Na CNBC jsme si mohli před několika dny přečíst přehled nových doporučení ke koupi akcií od některých investičních společností. Například PiperJaffray doporučuje Blizzard, Rosenblatt Securities Spotify Technology a zase společnost Newell Brands. Na tu se podíváme trochu detailněji.
NWL se zaměřuje na spotřební zboží ve třech hlavních segmentech – potraviny, dům a outdoor a vše kolem psacích potřeb. poukazuje na to, že firma svými posledními čtvrtletními výsledky zklamala a celkově nejde o titul, který by byl mezi investory zrovna oblíben. To je vlastně ještě eufemismus, protože investiční teze banky se dá v podstatě shrnout tak, že „sentiment už tu je tak na dně, že je to vlastně pozitivní zpráva“.
Jinak řečeno, očekávání investorů by tu měla být již tak nízko, že již nemohou být zklamáni a cesta vede už jen nahoru. Podle banky trh dokonce ztratil pojem o tom, jakou má NWL hodnotu a letošní rok by jí měl opět vynést na světlo. Z NWL se totiž stává „jednodušší společnost s posílenými aktivitami v oblasti internetového prodeje“. A poměr rizika a potenciálních zisků tu je prý tak atraktivní, že doporučuje kupovat.
Z uvedeného popisu je zřejmé, že jde v podstatě o typického kandidáta na hodnotovou investici – trhem zavrhovaný, relativně jednoduchý byznys, který má skrytou hodnotu znatelně pod cenou akcie a kapitalizací. Je tomu opravdu tak?
Jak ukazuje následující tabulka, výsledky firmy se zhoršují a na úrovni tržeb, ale ne na úrovni provozního zisku (marže znatelně vzrostly). Co se týče čistého zisku, ale opět přichází pokles, to samé platí o provozním toku hotovosti a volném toku hotovosti (to, co firmě zbylo po investicích):

Zdroj: Morningstar
Za posledních 12 měsíců vydělala společnost na volném toku hotovosti 0,3 miliardy dolarů (asi polovina průměru za posledních 5 let). Pokud by tak dokázala činit i nadále, současná hodnota tohoto toku hotovosti se pohybuje kolem 3,57 miliard dolarů. Kapitalizace ale dosahuje asi 5,8 miliardy dolarů. Takže investoři od této firmy čekají znatelně více, než jen replikaci výsledků za posledních rok. Na kapitalizaci se dostaneme konkrétně ve chvíli, kdy by ono cash flow rostlo ročně asi o 3,2 %.
V tomto případě jde ale jen o velmi hrubou „standardizaci“ toho, co by ospravedlnilo kapitalizaci, protože firma je v procesu hluboké restrukturalizace, prodeje aktiv a snižování dluhů. Někteří jí přirovnávají k a tento pohled má své rácio – i tato společnost se stala poměrně nafouknutým konglomerátem, který nyní poměrně bolestivě hledá svou „správnou“ velikost. Investoři zatím výsledky tohoto hledání moc neoceňují a jde v tomto ohledu spíše kontrariánskou cestou.