Aktualizováno Americká strojírenská společnost v prvním čtvrtletí roku zvýšila zisk o více než 5 procent a překonala jím očekávání, díky růstu dodávek letounů. Očištěný zisk dosáhl 1,87 miliardy dolarů, v přepočtu na akcii 1,73 USD a překonal konsensuální (1,49 USD) i nejvyšší odhad (1,66 USD) analytiků. Tržby společnosti klesly o 2,5 procenta na 18,9 mld. USD kvůli problémům s letouny 787 Dreamliner a nižším výdajům amerického ministerstva obrany. Analytici očekávali tržby 18,8 mld. USD. Akcie reagují na výsledky téměř 4procentním růstem.
Společnost spolu s výsledky potvrdila celoroční výhled, v rámci něhož očekává zisk na akcii v rozmezí 5 až 5,20 USD (konsensus 5,24 USD) a tržby 82 až 85 miliard dolarů (konsensus 83,86 mld. USD). Do konce roku plánuje dodat 635 až 645 letounů, z toho by mělo být přes 60 letadel modelu 787.
V prvním kvartále Boeing dodal o čtyři letouny modelu 777 více a o tři u modelu 737 než v 1Q12, čímž vykompenzoval výpadek u poruchových letounů 787. V období od ledna do přezna společnost dodala celkem 137 letadel, tedy stejně jako před rokem. "Boeingu prospěl lepší mix dodávek, který byl ve prospěch letounů s vyšší marží, což se pozitivně projevilo do konečných výsledků, uvedl analytik Imperial Capital Ken Herbert. Dodávky u modelu 787 klesly ve čtvrtletí na jedno letadlo z 23 v předchozím kvartále.
v březnu oznámil, že navrhované změny u problémových letounů 787 Dreamliner by měly zajistit trvalé odstranění problémů s bateriemi, které vedly v polovině ledna k zastavení provozu těchto letadel po celém světě. předložil návrh na řešení problémů s bateriemi Federálnímu úřadu pro letectví (FAA) v únoru, ten ho schválil minulý týden. Firma v pondělí zahájila instalace nových systémů ochrany baterií.
Boeing dnes nezveřejnil odhad nákladů za odstavení Dreamlinerů a v prvním čtvrtletí kvůli tomu ze zisku nic neodepsal. Mezi analytiky se odhaduje, že by to mohlo firmu stát asi 600 milionů dolarů. To je zanedbatelné ve srovnání s 20 miliardami dolarů, které firma věnovala na vývoj letounu, a se 120 miliardami USD vydaných na investice do jeho výroby. Dreamliner se má vyrábět 50 let a je považován za nejmodernější dopravní letadlo na světě. Použití polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny výrazně snížilo hmotnost stroje, který je i díky novým motorům zhruba o pětinu úspornější než jiná podobně velká letadla.
(Zdroj: Bloomberg, Boeing, čtk)