Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní sektor se mění a jeho zákazníci udávají nové trendy v retailu

Luxusní sektor se mění a jeho zákazníci udávají nové trendy v retailu

1.12.2015 16:46
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

V posledních letech je sektor luxusu ovlivňován značnými změnami, které toto odvětví nutí neustále se přizpůsobovat novým výzvám. Tvrdý zásah proti extravagantním výdajům vládních úředníků v Číně výrazně ovlivnil čínské tržby luxusních značek a asi nejvýznamněji se podepsal na propadu prodejů luxusních hodinek a celkovém poklesu exportu hodinek ze Švýcarska nejen na čínskou pevninu ale i do Hongkongu. Devalvace čínského jüanu přispěla k novému trendu v utrácení Číňanů, kteří monetárně kvůli pohybům měnových kurzů upřednostňují oproti nákupům v Číně nebo i Hongkongu utrácení v Evropě nebo Japonsku, což se projevovalo i na čtvrtletních výsledcích firem z luxusního sektoru. Silný dolar zase dopadal na tržby v USA, kde právě síla tamní měny omezovala nákupy nejen turistů, ale i místních.

Zákazníci, kteří nakupují luxusní zboží, jsou mezi značkami a maloobchodníky přirozeně velmi vyhledávanou skupinou. Koneckonců jen ve Spojených státech tvoří horních deset procent amerických domácností, které vydělávají 120000 dolarů ročně a více, zhruba polovinu všech spotřebitelských výdajů. Nejen v USA začínají i zákazníci v luxusním odvětví, kde nákup v kamenném obchodě v podstatě tvoří část luxusního zážitku, čím dál více tíhnout k nákupům i luxusním artiklů přes internet. Tento trend zcela mění tvář luxusního průmyslu a nutí všechny velké společnosti k reakci. Obrovský růstový potenciál online luxusních nákupů vedl například švýcarský holding Richemont letos ke spojení online luxusní maloobchodní divize Net-a-Porter s italským rivalem Yoox, čímž vnikl zdaleka největší online obchod s luxusním zbožím na světě. Do nejen online prodejů, ale i digitální prezentace investuje většina velkých luxusních značek.

Globální online prodeje osobního luxusního zboží
-1
Červeně meziroční nárůst, fialově prodeje. Zdroj: BI

Z nového reportu, který vydal zpravodajský server Business Insider, vyplynulo několik dalších zajímavých faktů o spotřebních zvyklostech zákazníků luxusních značek ve Spojených státech. Například nezávazné utrácení bohatších vrstev roste rychleji než u průměrného amerického spotřebitele a v následujícím roce by podle YouGov právě tyto výdaje u horních 10 procent amerických domácností měly vzrůst o 6,6 procenta a dosáhnout tak na 406 miliard dolarů. U horního procenta by mohly tyto výdaje stoupnout dokonce o 10 procent. Pro srovnání u průměrného amerického spotřebitele tyto libovolné výdaje v posledních dvou letech o procento klesají.

V příštím roce se očekává největší nárůst výdajů bohatých spotřebitelů za módu, cestování a gastronomické zážitky. Nejvíce by měla růst právě móda, tedy oblečení, doplňky a kabelky a to o 6,9 procenta na 37,4 miliardy dolarů. Luxusní značky v USA podle reportu Business Insider zároveň přidělují nadměrné množství peněz do reklamy v tištěných médiích a to navzdory faktu, že luxusní spotřebitelé lépe reagují na digitální reklamu. Podle Shullman Research Center sedm největších amerických luxusních značek dohromady v loňském roce utratilo za sváteční reklamy 133 milionů dolarů a právě 57 procent z toho šlo na tištěnou reklamu v časopisech.

V USA se navíc podle reportu Business Insider objevuji známky toho, že oproti minulosti jsou luxusní nákupy méně orientované na značku nebo status. I luxusní zákazníci stejně tak jako průměrní spotřebitelé využívají více než oficiální stránky jednotlivých značek nižší ceny online maloobchodníků jako je například Amazon. V souvislosti se stárnutím generace přelomu tisíciletí by se luxusní nákupy mohly v budoucnu stát ještě více citlivými s ohledem na cenový faktor.

Zdroj: BI


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
30.9.2016
22:05Wall Street zakončila téměř procento v plusu, v čele banky
19:00Při predikcích pozor na sentiment
17:41AMISTA investiční společnost, a.s - Společnost LUCROS investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. zveřejňuje Pololetní zprávu za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
17:40SAFICHEM, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. - Oznámení o finančních výsledcích Emitenta k 30. 6. 2016
17:40Jednoduchá dividendová strategie
17:35Evropa v závěru otočila do plusu, Deutsche Bank +8 %  
17:35Metrostav nemovitostní investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. - Pololetní zpráva za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
17:32Komerční banka, a.s. - zveřejnění zprávy o prodeji většinového podílu ve spol. Cataps
17:29INFOND investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s. - Pololetní zpráva za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
17:25EXAFIN, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.- Pololetní zpráva za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
17:23Euro společně s bankami zvrátilo ranní propad  
17:22Společnost STING investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s.- Pololetní zpráva za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
17:20AMISTA investiční společnost, a.s - Společnost IMPERA ŽSD, zveřejňuje Pololetní zprávu za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
17:18Společnost BEMETT nemovitostní uzavřený investiční fond, a.s. - Pololetní zpráva za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
17:08Týden na měnách: Fed ujišťuje, že drží směr  
17:03Summary: Deutsche Bank, Telefonika, Qualcomm
17:03AMISTA investiční společnost, a.s - Společnost Outulný investiční fond zveřejňuje Pololetní zprávu k 30.6.2016
17:02CENTRAL GROUP uzavřený investiční fond a.s. - Pololetní zpráva za období 1. 1. 2016 do 30. 6. 2016
16:57Pražská burza zakončila týden strmým poklesem, index PX -1,26 %
16:56DEKINVEST, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s., DEKINVEST podfond Alfa - Pololetní zpráva 2016

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
Nebyla nalezena žádná data