Boom automobilového trhu v Evropě neutichá. Stále rostoucí počty registrací osobních vozů ve většině zemí EU přesně odpovídají pravidelným průzkumům mezi spotřebiteli, které už delší dobu indikují silnou vůli pořídit si nový vůz. Jde o výsledek kombinace několika příznivých faktorů, ať už jde o celkově příznivější ekonomickou i finanční situaci domácností spojenou s oživením ekonomiky, dravou cenovou politiku automobilek nebo samotný efekt odložené spotřeby, která se s odstupem času začala realizovat. Zapomenout nelze ani na nízké úrokové sazby, které mohou motivovat k nákupu aut ze dvou důvodů. Tím prvním je levnější financování, tím druhým je fakt, že volné peníze může být v eurozóně stále obtížnější zhodnotit.
Registrace nových aut v EU se v červnu zvýšily meziročně o téměř 7 %, od začátku roku již o 9,4 %. Když se podíváme na průběžné kumulované výsledky za posledních dvanáct měsíců, tak lze říct, že ke zdolání historického rekordu dosaženého v roce 2008 už opravdu moc nechybí. Za poslední rok se v EU prodalo cca 14,4 mil. aut a k ročnímu maximu chybí fakticky už jen 100 tisíc.
Pouze ve dvou zemích došlo v červnu k poklesu zájmu o nová auta. V Bulharsku a ve Velké Británii, kde čtyři roky trvající auto-boom prozatím už kulminoval. S ohledem na výsledek referenda o Brexitu se prodeje aut v Británii stanou velmi dobrým lakmusovým papírkem spotřebitelských reakcí. V červnovém výsledku ovšem tento vliv zatím ještě vidět nebyl.
Růst naproti tomu zažívá největší automobilový trh v Evropě – a sice ten německý. Registrace aut se tam zvýšily o více než 8 %, nicméně nejvýznamnější evropský výrobce osobních automobilů z tohoto trendu příliš vytěžit nedokázal. Výjimkou v rámci celého koncernu byla jen tuzemská Škodovka, která letos zvýšila svůj podíl na trhu v EU na 4,3 %. Jinak se kromě dařilo i dalším německým automobilkám, italským a jedné ze dvou francouzských.
Při pohledu na vývoj trendu registrací v jednotlivých zemích lze říct, že úspěšné budou pro automobilky i následující měsíce. Německý trh je stále na vzestupu, podobně jako francouzský, italský a španělský. Negativní trend je zatím vidět v Holandsku, které ovšem zažilo silný boom loni, a po dvou velmi dobrých letech ochlazuje i trh v Irsku. Český trh se svými rekordními prodeji se až vymyká z celkového obrázku a fakticky každý další měsíc přináší další nová maxima.
S tím, jak se celý trh dostává k historicky rekordním prodejům, vyvstává otázka, zda se již trh s auty neblíží nasycení. Prozatím lze ze spotřebitelských indikací vyčíst, že růst prodejů by měl začít zpomalovat, avšak k obratu dolů s největší pravděpodobností v nejbližším půlroce ještě dojít nemusí.
