Švýcarský potravinářský kolos zvýšil v prvním čtvrtletí takzvané organické tržby o 7,7 procenta, což je nejvíce za deset let a více, než čekali analytici. Silnější byla poptávka po kávě, mléčných výrobcích a výrobcích pro péči o zvířata, uvedla firma ve svém dnešním sdělení. K růstu přispěl i fakt, že lidé za pandemie tráví více času doma a nakupovali ve zvýšené míře balené potraviny pro sebe i domácí mazlíčky. Organické tržby neberou v úvahu například výkyvy směnných kurzů či dopady akvizic a odprodeje majetku. Akcie rostou ve Švýcarsku o 3,6 %.
Ve stejném období loni firma vykázala růst organických tržeb o 4,3 procenta. Analytici odhadovali, že letos dosáhne růst tržeb od ledna do března 3,3 procenta.

Největší potravinářská skupina na světě posílila prodej na internetu a zvýšila prodej výrobků pro péči o zdraví. Firma potvrdila výhled na letošní rok, čeká organický růst tržeb kolem pěti procent.
Negativní vliv na tržby měl ale silný švýcarský frank. začátkem roku také část společnosti prodala, mimo jiné se zbavila svých severoamerických značek balené vody.
Konkurent vykázal tento týden za stejné období naopak pokles tržeb, a to o 3,3 procenta. Další rival Unilever zveřejní hospodářské výsledky za první čtvrtletí 29. dubna.
Nestlé je největším výrobcem potravin a nápojů na světě. Podniká ve 189 zemích světa a má zhruba 350.000 zaměstnanců. Vyrábí například kávu Nescafé a Nespresso, čokoládové tyčinky Kit Kat, cereálie Nesquik, kořenicí směsi Maggi nebo potravu pro domácí mazlíčky Purina Pro Plan a Friskies. V České republice patří do skupiny továrny Zora Olomouc a Sfinx Holešov se značkami Orion, Margot, Kofila, Bon Pari či Jojo