Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.02.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.02.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.02.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.02.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
10.10.2024
22:02AMD odhalilo nový čip MI325X, ale ani to nestačilo k růstu  
17:22Akcie si vybírají přestávku v růstu, přispěla data  
17:20Investice do akcií malých firem a jejich vlastní investiční plány
16:57Aerolinkám Delta klesl čtvrtletní zisk o 26 procent, další kvartál čeká rekord
16:43WTO zlepšila odhad letošního růstu světového obchodu se zbožím na 2,7 procenta
15:19Inflace v zámoří překvapivě nad odhady i přes levnější energie  
14:28Kongres je víc než Bílý dům. Investory zneklidňují rozvázané ruce Trumpa i Harrisové
12:19Růst big techu se pravděpodobně zpomalí, už není tak atraktivní, říká správce fondu
12:12Studie: Nové nemovitosti zdraží podle developerů v 2. pololetí o sedm procent
11:37Prodej aut z Číny byl do září o 44 procent vyšší než za celý loňský rok
11:17Česká inflace stoupla a pomohla koruně, americká má naopak klesnout. Trhy jsou před daty opatrné  
10:33Jan Bureš: Inflace v září nad naším odhadem, v prosinci se může dostat nad 3 %
9:47Inflace v Česku v září mírně zrychlila, ceny meziročně stouply o 2,6 procenta
9:07Rozbřesk: Sázkovky otočily a kurzy již preferují Trumpa. Tuší, kudy běží zajíc?
8:25Trhy zamíří v úvodu spíše níže. Co ukázal zápis Fedu a co ukáže tuzemská inflace?  
6:25Technická analýza: Nvidia zpět v centru pozornosti  
09.10.2024
22:01Hlavní zámořské indexy posilovaly, zápisky z jednání FED trhy podpořily.  
18:09Během čtyřiceti let k trojnásobným valuacím
17:14Akcie se otřepaly, Evropa i Amerika míří nahoru  
17:04Americký soud přezkoumá rozhodnutí o škodlivosti produktů Monsanto, Bayer reaguje propadem o 7 %

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
9:00CZ - CPI, y/y
14:30USA - CPI, y/y
14:30USA - Nové žádosti o dávky v nezam.