Největší světový výrobce piva, společnost Anheuser-Busch InBev (AB InBev) již nemá zájem o koupi Budějovického Budvaru. Na tiskové konferenci to dnes řekl ředitel právního oddělení AB InBev Frank Hellwig. O zájmu nadnárodní pivovarské společnosti koupit tuzemský státní pivovar v případě jeho privatizace se spekulovalo v posledních letech. Obě firmy se dlouhodobě soudí o ochranné známky.
"Nemáme zájem kupovat ten pivovar, ale jsme ochotni diskutovat o nějaké formě vyrovnání," uvedl Hellwig. Podle Hellwiga by neměla koupě českého pivovaru, kterou AB InBev dříve zvažoval, ekonomický smysl, ani jako forma řešení dlouholetých sporů, neboť AB InBev nemá zaregistrovány klíčové značky Budweiser a Bud pouze ve 12 zemích světa. V Evropě chybí firmě registrace hlavních značek pouze ve Švýcarsku. Oba pivovary bojují o značku Budweiser a její různé obměny již více než sto let.
Naposledy Budvar neuspěl u evropské justice v jednom z dlouholetých a komplikovaných sporů s firmou Anheuser-Busch. Tribunál, což je druhý nejvyšší soud Evropské unie, koncem ledna zamítl jeho žalobu, kterou chtěl zabránit zápisu ochranné známky "BUD" pro pivo americké společnosti.
Kořeny sporu, jehož se dnešní rozhodnutí týká, se datují do druhé poloviny 90. let minulého století. Mezi lety 1996 a 2000 americká firma požádala Úřad pro harmonizaci na vnitřním trhu (OHIM) o zaregistrování obrazového a slovního označení "BUD" pro širokou škálu výrobků včetně piva. Budvar to ale napadl a argumentoval mimo jiné i tím, že pojmenování "bud" už je v některých zemích EU chráněno. OHIM to odmítl s tím, že rozhodnutí nebrání české firmě v používání označení "bud" v dotčených zemích.