Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Palivo ze sopečných emisí a elektro. Výrobci závodních aut hledají řešení pro svou budoucnost

Palivo ze sopečných emisí a elektro. Výrobci závodních aut hledají řešení pro svou budoucnost

18.06.2021 14:47
Autor: Redakce, Patria.cz

Sportovní auta bychom si těžko mohli představit bez řevu motorů. Přesto právě jejich ticho může některé z výrobců těchto vozidel v budoucnosti zachránit. Zatímco Ferrari sází na elektromobilitu, jeho švédský rival Koenigsegg jde s inovacemi ještě dál a zkoumá technologie využívající sopečné emise či baterie s velmi vysokým napětím.

Plán společnosti Ferrari vsadit na zelenou by ale podle Goldman Sachs mohl být pro investory krátkodobě nákladný. Goldmani v pondělí zcela přehodnotili své doporučení na tohoto výrobce automobilů a snížili jej na „sell“ z „buy“ právě kvůli snaze firmy uvést na trh do roku 2025 bateriový vůz a také kvůli očekávánému slabšímu objemu u stávajících modelů.

„Jakýkoli tlak Ferrari být dlouhodobě v popředí rozvíjejících se technologií bychom sice vnímali pozitivně, pro investory ale dnes tento přechod přináší nejistotu ohledně potenciálních budoucích požadavků na kapitálové výdaje a jejich dopadů na příjmy a volný peněžní tok,“ napsali v pondělním komentáři analytici, včetně George Galliersa.

Goldmani navýšili svůj odhad kapitálových výdajů Ferrari do roku 2030 v průměru o 42 milionů EUR ročně. Přesto ale tento broker považuje protlačení elektromobility za nezbytný krok pro budoucí růst. "Zatímco spalovací motor, podvozek a systémy odpružení byly v minulosti základními automobilovými technologiemi, je jasné, že v budoucnu bude základní technologie představovat velmi odlišná sada technologií," napsali analytici.

Jmenování Benedetta Vigny z firmy na výrobu čípů STMicroelectronics generálním ředitelem dále ukazuje na závazek této společnosti k technologickému přechodu, uvedli Goldmani. Akcie Ferrari letos klesly o zhruba 10 %.

1

Sopečný přerod Koenigsegg

Švédský rival Koenigsegg řeší budoucnost sázkami na jiné technologie. Experimentuje s bateriemi s velmi vysokým napětím a biopalivy využívající emise ze sopek, aby vytvořil ekologicky „neškodné“ a potenciálně uhlíkově neutrální auta, aniž by obětoval jejich výkon.

„Elektrizujeme jinak, a to pomocí extrémnější technologie palivových článků. A pak máme extrémní technologii spalovacích motorů běžící na obnovitelná paliva s velmi dobrými systémy následného zpracování, kdy si můžeme být opravdu jisti, že extrémně efektivně spalujeme s velmi malými motory, aby bylo auto lehčí, mělo lepší výkon, ale stále bylo šetrné k životnímu prostředí,“ říká generální ředitel Koenigsegg Christian von Koenigsegg. „Kombinujeme a porovnáváme vše, co dává v daném čase a pro každý model smysl.“

Jako jednu z technologií cituje von Koenigsegg výrobu metanolu z emisí CO2 z poloaktivních sopek na Islandu. "Pokud vezmete tento metanol a napájíte jím elektrárny, které provádějí přeměnu na jiná paliva, a poté jím poháníte loď, která přepravuje tato paliva do Evropy nebo USA nebo Asie, ať už pluje kamkoli, dostanete do vozidla zcela uhlíkově neutrální palivo," vysvětluje.

Doposud Koenigsegg prodával přibližně 35 vozidel ročně těm nejbohatším, kteří hledají nejmodernější technologie, exkluzivitu a ruční řemeslné zpracování za použití co nejlehčích materiálů. Pandemie ale i tak malý objem Koenigseggu ještě snížila a nepomohl ani globální nedostatek polovodičů. Koenigsegg si však vytyčil ambiciózní cíl rozšířit výrobní kapacitu na tisíce automobilů ročně. A najal si k tomu bývalého výkonného ředitele společnosti Tesla Evana Horetskyho, který dohlížel na stavbu továren na elektromobily v Nevadě a v Šanghaji.

Kromě toho, že auta Koenigsegg jsou podle jeho CEO ručně dělaným uměleckým dílem, mají výhodu v tom, že jsou o 500 nebo 600 kilogramů lehčí. Takže „když zatáčíte, brzdíte anebo jedete po závodní dráze, stále dostanete obrovský rozdíl ve výkonu,“ dodává von Koenigsegg.

Zdroj: Bloomberg

 
 

Čtěte více:

General Motors má za sebou skvělý kvartál. Ukazatel návratnosti na dvojnásobku!
05.05.2021 14:27
General Motors zaknihoval v prvním kvartálu tržby ve výši 32,5 miliar...
Čísla z Volkswagenu: Provozní zisk ve čtvrtletí na pětinásobku. Škoda Auto ho zvedla skoro o polovinu
06.05.2021 8:42
Německý automobilový koncern Volkswagen v prvním čtvrtletí více než zp...
Německá automobilka BMW v prvním čtvrtletí téměř zpětinásobila zisk
07.05.2021 13:37
Německý výrobce luxusních aut BMW v prvním čtvrtletí meziročně téměř z...
Po Toyotách je na konci pandemie sháňka, kvartální zisk vyskočil o 92 procent
12.05.2021 9:14
Japonská automobilka Toyota Motor ve čtvrtém čtvrtletí svého finančníh...
Volkswagen prý dostal nabídku na Lamborghini za 7,5 miliardy eur. Ale neprodá
26.05.2021 8:30
Německá automobilová skupina Volkswagen dostala nabídku na prodej své ...
Investiční tip Stellantis - Cyklus pořád žije
04.06.2021 5:56
Cyklické oživení. Doznívající téma, které má pořád svoji váhu a potenc...
Northvolt získal od investorů 2,75 mld. dolarů na rozšíření továrny na baterie
09.06.2021 12:02
Švédský výrobce lithium-iontových baterií Northvolt získal od investor...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
31.07.2021
15:36Nevyužité kapacity USA a přesun k novému normálu
8:15Víkendář: CBDC jako konec 800 let starého bankovního systému?
30.07.2021
22:01Wall Street končí týden v rudé  
17:36ČEB, a.s.: Informace o vyplácení úrokových výnosů z emisí dluhopisů
17:25Americké akcie, čínská karta
17:02Co přijde po skvělých výsledcích? Obavy drží akcie níž, stoupá zájem o dluhopisy  
17:00Tatry mountain resorts, a.s.: Pololetní zpráva společnosti TMR, a.s.
17:00TMR Finance CR, a.s.: Pololetní zpráva společnosti
16:32Chevron a Exxon se vezou na vlně plastů. Jejich zisky jsou největší od dob před pandemií
16:21Čínské politbyro slibuje podporu ekonomiky a větší dohled nad IPO, internetové firmy čeká větší regulace
15:37Čísla UniCredit přinesla optimismus. Možné převzetí potížisty akciím vrásky nedělá
14:22Na trzích nás čeká tvrdá jízda po výmolech, varuje JPMorgan
13:03Perly týdne: Připomínka let 2009 – 2010, čínské politické riziko a nové ziskové vrcholy
12:57Eurozóna venku z recese. Ceny energií ale sílí, upozorňuje ekonom Dufek
12:21Analytik k výsledkům Amazonu: Management polekal investory konzervativním výhledem  
12:11Inflace v eurozóně se v červenci se vyšplhala na 2,2 procenta. Hlavně kvůli cenám energií
11:54EU hlásí prudké hospodářské zotavení. Německo se vrátilo k růstu
11:11Solidní sada čísel Erste může dát akciím impuls, říká analytik Michal Křikava  
10:46Evropa se snaží korigovat úvodní ztráty. Závěr týdne kazí Amazon, ustal i růst v Číně  
9:43Petr Dufek: Slabé oživení ekonomiky za druhý kvartál nelze označit jinak než zklamáním

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data