Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.02.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.02.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.02.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.02.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
07.10.2022
15:14Překvapivý pokles nezaměstnanosti v USA. Naděje na otočku Fedu znovu chladnou
14:17Perly týdne: Není ochlazení jako ochlazení, ideál energetických firem a akciová bezpečná útočiště
13:12Sláva, či prokletí přírodního bohatství? Nizozemci by mohli vyprávět
11:57Trhy dopoledne jen přešlapují a přejí si slabá makrodata  
11:48EUC a.s.: Informace o úrokové sazbě na 10. úrokové období dluhopisu EUC VAR/22, ISIN CZ0003517724
11:29ECB se obává problémů bank. Znovu brzdí bonusy i dividendy
11:10AMD: Poptávková nákaza se šíří dál (komentář analytika)  
10:49Jan Bureš: Průmysl překvapil lehce pozitivně, výhled je však velmi nejistý
10:16Zahraniční obchod je sedmý měsíc v deficitu, v srpnu měl schodek 28,2 mld. Kč
10:13Stavební výroba v Česku v srpnu zmírnila meziroční pokles na 0,4 procenta
10:06Průmysl v srpnu překvapivě zrychlil růst na 7,2 procenta
9:46Jak reagují české akcie na daň z nadměrných zisků: ČEZ propadá, banky drží
9:38Akciové trhy, ekonomika, investiční tipy. Příhlaste se na setkání s analytikem a makléřem v úterý 11.10. v Olomouci
9:12Řada penzijních fondů byla jen hodiny od krachu, objasňuje britská centrální banka zásah na trhu dluhopisů
9:09Rozbřesk: Tuzemská ekonomika dále šlape na brzdu
9:05Samsungu poprvé za téměř tři roky klesl čtvrtletní provozní zisk
8:56Kombinace mimořádné daně a cenového stropu omezí ziskovost ČEZ, futures jsou dnes červené  
6:05Přirovnání s 80. léty není namístě, říká držitel Nobelovy ceny Spence. Poptávková stimulace nedává smysl, rozhodující je produktivita
06.10.2022
22:02Data z trhu práce nebyla dostatečně špatná, aby otočila trh do zelena  
21:56Webinář ke vstupu HARDWARIO na burzu: Alan Fabik a Tomáš Morava odpovídají 12. října od 14:00

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
J D Wetherspoon PLC (Bef-mkt)
9:00CZ - Obchodní bilance - nár. pojetí, mld. Kč
9:00CZ - Průmyslová výroba, y/y
10:00CZ - Devizové rezervy, mld. USD
14:30USA - Průměrná hodinová mzda, m/m
14:30USA - Změna počtu prac. míst