Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní sektor se mění a jeho zákazníci udávají nové trendy v retailu

Luxusní sektor se mění a jeho zákazníci udávají nové trendy v retailu

01.12.2015 16:46
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

V posledních letech je sektor luxusu ovlivňován značnými změnami, které toto odvětví nutí neustále se přizpůsobovat novým výzvám. Tvrdý zásah proti extravagantním výdajům vládních úředníků v Číně výrazně ovlivnil čínské tržby luxusních značek a asi nejvýznamněji se podepsal na propadu prodejů luxusních hodinek a celkovém poklesu exportu hodinek ze Švýcarska nejen na čínskou pevninu ale i do Hongkongu. Devalvace čínského jüanu přispěla k novému trendu v utrácení Číňanů, kteří monetárně kvůli pohybům měnových kurzů upřednostňují oproti nákupům v Číně nebo i Hongkongu utrácení v Evropě nebo Japonsku, což se projevovalo i na čtvrtletních výsledcích firem z luxusního sektoru. Silný dolar zase dopadal na tržby v USA, kde právě síla tamní měny omezovala nákupy nejen turistů, ale i místních.

Zákazníci, kteří nakupují luxusní zboží, jsou mezi značkami a maloobchodníky přirozeně velmi vyhledávanou skupinou. Koneckonců jen ve Spojených státech tvoří horních deset procent amerických domácností, které vydělávají 120000 dolarů ročně a více, zhruba polovinu všech spotřebitelských výdajů. Nejen v USA začínají i zákazníci v luxusním odvětví, kde nákup v kamenném obchodě v podstatě tvoří část luxusního zážitku, čím dál více tíhnout k nákupům i luxusním artiklů přes internet. Tento trend zcela mění tvář luxusního průmyslu a nutí všechny velké společnosti k reakci. Obrovský růstový potenciál online luxusních nákupů vedl například švýcarský holding Richemont letos ke spojení online luxusní maloobchodní divize Net-a-Porter s italským rivalem Yoox, čímž vnikl zdaleka největší online obchod s luxusním zbožím na světě. Do nejen online prodejů, ale i digitální prezentace investuje většina velkých luxusních značek.

Globální online prodeje osobního luxusního zboží
-1
Červeně meziroční nárůst, fialově prodeje. Zdroj: BI

Z nového reportu, který vydal zpravodajský server Business Insider, vyplynulo několik dalších zajímavých faktů o spotřebních zvyklostech zákazníků luxusních značek ve Spojených státech. Například nezávazné utrácení bohatších vrstev roste rychleji než u průměrného amerického spotřebitele a v následujícím roce by podle YouGov právě tyto výdaje u horních 10 procent amerických domácností měly vzrůst o 6,6 procenta a dosáhnout tak na 406 miliard dolarů. U horního procenta by mohly tyto výdaje stoupnout dokonce o 10 procent. Pro srovnání u průměrného amerického spotřebitele tyto libovolné výdaje v posledních dvou letech o procento klesají.

V příštím roce se očekává největší nárůst výdajů bohatých spotřebitelů za módu, cestování a gastronomické zážitky. Nejvíce by měla růst právě móda, tedy oblečení, doplňky a kabelky a to o 6,9 procenta na 37,4 miliardy dolarů. Luxusní značky v USA podle reportu Business Insider zároveň přidělují nadměrné množství peněz do reklamy v tištěných médiích a to navzdory faktu, že luxusní spotřebitelé lépe reagují na digitální reklamu. Podle Shullman Research Center sedm největších amerických luxusních značek dohromady v loňském roce utratilo za sváteční reklamy 133 milionů dolarů a právě 57 procent z toho šlo na tištěnou reklamu v časopisech.

V USA se navíc podle reportu Business Insider objevuji známky toho, že oproti minulosti jsou luxusní nákupy méně orientované na značku nebo status. I luxusní zákazníci stejně tak jako průměrní spotřebitelé využívají více než oficiální stránky jednotlivých značek nižší ceny online maloobchodníků jako je například Amazon. V souvislosti se stárnutím generace přelomu tisíciletí by se luxusní nákupy mohly v budoucnu stát ještě více citlivými s ohledem na cenový faktor.

Zdroj: BI


Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
25.05.2022
22:01Zápis ze zasedání FEDu posílá trhy v USA výše  
20:32Představitelé Fedu jsou připraveni zvýšit základní sazbu o 50 bodů vícekrát, ukazuje zápis
17:48Korigující akcie, inflace a pravidlo dvaceti
17:29Akcie odpoledne navyšují zisky, nové zprávy zatím bez velkého ohlasu  
16:37Akciové bezvětří před zápisem FEDu  
16:15ČD Cargo, a.s. - Změny ve složení Představenstva společnosti ČD Cargo, a.s.
15:23Rusko vítězí v potravinové krizi, kterou pomohlo vytvořit
13:42ECB: Na dluh financovaný realitní trh v Evropě začne ochládat
13:15Vyšší úrokové sazby v eurozóně? Frontová linie v ECB se dramaticky mění
12:41Inflace, úrokové sazby, investiční tipy. Příhlašte se na setkání s analytikem a makléřem v úterý 31.5. v Olomouci
11:14Marks & Spencer po 17 letech opouští Rusko a varuje před dopady inflace
11:08Akcie nejeví sílu se zvedat, dluhopisy jsou připravené k dalšímu růstu  
11:01TOMA, a.s.: Oznámení o konání valné hromady společnosti TOMA, a.s. dne 24.6.2022
10:42Rusko se dále blíží platební neschopnosti. USA mu neprodloužily výjimku umožňující splátky dluhopisů
9:49Stellantis a Samsung společně vybudují továrnu na baterie v USA
9:29Total kupuje podíl v Clearway Energy a expanduje na trhu obnovitelných energií v USA
9:09Rozbřesk: Problémy, které se v metaverzu opravdu neřeší
8:46Německá ekonomika se v prvním čtvrtletí vrátila k růstu, přidala 0,2 %
8:45Rusko je o krok blíže k neschopnosti splácet, tabák schválil dividendu a futures rostou  
8:32Philip Morris ČR vyplatí za loňský rok hrubou dividendu 1310 korun

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Autodesk Inc (04/22 Q1, Aft-mkt)
Dell Technologies Inc (04/22 Q1, Aft-mkt)
Dollar General Corp (04/22 Q1, Bef-mkt)
Dollar Tree Inc (04/22 Q1, Bef-mkt)
Macy's Inc (04/22 Q1, Bef-mkt)
Marvell Technology Inc (04/22 Q1, Aft-mkt)
VMware Inc (04/22 Q1, Aft-mkt)
Workday Inc (04/22 Q1, Aft-mkt)
Zscaler Inc (04/22 Q3, Aft-mkt)
12:45Medtronic PLC (04/22 Q4)
13:00Manchester United Plc (03/22 Q3)
14:30USA - HDP, q/q a
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.
22:15Costco Wholesale Corp (05/22 Q3)
22:15Gap Inc/The (04/22 Q1)