jí celkově už spíše škodí, ale také v oblasti marketingu. Naopak potřeba přijít na trh s levnějšími vozy a modely není podle Gerbera tak velká. Jak do jeho obrázku zapadá rostoucí intenzita konkurence ze strany čínských firem? Podle investora se čínské firmy „z řady důvodů“ v USA nebudou nijak výrazně prosazovat. U zbytku světa ale platí opak, čínské automobilky nabízí „hodně levných možností“, což je pro Teslu výzva.
Celkově Gerber nemá obavy o poptávku po elektromobilech, ty jsou podle něj i s ohledem na ceny fosilních paliv celkově nákladově výhodné. „Celkově jsou to lepší auta, jezdí rychleji.“ Lidé po celém světě se tak podle něj budou přesouvat k tomuto druhu dopravy a svět se bude posouvat k „masové adopci elektromobilů“. V souvislosti s automobilkami a jejich akciemi je ale otázka, jak se bude během tohoto procesu vyvíjet jejich ziskovost.
O strategii Tesly uvažuje trochu jinak třeba Tom Narayan z RBC Capital. Ten na CNBC uvedl, že se nyní nachází v přechodném období, protože poptávka po některých starých modelech je už saturovaná a levnější model přijde někdy v roce 2025. Elon Musk přitom neuvažuje v rozmezí jednoho či dvou let, ale velmi dlouhodobě. Relevantní pro Teslu je tak řada takových dlouhodobých témat, o kterých se nyní moc nehovoří. Za příklad analytik uvedl skladování elektrické energie. Ta má podle něj velký ziskový potenciál, časově jde ale o vzdálenější téma. Potenciál má i autonomní řízení, kolem kterého je ale nyní „hodně negativity“.
Narayan uvedl, že u Tesly se mohou věci zhoršit předtím, než se zlepší. Je ale důležité mít dlouhodobý výhled a krátkodobě se firma skutečně nachází pod tlakem. Následující graf ukazuje vývoj tržeb této společnosti:

Zdroj: CNBC
Celková hodnota Tesly je podle analytikova odhadu jen asi z 10 % tvořena výrobou automobilů, „zbytek je zejména autonomní řízení.“ „Je to ve skutečnosti hlavně o autonomii a skladování energie,“ dodal.
Zdroj: Yahoo Finance, CNBC