Sance napsat clanek o Tesla ktery by nebyl zavadejici znovu nevysel, bohuzel.. Bombasticka zprava ze prodeje klesaji 8 mesicu zni jako zasadni, dokud se nepodivame na to kde se tak deje a co to pro firmu znamena. Je to na Evropskem trhu, ktery je pro Teslu jen neco mezi 12-15% z celkovych trzeb. Jejich hlavnimi trhy jsou Spojene Staty a Cina. Evropa jim asi ukradena neni ale vliv na hospodareni firmy je nepodstatny. Dale, vse je postavene na srovnani s BYD jako kdyby BYD prodavalo EV misto tech ktere mohla prodat Tesla a jinych vyrobcu se tato dynamika netykala,proste misto Tesly se prodalo BYD. To je zase zavadejici: Prumerna prodejni cena Tesly je $43260, ASP BYD je $22900, Tesla prodava auta skoro za dvojnasobek cen BYD, jejich segmenty a zakaznici se prekryvaji jen minimalne. BYD prodava levna auta zakaznikum citlivym na cenu vozu, Tesla se soustredi na zakazniky ochotne zaplatit za vyrobek dominujici v dulezitych parametrech Elektromobilu kde statistiky ukazuji ze Tesla nema konkurenci: Spolehlivost, bezpecnost, zivotnost vozidla, vykon, efektivita, celkove naklady vlastnictvi vozidla, stabilita, schopnosti a upgradovatelnost software a hnaci jednotky vozu, vybava a potencial nasazeni systemu autonomniho rizeni vozidla. V neposledni rade, protoze jsme investori je treba pripomenout, ze informace o tom kde zrovna Tesla prodava nebo neprodava kolik vozidel je z pohledu budouciho byznysu a ziskovosti spolecnosti jen sum a pohled do zpetneho zrcatka. Jakkoliv je totiz v soucasnosti automobilova vyroba dominantni casti byznysu spolecnosti, jeji budoucnost lezi v oblasti autonomniho rizeni vozidel, robotaxi, energetice (uloziste energie, autobidder software apod.), AI, AGI, humanoidni robotice a sluzbach s tim spojenych. Samotna vyroba hardware je tak v budoucnu jen podpurny business pro rozsirovani zakladny na ktere tyto sluzby bezi podobne jako dnes Apple neroste v oblasti prodeju iPhone ale ve sluzbach ktere jeho zakaznici na teto platforme pouzivaji.
Jedny_LEAPS_kdyz_to_vyjde

Jeste je treba dodat, ze toto je primo dusledkem rozhodnuti vedeni firmy z minuleho roku kdy Tesla zastavila puvodni prace na levnych elektromobilech ktere by mohly konkurovat lacinym vozum z Ciny a zvysit objemy dodavanych aut na cenove citlivych trzich. Vedeni Tesly ma totiz pristup k datum z FSD (systemu autonomniho rizeni) nekolika milionu vozu Tesla ktere jej bud pouzivaji nebo bezi na pozadi a porovnava rizeni vozu se rizenim cloveka. Tesla vi, ze automaticke rizeni vozu je uz vyreseny problem a boj o trh ktery nema budoucnost nema smysl. Automaticke rizeni totiz v blizke budoucnosti poskytne moznost cestovat komukoliv vozidlem ktere nevlastni kamkoliv za tak vyhodne ceny, ze jim nebude mozne vlastnictvim vozu konkurovat. Lide budou v budoucnu kupovat mene vozidel a mene casto protoze po mestech budou jezdit tisice levnych robotaxi bez ridice za jejichz sluzby na rozdil od vlastniho auta zaplatite jen kdyz je pouzijete ale vyrazne mene nez dnes za taxi nebo Uber kde musite platit cas ridice coz je nejvetsi naklad taxisluzby. A tady je znovu problem ktery ma Tesla s Evropou: Zatimco system FSD ve forme s dozorem ridice uz zakaznici Tesly v Cine, severni Americe a ted uz i v Australii spokojene pouzivaji, Evropa FSD stale na silnicich EU nepovolila. Tesla tak na Evropskem trhu postrada vyhodu prodavat vozy s nejvyspelejsi formou autonomniho rizeni vozidel na trhu a to presto, ze je kazdy vuz Tesla vyrobeny od roku 2012 vybaven kompletni sadou kamer, senzoru, procesory a neuralni siti potrebnou pro aktivaci tohoto systemu rizeni vozidla. Zakaznici Tesly v Evrope tak mohou pouzit pouze software Autopilot, ktery funguje jen na dalnici, jiz mnoho let neni vyvijen protoze byl vsude mimo EU nahrazen systemem FSD a je podobne omezeny jako srovnatelne systemy Evropskych automobilek (coz je zrejme hlavni duvod proc to zkorumpovani byrokrate EU zdrzuji).
Jedny_LEAPS_kdyz_to_vyjde

ten LEAPS je Tesla?
Ai-kun

za 8 měsíců už něco vypovídá a akcionář by se min.měl zamyslet
Mike -Green D. is killing Europe

Nespuhlasil bych s tim, ze ty segmenty zakazniku se neprekryvaji … kolega si koipil BYD, i kdyz planoval Teslu a to prave kvuli velkymu rozdilu v cene a ze uz se mu vyplati ta uspora, kterou pouzije jinde. Pokud by Tesla byla napr. o 20% drazsi sel by porad s ohledem na kvalitu do Tesly
BorisHead

Akcionar ma prilezitost se zamyslet a videt dal nez na titulek clanku (viz. vyse). No ale neni akcionar jako akcionar takze kdo se tim nechce zabyvat do hloubky nebo oboru nerozumi muzew investovat jinde, do jine spolecnosti, do indexu, do Kofoly, moznosti je mnoho!
Jedny_LEAPS_kdyz_to_vyjde
