Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Hrozba ruského bankrotu roste. Země teď hledá, jak obejít americké banky

Hrozba ruského bankrotu roste. Země teď hledá, jak obejít americké banky

22.04.2022 14:01
Autor: Redakce, Patria.cz

Po sto letech stojí Rusko opět na pokraji bankrotu. Dostal ho tam pokus o splátku dvou dolarových dluhopisů za pomoci ruského rublu. Podle orgánu, který reguluje sektor s finančními deriváty, jde o případ možného defaultu.

Konkrétně toto stanovisko vydal výbor pro úvěrové deriváty (Credit Derivatives Determinations Committee), který spadá pod Mezinárodní asociaci pro swapy a deriváty. Podle něj došlo k události, kterou hodnotí jako “potenciální neschopnost splácet” dluh. Platební neschopnosti by se Rusko ještě mohlo vyhnout. Do 4. května, kdy končí 30denní toleranční období, bude ale muset držitelům dluhu zaplatit v dolarech.

Rusko se po nevyprovokovaném vpádu na Ukrajinu stalo terčem několik kol zahraničních sankcí, které ho separují od mezinárodních finančních trhů. Západní státy zmrazily zhruba polovinu devizových rezerv země. Ruské ministerstvo financí ale trvá na tom, že země dodržela všechny své dluhové závazky, a pohrozilo, že se bude soudit, aby přístup k devizovým rezervám získalo znovu.

Pokud 30denní „milostivá” lhůta vyprší bez dolarové splátky, bude kondice Ruska vůči zahraničním věřitelům pravděpodobně označena za platební neschopnost. Držitelé swapů poté mohou odstartovat proces, ve kterém dostanou zaplaceno za kontrakty, které pokrývají zhruba 40 miliard dolarů dluhu.

Splátky úroků z inkriminovaného ruského dluhu zastavila banka JPMorgan Chase na příkaz amerického ministerstva financí. Ruská centrální banka pak platbu uskutečnila v rublech a hledá cesty, jak JPMorgan obejít. Možností by bylo přesměrovat platby skrze domácí instituce či vlastní clearingové instituce. Úspěch ale zaručen není, ani to, že se země skutečně vyhne defaultu.

Podle jednoho scénáře (spodní řada obrázků v následujícím schématu) by platby držitelům dluhu šly namísto zahraniční korespondenční banky (korespondenční bankovnictví představuje dohody, podle kterých jedna banka poskytuje platební a další služby pro jinou banku) a zprostředkovatele platby (to jsou banky, které shromažďují úrok od emitentů a pomáhají s jeho distribucí směrem k investorům) přes ruskou centrální banku a poté přes ruské středisko pro clearing, což je ruský Státní depozitář. Pak by odešly domácím držitelům, nebo na speciální účty “typu C” pro držitele z takzvaně nepřátelských zemí. 

10

Spoléhat se na vlastní clearingové centrum by Rusku umožnilo obejít zahraniční konkurenci, která zadržela platby pro ruské investory. Účty ruského depozitáře totiž blokují společnosti Euroclear a Clearstream, které jinak zpracovávají platby jakožto centrální depozitáři cenných papírů.

Do prodlení se splátkami se dostaly i společnosti, které americké sankce minuly. Po obdobném postupu, který byl nastíněn výše, volá i ruská podnikatelská lobby Svaz průmyslníků a podnikatelů. Řada ruských firem se nuceně dostala do technického defaulty, protože jejich splátky dluhu uvízly v síti procesů due dilligence v zahraničních bankách. Obdobný postup by jim mohl pomoci.

Druhá největší ruská bank VTB umožnila krátce nahlédnout, jak by tento scénář mohy fungovat. Banka měla splatit 52 milionů dolarů v kupónech z dluhopisů denominovaných v dolarech. Splátku ale provedla v ruských rublech tak, že investoři z Ruska a "spřátelených" zemí obdrželi peníze na svoje rublové služby. Na zvláštní “C” účty rezidentů "nepřátelských" zemí pak putovaly rubly, uvedl ve středu list Vedomosti.

"My, jakožto banka podléhající blokujícím sankcím, kompletně odžíznutá od infrastruktura zahraničních plateb v amerických dolarech, nemůžeme provádět platby v zhraniční měně z důvodů mimo naši kontrolu," uvedl člen výkonné rady VTB Dmitrij Pjanov podle agentury Bloomberg.

Ani rublové platby ale Rusku nemusejí umožnit vyváznout z defaultu. “I když default je na základě podmínek dluhopisů možné ošetřit během 30denního tolerančního období, nepředpokládáme, že investoři si tyto rublové platby dokážou vyměnit do dolarové částky, ekvivalentní původně dlužným částkám, nebo že vláda v rámci tolerančního období tyto platby konvertuje,” uvedla ratingová agentura S&P Global Ratings.

Mitu Gulati z University of Virginia School of Law ale míní, že ruské dokumenty o bondech obsahují ustanovení, podle kterého Rusko zřejmě může umožnit dluh splácením v rublech, pokud druhá strana dokáže využít tyto rubly ke koupi dostatečného množství dolarů.

Zdroj: Bloomberg, ČBA

 
 

Čtěte více:

Dánsko se chce zbavit závislosti na Rusku, dočasně zvýší těžbu plynu
19.04.2022 16:32
Dánsko hodlá dočasně zvýšit těžbu zemního plynu, aby se rychle zbavilo...
Credit Suisse před zveřejněním výsledků signalizuje ztrátu spojenou s exitem z Ruska a rezervami na právní spory
20.04.2022 10:29
Credit Suisse očekává za první čtvrtletí ztrátu kvůli odpisu 210 milio...
ČNB nepravomocně odebrala licenci Sberbank CZ, uvedly HN a Seznam Zprávy
20.04.2022 16:43
Česká národní banka (ČNB) odebrala licenci Sberbank CZ, uvedly dnes se...
Německý vývoz do Ruska klesl minulý měsíc o víc než polovinu. Experti čekají pomalejší růst německé ekonomiky
21.04.2022 10:50
Vývoz z Německa do Ruska v březnu kvůli sankcím za invazi na Ukrajinu ...
Dosavadní bilance války na Ukrajině podle CNBC: Jaký bude dopad na Evropu a zbytek světa a co na to investoři
21.04.2022 13:17
Když Rusko zaútočilo na Ukrajinu, nikdo nevěděl, jak dlouho konflikt p...

Váš názor
  • Dotaz
    22.04.2022 15:13

    Přiznávám, že mi není jasné, jaké nebezpečí z případného "defaultu" pro Rusko plyne? V situaci, kdy západní státy i finanční instituce zablokovaly Rusku kdeco, jaké další negativní důsledky ten "default" může mít? Rusko, pokud jsem postřehl, se platit nebrání, jen nechce platit v USD, protože jeho rezervy byly zablokovány v zahraničí nezávisle na vůli Ruska. Ovšem splátky v rublech nabízí. Mohou je dlužníci akceptovat? Na první pohled by se zdálo, že je lepší získat platbu v rublech než žádnou platbu...
    Ullsperger
    • Re: Dotaz
      22.04.2022 17:58

      Podle toho co se psalo dříve, jak jsem to pochopil, Rusko dalo příkaz k úhradě splátek v dolarech. Ty jsou ovšem zmrazeny v am.bance coby devizové rezervy. Banka "nemohla" splátku poslat aniž by porušila sankce vydané politickou administrativou. Načež Rusko poslalo rubly, které věřitel nemůže akceptovat, porušil by tím sankce. Ikdyby poslali dolary z Ruska za inkaso z ropy/plynu teď dnes co obdrželi, tento transfer by zamrznul cestou přes korespondenční banky. Zacyklení je tak dokonalé, že se lze stěží ubránit myšlence o nahodilém zásahu do černého pouhé 3 dny po invazi 24.2. Protože politici mají zpravidla potíž prosadit "správnou věc prospěšnou veřejnosti" během jednoho volebního cyklu...a někdy to nezvládnou ani když svůj mandát obhájí ;-( /// Všechen západní byznys je nyní vystrašený, zda-li na něho nedolehne flastr politické admin za porušení sankcí i zpětně! Mají někteří z nich dost starostí eliminovat odpisy ruských aktiv.třeba Brano tam má podnik.... Cca.před měsícem se B.Johnson vyjádřil že je třeba změnit národní legislativu, aby sankce byly legální, pokud to tak zatím není. Am firmy mají deathline 24.6.Soukromý byznys ví, že změna legislativy politikem jej může poškodit nebo preferovat i zpětně, viz.výběrové řízení na jaderku vyřadilo některé uchazeče odkazem na rok 1991, daleko před rok 2004 a vstup ČR do EU. Abrakadabra. /// Pokud jde o default - tak např.Argentina chvátá k dalšímu ne-li třetímu v rychlém sledu. Výsledkem defaultu je vždy PRIVATIZACE státního majetku doposud neprivatizovaného. Takových zemí za hranou ekonomické rentability je mnoho, velikost jejich POPULACE je směšně malá a jsou trvale odkázány na charitu formou odpisu státního dluhu, pravidelně když "přijde krize". Ale co hodnotného plyne z plantáží banánů nebo kešu ořechů? Rusko má všechno, jen vše blokovalo rozprodat/privatizovat legislativně: majoritu (51%) cizí investor nemohl získat a vždy tak hrozilo VYVLASTNĚNÍ komunistickým režimem. Finančně si tak Rusko mj.zajišťovalo min.51% dividendových výnosů aby se zhodnocovalo v jejich ekonomice ve prospěch "občanské společnosti". Výnosy z divident společných podniků pomáhaly investovat o 2% více u nich než kde jinde po světě. Ale to všechno nestačí. Němci zkraje dubna 2022 vyvlastnili Gazprom německou buňku ve veřejném zájmu... Abrakadabra. /// Konečně a základně: default znemožní externí financování tečka. Zesplatní se v tu ránu všechno ikdyby 30 let dopředu... Zmrazené rezervy 300mld usd se rozplynou jako pára nad hrncem, zápočtem, na základě NEPRAVOMOCNÉHO verdiktu... podobně jako kauza Berka v ČR kdy dokázali na objednávku, ale již s PRAVOMOCNÝM verdiktem, zlikvidovat živořící podnik ale Babiš to dotáhl k dokonalosti "zakleknutím" na prosperující konkurenční podnik... Argentina je asi příklad nejvíc vystihující situaci Ruska, poměrně mnoho lidí, velká plocha... /// Aspekt ratingových agentur: jedna z top four pomáhala řecké vládě fixlovat účetnictví. Je nadále činná, renomovaná, v top four. Ovšem např. Čína si založila vlastní agenturu...v důsledku nadržování agentur některým vybraným třeba i nebonitním si tam založili vlastní agenturu za účelem nadržování vlastním, třeba i nebonitním. Rostoucí úroky budou-li trvat celý rok mají potenciál přeskupit vlastnictví kapitálových statků v nebývalé míře i na státní úrovni. Žijeme historii ikdyž to tak nevypadá.
      Mudr.c
      • Mudrc se samozřejmě neubrání se myšlence na konspiraci.
        22.04.2022 18:06

        "Zacyklení je tak dokonalé, že se lze stěží ubránit myšlence o nahodilém zásahu do černého pouhé 3 dny po invazi 24.2." Myslím, že konspirativní teorie vyhledáváte a vůbec se jim nesnažíte jakkoli bránit. Vy je šíříte.
        Asistentor
        • Re: Mudrc se samozřejmě neubrání se myšlence na konspiraci.
          22.04.2022 19:29

          Můj nick je zde skoro 20 let, později s tečkou, kvůli administrátorovi, myslím v souvislosti se zámečkem..už nevím... Málo nicků zde vídám po celou tu dobu, někteří investoři zde již nejsou vůbec. Vás zde čtu cca.půl roku, ale to není podstatné. Podstatné je, abyste můj názor, podle Vás moje "konspirační" tvrzení, dokázal vyvrátit protiargumentem. Třeba časovým grafem, textem historika, vědce, odborníka. Velmi ocením věcného oponenta. Nemám nejmenší problém do svého portfolia zahrnout nové informační zdroje co neznám, usoudím-li že jsou relevantní = protože jinde NEDOSTUPNÉ nebo neznám ten zdroj. Neznám vše samosebou! Já neznám vše! /// Chci vstoupit do pozice, ovšem přešlapuji na místě, teprve od září, a vlny sjíždět neumím. Že jsem nerozhodný? A divíte se mně ve stávající situaci globálních trhů?? Patria (ČSOB--> KBC) je pro mě vhodný informační kanál netvrdím jediný. Myslím si to. Názor si utvářím podle navazujících ekonomických(!) zpráv. Po skoro 20 let. Něco mám za sebou--> ve více spektrech vidění lidského života. /// Pro zjištění dosahu lidských MYŠLENEK nepotřebuje nikdo více než 2 mediální informační zdroje. Dnes. Při existenci sociálních sítí a definici cookies od 7.1.2022. Kliknete a vidíte, možná i něco nového zjistíte, ale to zajisté víte i Vy sám. Pakliže si přečtu NA EKONOMICKÉM SERVERU,v diskuzi pod článkem, osočení z šíření konspirací, nelze jinak než poslat Vás do háje, PARDON! Pokud nemáte zájem ARGUMENTOVAT jinak než ARGUMENTEM, stoupáte si do stáda nastrčených nicků, kteří v diskuzích řeší cokoliv jiného než SDÍLENí názorů na aktuální ekonomickou situaci. Protože se zdráhám uvěřit tomu, že byste zde nehledal informace, JAK CO NEJLÉPE INVESTOVAT. Tak jako je zde hledám sám.
          Mudr.c
          •  
            22.04.2022 21:11

            Ve vašem dnešním článku jsem našel dost zajímavých úvah. (Kromě těch odkazů na pravděpodobné spiknutí) V těch předchozích jste podle mého názoru psal vždy velmi ze široka a bez dosažení nějakého konkrétního vyústění. Máte jistě široké znalosti a věci poctivě promýšlíte. Určitě hledáte argumenty. Dnes jste napsal něco osobního a to je mi sympatické. Věřím vám nyní, že máte dobré úmysly. Jste 20 let na Pátrii. Od září chcete vstoupit do pozice. Chcete mít jistotu na 100%. Těch 100% nenajdete a tak do pozice nevstoupíte. Mezitím již bylo několik vhodných příležitostí. Já investují od května 2021. Udělal jsem už víc chyb, byl jsem netrpělivý. Akcie jsem už dost obměnil kromě ČEZu, který je mým pilířem a vidím ho jako relativní jistotu. Za koupě a prodeje jsem zaplatil nemalé poplatky. Přesto jsem celkově 15% v plusu a mám portfolio zhruba připravené na recesi. V dnešní nejisté době jsem už opatrnější. Můžu se plést a dostat se do dočasné ztráty, ale jiná životní rizika jsou větší a inflace nemilosrdná. Myslím, že nyní je zakoupení akcií mnohem riskantnější než v druhé polovině loňského roku. Jste velmi kritický ke všemu v čem žijete. Chcete dodržovat všechny pravidla a věci mít přesně vyjasněné. To přináší zklamání, že svět kolem vás takový není a také paralyzující nerozhodnost. Ta kritičnost je jednostranná v tom, že jde jen proti společnosti, které jste členem. Chcete ji kritičností vylepšovat, ale tak to nefunguje. Měl jsem takového otce. Ona se vylepšit znatelně nenechá, ale můžete napájet tou kritikou nejisté a frustrované spoluobčany. Dám příklad. Děláte rozbor postupu USA a spojenců z hlediska absolutní právní čistoty. Máte podezření, jestli už sankce nebyly chystané před 24. únorem. Vždyť americké a britské tajné služby měly informace, že se Putin chystá vojensky zakročit na Ukrajině a asi se na tuto situaci začali připravovat, nebo mají prostě pro tyto příležitosti připravené postupy. Pomalost se nevyplatí. Jak by v této analýze dopadlo Putinovské Rusko? A v tom je ta jednostrannost. Náš svět má být dokonalý a vstřícný jinak se nemůžeme ničemu divit. Přitom bych podepsal váš výrok, že žijeme historii. V takových obdobích je důležitá pohotovost a schopnost se rozhodnout s dostupnými informacemi v reálném čase. Kdybyste měl vystřelit na nepřítele z děla, tak byste zaměření vylepšoval a čekal na nejlepší okamžik a hledal ten nejlepší cíl , tak dlouho, až by vás nepřítel zničil a s vámi i to dělo a náboje. Vy se chystáte na investování mnoho let a ještě jste se pro žádnou pozici a její velikost nerozhodl. Tímhle přístupem by nás dějiny mrskly do kouta.
            Asistentor
            •  
              22.04.2022 21:16

              Ukázka těžkopádnosti. Opravením Mudrc na Mudr.c jste věnoval tři řádky, přitom je to zcela nepodstatné. Ale nick máte opravdu přiléhavý.
              Asistentor
        • Re: Mudrc se samozřejmě neubrání se myšlence na konspiraci.
          22.04.2022 18:58

          Doporučuji Vám vyhledávat konspirativní teorie, neboť často dojdou naplnění. Konspirativní teorie se promění ve skutečnost. Můžete ale zabořit hlavu do písku (mainstreamu) a užívat si spokojenosti, že Váš názor je v souladu s médií podporovaným kolektivním myšlením. Má to však nevýhodu v podobě občasných nepříjemných překvapení při střetu s realitou.
          Jan47
          •  
            22.04.2022 20:16

            Vyhledávání konspiračních teorií je cesta do zmatku a stihomamu. Samozřejmě, že ke spiknutí dochází, ale není to princip na kterém společnost funguje. Vy se v životě skutečně orientujete na základě konspiračních teorií? V realitě se pohybuju skoro 60 let a už něco pamatuju. Nevidím svět černobíle, ale umím zvolit menší zlo, když nevidím jinou možnost (ale hledám jí) Vy tomu říkáte zaboření hlavy do písku. Já zas říkám vašemu přístupu strkání hlavy do konspiračních teorií. Znám plno frustrovaných a a ztracených lidí, kteří si vlastní neschopnost léčí konspiračními teoriemi. Je sdílení konspirací je také způsob nalezení sobě podobných. Rozhodně to není princip, na kterém jde stavět šťastný život.
            Asistentor
            •  
              22.04.2022 23:43

              Možná by bylo dobré si připomenout, kdy a proč se začal termín "konspirační teorie" používat v médiích. Zavedla ho v roce 1967 CIA rozesláním depeše politikům a médiím. Podle ní měli být lidé, kteří zastávají názory nepohodlné režimu, zesměšňování tím, že budou označováni za zastánce konspiračních teorií. Tehdy mocným vadilo, že lidé nevěří oficiální verzi atentátu na Kennedyho. ... https://steemit.com/conspiracy/@b-free/cia-dispatch-1035-960-conspiracy-theory
              Jan47
              •  
                23.04.2022 12:32

                Já považuji za konspirační teorii toto: Jsou to taková vysvětlení události nebo situace, která se odvolávají na spiknutí zlovolných a mocných skupin, často s politickou motivací, i když reálně jsou pravděpodobnější jiná vysvětlení. (převzato z wikipédie) Používat ten pojem podle vámi odvolávaného pramene považuji v současné době za matoucí.
                Asistentor
                •  
                  23.04.2022 15:41

                  Pojem "konspirační teorie" ve smyslu mého odkazu, odpovídá Vaší definici. Tam přece odpůrci oficiální verze atentátu na Kennedyho zastávali stanovisko, že se nejedná o čin jednotlivce, ale že to byla akce organizovaná CIA. Každý, kdo má v pořádku oči, vidí na několikavteřinovém záznamu atentátu, že Kennedy byl zasažen střelami zezadu i zepředu. Na videu je vidět jasně destrukci pravé přední části lebky a pohyb těla dozadu. Takže střelců muselo být víc. Kennedy kromě toho, že chtěl rozprášit CIA, začal tisknout státní dolary a to byl asi hlavní důvod, proč ho zřejmě bankéři (majitelé FEDu) prostřednictvím CIA nechali zabít. Ze stejného důvodu byl zastřelen i Abraham Lincoln. Na odmítání dolaru doplatili Saddám Husajn a Muammar Kaddáfí. Dolar je základem moci bankéřů, proto v takových případech jednají nekompromisně. Vy máte tendenci vnímat pojem "konspirační teorie" jen v souvislosti se zjevně nesmyslnými názory. Jenže tak to není. Tohoto pojmu je hlavně využíváno k zesměšňování režimu nepohodlných názorů, aby je lidé automaticky, bez přemýšlení odmítli. Lidé s názory vyjadřující skutečnost jsou házeni do jednoho pytle s pomatenými blázny. To byl pravý záměr depeše CIA.
                  Jan47
                  • To víš že jo
                    23.04.2022 15:53

                    A američani si shodili dvojčata a BIS Vrbětice. A Ukraina je taky jen záležitost bankéřů, ti dokonce zařídili, že se vraždí navzájem. kteří vědí jak to dopadne- A Putin je jen figurka..Dřív bych se zasmál, že seš jen tragéd, co nenávidí ameriku. Potom, co bagatelizuješ ruské vraždění už ani k smíchu nejsi....
                    Velkamedvědice
                    • Re: To víš že jo
                      23.04.2022 16:01

                      Medvěde, proč Tě mé názory tak trápí? Vyvíjí někdo na Tebe tlak, abys na ně reagoval? Buď v klidu a buď rád, že máš ve všem pravdu.
                      Jan47
                      •  
                        23.04.2022 16:14

                        Na absolutní pravdu nehraju. A do doby bezprecedentního vraždění v Evropě , sem reagoval přiměřeně. Teď už to nejde. Už je té krve nevinných a teorií, proč je to v pohodě moc. Nebýt v NATO a chtít tam, už mohli umírat slovaci.
                        Velkamedvědice
    • Re: Dotaz
      22.04.2022 16:42

      Ono je to ještě o trochu jinak - Rusko se splátkám v USD nebrání a dokonce je provedlo - poslalo dolary. Ale tu platbu jim USA příkazem US bance zadržely. Stejným problémům čelí i soukromé společnosti, jež mají peněz dost, platby pošlou ale jsou zadržené. Představ si to tak, že ti dlužím peníze, já ti je pošlu, tedy dám příkaz své bance, aby je poslala tvojí bance a ta je připsala na tvůj účet, ale tvoje banka ty peníze zadrží a na tvůj účet je nepřipsala.
      xpard
      • xpard
        22.04.2022 17:44

        Ono to ještě jinak. Rusko neposlalo z Ruska dolary. Příkaz na poslaní dala na zmražená aktiva v zahraničí.
        Velkamedvědice
        • Re: xpard
          22.04.2022 21:13

          Máš nějaký odkaz? Jak jsem to pochopil já, tak odešly nezmražené dolary, ale právě zásahem té banky byly zablokovány (pravděpodobně tam mají automat na zdroj peněz, takže tu platbu automaticky označil k "prošetření", podobné automaty mají i české banky na různé příčiny k prošetření). Stejný problém měl i Evraz, který poslal splátku dluhopisů, ale amíci to blokli https://www.londonstockexchange.com/news-article/EVR/clarification-regarding-the-coupon-payment/15377221 https://www.londonstockexchange.com/news-article/EVR/update-on-the-coupon-payment/15379273
          xpard
          • xpard
            22.04.2022 21:50

            https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/rusko-rubl-dluhopiy-splatka.A220406_133528_ekonomika_ven
            Velkamedvědice
          • Re: xpard
            22.04.2022 21:46

            Třeba tady:https://www.reuters.com/business/us-cracks-down-russian-debt-payments-latest-sovereign-payments-halted-2022-04-05/ United States stopped the Russian government on Monday from paying holders of its sovereign debt more than $600 million from reserves held at U.S. Opatření je už mraky a každý má asi nějaká svá pravidla, je těžký se v tom zorientovat.
            Zvonička
    • Re: Dotaz
      22.04.2022 16:04

      A co s rublem? Max energii od Ruska.
      Velkamedvědice
    • Re: Dotaz
      22.04.2022 16:04

      Souhlasím: Státní bankrot už může být Rusku lhostejný.
      Pracovitý Prosecký
      •  
        22.04.2022 16:50

        Souhlas se souhlasem :o) Tak se vlastně docílí toho, že nebude Rusko platit ani v rublech ani v USD. Nebude platit vůbec. Výsledek je tedy vlastně stejný. Odešlou prachy které partner nedostane nebo neodešlou nic. Výsledek je totožný, jen nezasponzorují banku, stát co to "zmrazil - odklonil"....
        karel777
        •  
          22.04.2022 17:18

          Jedno to určitě není, bude velká právní bitva, co se příp. zabaví jako protihodnota. Jejich devozové rezervy to nejspíš nebudou moct být, takže spíš majetek ruského státu po světě, budoucí platby za ropu/plyn,.. Neumožněná platba v USD měla jít z jejich (po určitou dobu nedokonale zablokovaných) devizových rezerv. Placení rublem je jasné porušení smluv. Zkuste někdo napsat své bance, že od teď splácíte hypotéku v CZK v rublech.., za měsíc jste bez baráku. Rusko bohužel nehraje na svém hřišti, smlouvy na dluhy v dolarech jsou podle anglosaského práva.
          Zvonička
          • Rusko taky drží Evropu pod krkem
            22.04.2022 18:20

            Takže si může diktovat co chce. A když půjde Rusko do bankrotu, tak my s ním půjdeme taky. Putin se na tu válku připravoval dlouho dopředu, takže tu šachovou partii diktuje on. To je i důvod, proč plyn zdražoval už loni, byl omezený dovoz, takže zásobníky taky byly prázdné a holt naši politici neposlouchali Ameriku skrze nordstrem dva, Havlíček s Babiš neustále zdůrazňovali naši energetickou nezávislost, haha, a teď honem nakupujeme uran, plyn bohužel neschopní nezajistili dlouhodobě, takže si ho kupujeme 2x dráž v Německu na burze, tak stejně i tu elektřinu, kterou my vyvezeme téměř zadarmo, protože v noci máme přebytky a kam s nimi???No jasně, na burzu!!! Pusťte si včerejší Jílkovou na ct1 večer, je tam i Šnobr a tlučhuba Havlíček.
            štíreček
            • Re: Rusko taky drží Evropu pod krkem
              22.04.2022 18:52

              Já mám dojem, že ČEZ prodává elektřinu na burze za tržní ceny a ne téměř zadarmo. Nebo se pletu?
              al321
          •  
            22.04.2022 18:00

            To co píše Zvonička mi dává smysl. Ještě mě napadlo, že pokud se dostane Rusko do defaultu, nebude mu chtít nikdo půjčovat ani na vysoký úrok. Peníze jen za suroviny. Nevím, zda Čína poskytne bratrskou finanční pomoc.
            Asistentor
Aktuální komentáře
25.04.2024
12:50Deusche Bank s nejlepšími čísly od roku 2013. Zpět v čele ziskovosti investiční bankovnictví
12:09Sazby výš po delší dobu a trh zralý na další korekci?
11:37Miliardáři by podle ministrů G20 měli platit dvouprocentní majetkovou daň
11:08Těžařská firma BHP chce rivala Anglo American, vznikl by největší producent mědi
11:02Jak jsou na tom velké techy? Meta nalomila důvěru investorů  
10:24Meta navyšuje výdaje na AI. Investoři se ale obávají, zda se vynaložené peníze vrátí
10:18JTPEG Croatia Financing I, a.s.: Zveřejnění Roční finanční zprávy emitenta za rok 2023
10:12MONETA Money Bank, a.s.: Uveřejnění vnitřní informace
9:34Komerční banka, a.s.: Oznámení o přijatých usneseních na VH KB konané dne 24.4.2024
9:02Rozbřesk: Dnes se ukáže, jak Evropě Amerika utíká
8:52Moneta oznámila výsledky, Meta Platforms utratí o miliardu více na AI a futures jsou smíšené  
7:37Moneta dosáhla zisku 1,3 miliardy korun a je na dobré cestě doručit celoroční cíl
6:09Asijské akcie v éře dividend podle Fidelity
24.04.2024
21:44Preview výsledků Moneta Money Bank za první čtvrtletí 2024  
17:47Jaké výnosy dluhopisů by dolehly na akcie?
17:34Růst výnosů stupňuje důraz na dobré firemní výsledky. Na slábnoucím jenu roste napětí  
16:34Valná hromada akcionářů Komerční banky schválila hrubou dividendu 82,66 Kč na akcii
14:57Komentář analytika: AT&T překonává odhady zisku díky nárůstu počtu předplatitelů bezdrátového připojení  
14:30Boeing už nejde na přistání. Propad tržeb brzdí a krize kolem 737 MAX polevuje
13:34Technická analýza Netflix: Morning Star formace může odhalovat návrat k růstu  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
14:30USA - HDP, q/q a
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.