Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Víkendář: Automobilky nyní kopírují Teslu. Uvidí se, co dokážou

Víkendář: Automobilky nyní kopírují Teslu. Uvidí se, co dokážou

05.12.2021 9:35
Autor: Redakce, Patria.cz

Americké výrobní firmy jsou nyní naštěstí vedeny inženýry. Pro Yahoo Finance to uvedl populární komik Jay Leno, který je ale také znám svou rozsáhlou sbírkou automobilů a expertizou v této oblasti. Leno míní, že v sedmdesátých a osmdesátých letech stáli v čele automobilek lidé z marketingu, takže třeba Chrysler chrlil na trh jedno auto za druhé a doufalo se, že jejich závady stihne firma opravit ještě v záruční době. To je ale „naštěstí za námi“.

Budoucnost amerických automobilek je tak podle Lena růžová, tou budoucností jsou přitom elektromobily. „Zhruba od roku 1810 do 1911 poháněla všechno pára, pak přišel benzín,“ uvedl Leno s tím, že na počátku dvacátého století ale bylo období, kdy se rozhodovalo, zda budoucností bude nadále pára, benzín nebo elektřina. Ta ale byla odsunuta stranou proto, že jen málo lidí k ní mělo přístup a nebyly ani dostatečné kapacity pro její výrobu v případě, že by poháněla automobily.



Elektřina tedy nebyla pro dopravu ještě zralá, nyní je situace jiná a vedoucí pozici u baterií má Tesla, která je „pravděpodobně osm až deset let napřed“. Všichni, kteří se nyní hrnou do elektromobility, pak „kopírují Teslu“, která si díky svému náskoku „zaslouží svou valuaci“. Standardem na straně dojezdu je tak nyní 400 mil, ale Leno míní, že postupně se bude tento standard zvyšovat, možná až na 1 000 mil.

Na otázku týkající se Rivianu Leno odpověděl, že není právě fanouškem velkých terénních vozů, měl ale možnost si jeden poháněný elektřinou vyzkoušet a byl to velký zážitek. Jel totiž pouští v obrovském vozu, který byl téměř úplně bez hluku. U Rivianu stejně jako u řady dalších je ale také důležité, že podnikání v tomto odvětví je „hodně těžké“ a „někdo může rozumět třeba elektronice, ale nemusí se vyznat v automobilovém byznysu“. I proto Leno podle svých slov tak uznává, co dokázal Elon Musk, a „uvidí se, co dokážou ostatní.“

Leno také nedávno testoval rychlostní schopnost Tesly Plaid. Na rychlostním okruhu představil vozidlo s dojezdem 390 mil a „největším zrychlením mezi sériově vyráběnými vozy“. Plaid má tři motory, dva vzadu, jeden vepředu. Leno testoval vůz na čtvrt míli s tím, že Bugatti Veyron ji dává za 9,9 sekundy, Porsche Spyder za 9,91 sekundy a McLaren P1 za 10,25 sekundy. Rekord ale drží Bugatti Chiron, který to dokáže za 9,4 sekundy. Jak si vedla Tesla? Leno dokázal úsek ujet za 9,247 sekundy, tudíž si zapsal nový světový rekord.

Porovnání modelu Plaid (vlevo) s modelem S, se kterým jezdí Leno:



Zdroj: Youtube, Yahoo, CNBC





Čtěte více:

Co všechno dokáží sérioví podnikatelé
11.11.2021 10:49
Elon Musk stál u zrodu firem jako Tesla, SpaceX, Neuralink a The Borin...
Automobilky chtějí do roku 2030 investovat půl bilionu dolarů do rozvoje elektromobility
10.11.2021 14:38
Výrobci automobilů po celém světě plánují do roku 2030 investovat do v...
Padá poslední korporátní dinosaurus, nebo čekají změny mnohem více firem?
18.11.2021 17:34
Na Bloomberg Markets před pár dny hovořili o GE. Důvodem jsou oznámené...
Trhy v roce 2023 zaplaví stomiliardová vlna IPO elektromobilových společností, říká manažer BofA
25.11.2021 14:55
Celosvětový tlak na elektrifikaci soukromé dopravy vzedme vlnu primárn...
Výrobce baterií pro elektromobily LGES získal povolení pro největší jihokorejské IPO
30.11.2021 15:40
Jihokorejský výrobce baterií LG Energy Solution (LGES) získal předběžn...

Váš názor
  • Dobrá
    05.12.2021 16:49

    Je to komik. A má toho moc. Tesla baterky nevyrábí. Vyrábí je pro ně v USA Panasonic a taky je vyvíjí. Včetně toho nového typu článku. V Číně to pytlikují s čínskými výrobci. https://cdn.inceptivemind.com/wp-content/uploads/2021/11/Panasonic-battery-696x464.jpg
    HenryFord
    • Re: Dobrá
      17.12.2021 10:16

      Tesla baterie vyrábí, Panasonic jí dělá články :)
      Skladník
  •  
    05.12.2021 11:23

    V životě každého dospělého člověka nastane chvíle, kdy si uvědomí, že poslouchat staré páprdy a babky ohledně budoucího vývoje je opravdu omyl. Čest výjimkám.
    Ten, který tančí s papoušky
  • Zrovna v pátek
    05.12.2021 10:03

    jsem jel poměrně dlouhou štreku čítající stovky kilometrů. Když jsem startoval k odjezdu, byla nádrž naplněna asi z poloviny palivem. Po cestě se světly a v parádně vytopenem interiéru. Topení jsem nemusel vypínat kvůli dojezdu stejně, jako mě neznepokojoval valivy odpor otacejicich se pneumatik po ne zrovna suché silnici. Na druhé straně sebekriticky přiznávám, že zrychlením z 0 na 100 žádné rekordy netrham. Po příjezdu ještě ani neproblikavala kontrolka nedostatku paliva. A tak si říkám, že jsem spokojený s tím, co mně stojí v garáži. Za elektromobil bych neměnil v žádném případě.
    x2
    • Re: Zrovna v pátek
      06.12.2021 0:09

      Tak nejak
      Český Čert
    • Re: Zrovna v pátek
      05.12.2021 12:11

      To je opět ta jednostrannost. Když 100x ročně pojedu do 300 km a nemusím nikde zbytečně stavět kvůli tankováním, tak mě 4-5 jízd ročně nad 500 km nezajímá. Ano platí to pro případ, že můžu tankovat doma. Svět není černobílý a když vezmu, že spalovací motory se vyvíjely sto let, jsem zvědav, co přinese elektro do 10 let.
      Riam
      • Raim
        05.12.2021 14:06

        Jednostrannost? Prostě jsem rád, když musím k benzice co nejméně. Ideálně vůbec :-).
        x2
      •  
        05.12.2021 12:48

        Souhlasím. Akorát jestli s takovým nájezdem má vůbec smysl si kupovat nové auto. Kor drahé elektro. Mně to smysl nedává u většiny populace.
        Ten, který tančí s papoušky
        •  
          06.12.2021 0:14

          Elon Musk nedávno pronesl, ze tohle zelene šílenství nemá logiku. On sam prý jezdí v autě starém 17 let, jeho žena, ma auto 7 let staré. Ačkoliv by si mohli dovolit v podstatě cokoliv. Tim chce říci, jezdí v tom co mas až to doslouzi… Jen tak ma smysl mluvit o ekologii.
          Český Čert
        •  
          05.12.2021 12:56

          Minimálně pro 80% to nemá smysl, určitě ne nyní ať už kvůli financím nebo nabíjení. Nicméně už teď je standard skoro 500 km dojezd, to při zohlednění počasí a degradaci baterie, což vidím jako opravdu jediné obrovské mínus, ten dojezd 300 km po dobu 10 let může dát.
          Riam
          • Riam
            05.12.2021 14:09

            300 km? Jsem zvyklý na cca 800.
            x2
            • Re: Riam
              06.12.2021 9:37

              tak si najdi práci blíž... :-)
              držgrešle
              • drzgresle
                06.12.2021 9:43

                Práce? To dnes někoho zajímá?
                x2
          •  
            05.12.2021 13:17

            Jinými slovy se tu dotuje maximálně 20 % lidí a ostatní můžou zírat. Já vám nevím, ale mně to přijde sprosté. Je to jako dotovat veřejné stravování, ale pouze v luxusních certifikovaných restauracích. Nebo dotovat výstavbu rodinných domů. Ale pouze těch luxusních... jéé, moment, to už se stalo všechno.
            Ten, který tančí s papoušky
            • Papoušek
              05.12.2021 14:17

              Ale o tom jsou dotace. Platí povinně všichni, čerpají výběrove někteří, rozhoduje ouřada:-).
              x2
              • Re: Papoušek
                05.12.2021 14:43

                To je pro to blaho společnosti. (Animal Farm: A Fairy Story by George Orwell)
                Ten, který tančí s papoušky
                • Papoušek
                  05.12.2021 14:51

                  "O tom co je krásné rozhodujeme my, strana"
                  x2
                  • Re: Papoušek
                    05.12.2021 14:58

                    Jo, ale téma nejsou přece dotace, text X2 se dotací vůbec netýkal a já s dotacemi taky nesouhlasím. Na druhou stranu i dotacemi je to drahé a i ti bohatí ten vývoj zaplatí. Pokud by v roce 1900 byla stávající kapacita výroby elektřiny a síť, tak spalovací motory možná vůbec nebyly. V roce 1900 bylo pro bohaté kolo, pro super bohaté jedno auto, se kterým mohl jezdit akorát zdatný mechanik. PS: elektro nemám a minimálně do 2025 se jím ani nehodlám zabývat.
                    Riam
                    •  
                      05.12.2021 16:43

                      Na konci 19 století se bouchali elektrické tramvaje po celém světě ostošet. V síti to nebylo,jak to není teď. Pořád to bylo v baterkách. Ještě na přelomu stoleti bylo v USA zhruba 30% aut elektrických. Lepší použitelnost benzínových aut nakonec zvítězila.
                      HenryFord
                      •  
                        05.12.2021 17:00

                        Čímž perfektně potvrzujete můj názor. I dneska je tramvaj či trolej jen ve městech nad 50 tis.
                        Riam
                        •  
                          06.12.2021 6:35

                          Jasně, v menších nemají elektřinu ještě dnes, proto tam nejsou tramvaje.. Za to rafinerie na výrobu benzínu je v každé vesnici.
                          HenryFord
                      •  
                        05.12.2021 16:55

                        Myslím si, že to je rozšířený omyl s těmi bateriemi. Ty tramvaje to braly z kolejnice a pak z vedení horem, jak je to dnes.
                        Ten, který tančí s papoušky
                    • Raim
                      05.12.2021 15:04

                      Jde o to, že ta většina chudších nebude mít alternativu k elektromobilu. Úředník, kterého platí ze svých daní direktivne rozhodl o termínu 2035.
                      x2
                      • Re: Raim
                        05.12.2021 15:12

                        MHD, taxi, vlak, bus, spolujízda/spoluvlastnictví. Již nyní vychází, že zajet si ve městě na nákup taxikem vychází podobně či lépe než vlastnit nové auto.
                        Ten, který tančí s papoušky
                        • Papoušek
                          05.12.2021 15:32

                          Už jsem četl názory, že jde o záměrnou likvidaci individuální dopravy. Nicméně lidé dosud přežili každou říši.
                          x2
                          • Rádio Jerevan odpovídá
                            05.12.2021 15:42

                            Posluchač se ptá: "Dobrý den, slyšel jsem, že v EU chtějí zlikvidovat individuální dopravu auty? Je to pravda" Rádio Jerevan odpovídá: "Chuck Norris rád a často daruje krev. Ale ne tu svou."
                            Ten, který tančí s papoušky
                        • Jednoduchý výpočet
                          05.12.2021 15:23

                          Jednoduchý výpočet: Nové auto stojí 400 000,- (elektro od mega). Jedna jízda taxíkem do 5 km stovku (což na město stačí). Potřebujete tam a zpět. Cena auta klesá po 10 letech na 1/2. Tj. za cenu ztráty ceny na autě můžete mít 2 000 jízd taxíkem za tu dobu. U elektro dokonce 6 000! Fajnšmekři si k tomu dají inflaci, provoz auta, parkování, atd.
                          Ten, který tančí s papoušky
                          • Re: Jednoduchý výpočet
                            05.12.2021 17:23

                            Zejména Západ si zvykl na konzum, 2 i 3 auta v rodině a žádné jednohubky, doma hafo elektrických zařízení, namísto malého nákupního košíku nákupní vozíky, kurýri zavaleni balíčky...kdepak nějaké dobrovolné minimalistické žití lidí. To málokdo vydycha, nehledě na ekonomickou stagnaci a pokles vyvolaný utahováním opasku. K tomuto může dojít jedině nedobrovolnym vyčerpáním současného globalistickeho systemu.
                            x2
                          • Re: Jednoduchý výpočet
                            05.12.2021 17:04

                            Pro mě, který chodí do práce, když to jde, pěšky, nemyslitelné ,protože i tak najedu min. 30 tis. Ročně. To už zase padáme do roviny konkrétního případu.
                            Riam
Aktuální komentáře
24.01.2022
18:24Akcie, relativita přechodnosti a 100 lodí čekajících před přístavem
17:54Zatím žádné dno: Úvod týdne znovu ve znamení výprodejů rizika. Zátěží i Rusko  
17:30Fond KKR koupí za 1,6 miliardy eur nizozemského výrobce kol Accell, vlastníka značky Ghost
15:41Co je krach na burze a co se děje na trzích teď
14:12Bitcoin klesl pod 34.000 dolarů, je nejníže od konce loňského července
13:13Týdenní výhled: Fed potvrdí protiinflační tažení, růst sazeb odstartuje v březnu. K tomu výsledky Applu a Tesly  
11:52Týden začíná negativně, dobrá data jdou stranou, pozornost míří k Fedu  
11:43Růst podnikatelské aktivity v eurozóně v lednu zpomalil, omikron zasáhl služby
10:49Jak se mění investiční prostředí a kdo uspěje na akciovém trhu podle Jima O'Neilla
10:02Tuzemské firmy vstoupily do nového roku optimisticky, říká Petr Dufek
9:18Důvěra v ekonomiku se v lednu po půl roce zvýšila. Hlavně díky očekávání v průmyslu a stavebnictví
9:15Rozbřesk: Akcie pod “palbou”. Co může změnit Fed a koruna odepsala část zisků
8:52Evropa zahájí červeně, panují obavy z Fedu a Ruska
8:22Ekonomická úroveň ČR v poměru k zemím eurozóny mírně klesla
6:02Akcie a dluhopisy nečeká v letošním roce nic dobrého, varují stratégové BofA
23.01.2022
15:04Proč téměř nikdo netušil, že přijde inflace?
9:06Víkendář: Nové technologie a budoucnost bankovnictví
22.01.2022
15:08Nobelovka a Harvard vynalezly perpetuum mobile na peníze
9:11Víkendář: Po sto letech přišla změna, kterou stále neumíme plně vysvětlit
21.01.2022
22:03Trhy končí týden na vlně špatných zpráv  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Halliburton Co (12/21 Q4, Bef-mkt)
International Business Machines Corp (12/21 Q4, Aft-mkt)
7:00Koninklijke Philips NV (12/21 Q4)
9:30DE - PMI v průmyslu
10:00EMU - PMI v průmyslu
10:30UK - PMI v průmyslu