oznámil po osmi letech existence App Storu změnu pravidel. Bude štědřejší k vývojářům aplikací, respektive bude jim dávat větší podíl z tržeb, které jsou placené. Každá aplikace, která bude seriózně updatovaná, získá 85 % veškerých získaných tržeb, ty připadnou vývojářovi.
Další změnou, kterou zavádí je také možnost placené inzerce ve vyhledávání mezi aplikacemi. tak dává šanci, aby developeři mohli propagovat svoje aplikace. K dispozici budou klasické metriky cílení jako poloha, věk, pohlaví a podobně. Stále za podmínky, že uživatel může být vynechán, pokud nesouhlasí s tím, aby na něj bylo možno cílit. se tak snaží získat nové zdroje tržeb z obrovského množství aplikací, které má pro svoje zařízení.
Změna přichází v době, kdy se tržby z iPhonu začínají zmenšovat. tak hledá další hvězdu, kde by mohl získat další tržby. Společnost se tak upíná na vylepšení druhého největšího zdroje tržeb po iPhone. Druhé místo přebraly služby a software od pracovních stanic Mac, které se dostaly na třetí místo. App Store se s iCloudem a Music stává stále důležitější součástí revenue streamu.
doufá, že tato změna podmínek přiměje řadu producentů hudby a vývojářů více využívat služeb . Firma tímto krokem chtěla uchránit Music od osudu Spotify a Pandory, kteří balancují na tenkých nebo negativních maržích.
Podle správců App Store má ještě větší problém. Počet aplikací na App Store přerostl přes kontrolovatelnou mez a uživatelé se ztrácí v záplavě různých aplikací. App Store má aktuálně 1,9 milionu aplikací a každý týden jich přibude přes 40 tisíc.
Stejně to vidí i Vint Cerf, jeden z investorů a také viceprezident společnosti Alphabet, podle něj potřebuje jak App Store, tak Google Play vystoupit z myšlenkového uspořádání, že na každou jednotlivou činnost musí existovat jedna aplikace.
Zdroj: FT, Reuters
Foto: PhotoAtelier - CC BY 2.0
Foto: sabin paul croce - CC BY 2.0