Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Luxusní sektor se mění a jeho zákazníci udávají nové trendy v retailu

Luxusní sektor se mění a jeho zákazníci udávají nové trendy v retailu

1.12.2015 16:46
Autor: Kristýna Zahradníková, Patria Online

V posledních letech je sektor luxusu ovlivňován značnými změnami, které toto odvětví nutí neustále se přizpůsobovat novým výzvám. Tvrdý zásah proti extravagantním výdajům vládních úředníků v Číně výrazně ovlivnil čínské tržby luxusních značek a asi nejvýznamněji se podepsal na propadu prodejů luxusních hodinek a celkovém poklesu exportu hodinek ze Švýcarska nejen na čínskou pevninu ale i do Hongkongu. Devalvace čínského jüanu přispěla k novému trendu v utrácení Číňanů, kteří monetárně kvůli pohybům měnových kurzů upřednostňují oproti nákupům v Číně nebo i Hongkongu utrácení v Evropě nebo Japonsku, což se projevovalo i na čtvrtletních výsledcích firem z luxusního sektoru. Silný dolar zase dopadal na tržby v USA, kde právě síla tamní měny omezovala nákupy nejen turistů, ale i místních.

Zákazníci, kteří nakupují luxusní zboží, jsou mezi značkami a maloobchodníky přirozeně velmi vyhledávanou skupinou. Koneckonců jen ve Spojených státech tvoří horních deset procent amerických domácností, které vydělávají 120000 dolarů ročně a více, zhruba polovinu všech spotřebitelských výdajů. Nejen v USA začínají i zákazníci v luxusním odvětví, kde nákup v kamenném obchodě v podstatě tvoří část luxusního zážitku, čím dál více tíhnout k nákupům i luxusním artiklů přes internet. Tento trend zcela mění tvář luxusního průmyslu a nutí všechny velké společnosti k reakci. Obrovský růstový potenciál online luxusních nákupů vedl například švýcarský holding Richemont letos ke spojení online luxusní maloobchodní divize Net-a-Porter s italským rivalem Yoox, čímž vnikl zdaleka největší online obchod s luxusním zbožím na světě. Do nejen online prodejů, ale i digitální prezentace investuje většina velkých luxusních značek.

Globální online prodeje osobního luxusního zboží
-1
Červeně meziroční nárůst, fialově prodeje. Zdroj: BI

Z nového reportu, který vydal zpravodajský server Business Insider, vyplynulo několik dalších zajímavých faktů o spotřebních zvyklostech zákazníků luxusních značek ve Spojených státech. Například nezávazné utrácení bohatších vrstev roste rychleji než u průměrného amerického spotřebitele a v následujícím roce by podle YouGov právě tyto výdaje u horních 10 procent amerických domácností měly vzrůst o 6,6 procenta a dosáhnout tak na 406 miliard dolarů. U horního procenta by mohly tyto výdaje stoupnout dokonce o 10 procent. Pro srovnání u průměrného amerického spotřebitele tyto libovolné výdaje v posledních dvou letech o procento klesají.

V příštím roce se očekává největší nárůst výdajů bohatých spotřebitelů za módu, cestování a gastronomické zážitky. Nejvíce by měla růst právě móda, tedy oblečení, doplňky a kabelky a to o 6,9 procenta na 37,4 miliardy dolarů. Luxusní značky v USA podle reportu Business Insider zároveň přidělují nadměrné množství peněz do reklamy v tištěných médiích a to navzdory faktu, že luxusní spotřebitelé lépe reagují na digitální reklamu. Podle Shullman Research Center sedm největších amerických luxusních značek dohromady v loňském roce utratilo za sváteční reklamy 133 milionů dolarů a právě 57 procent z toho šlo na tištěnou reklamu v časopisech.

V USA se navíc podle reportu Business Insider objevuji známky toho, že oproti minulosti jsou luxusní nákupy méně orientované na značku nebo status. I luxusní zákazníci stejně tak jako průměrní spotřebitelé využívají více než oficiální stránky jednotlivých značek nižší ceny online maloobchodníků jako je například Amazon. V souvislosti se stárnutím generace přelomu tisíciletí by se luxusní nákupy mohly v budoucnu stát ještě více citlivými s ohledem na cenový faktor.

Zdroj: BI


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
8.12.2016
18:00Sazby půjdou mnohem výše, než se trhy nyní domnívají
18:00Bitva o brexit je u nejvyššího soudu
17:33Summary: AP Moeller Maersk
17:16Technická analýza - OPEC euforie opadá a ropa se sune níže
16:59Praha close - Index PX přidal 0,6 procenta, o poznání méně než většina burz v Evropě
16:40Velký růst, ještě větší propad - euro po ECB rychle obrátilo  
15:15Česká exportní banka, a.s. - Informace o vyplacení úrokových výnosů z emisí dluhopisů
14:28ECB omezí QE, ale celkově připravila pro trhy o něco více než jsme čekali
12:00Zajistí Donald Trump prosperitu ruské ekonomiky?
11:59IATA: Zisk aerolinek příští rok poprvé za šest let klesne
11:22Evropa vyčkává na ECB, Fingerprint Cards -12 %
10:58Fidelity: ECB prodlouží QE nejméně o šest měsíců
10:24Koruna, euro i komoditní měny si připisují zisky proti dolaru  
10:10Pražská burza otevírá mírným růstem; cena elektřiny pokračuje v pádu
9:42ČR: Nezaměstnanost na ústupu
9:33Technická analýza - Dnes je potřeba mít se na pozoru při zasedáním ECB, lze očekávat vyšší volatilitu
9:13Rozbřesk – Polská centrální banka svůj neutrální postoj nemění a zlotý dál maže ztráty
8:49Praha open - evropské akciové futures naznačují příznivý den. V Praze se nečeká žádná zásadní korporátní událost  
7.12.2016
22:02Wall Street opět překonala maxima, pod tlakem farmacie
19:42Energetické akcie pro příští rok - díl druhý

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
Čína - Obchodní bilance, mld. USD
0:50JP - HDP, q/q
9:00CZ - Nezaměstnanost
13:45EMU - Jednání ECB, základní sazba
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.