Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.2.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.2.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.2.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.2.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
5.12.2016
23:05Wall Street zahájila týden na nových maximech
19:00Hledá se Karel IV. (šest investičních témat pro rok 2017, díl druhý)
17:43Summary: Banca Popolare, Mediobanca, UniCredit, Intesa Sanpaolo, Monte Paschi
17:30Rakouským prezidentem bude Van der Bellen
17:26Technická analýza - Dolar je na páru s jenem nejvýše od letošního února
17:12Euru nezabránily v dnešním posílení zprávy z Itálie ani data  
17:01Praha close – Závěr lehce v červeném způsobil klesající ČEZ
17:00Citi má jasný vzkaz pro komoditní býky
16:30Čínu brzdí horší konkurenceschopnost, USA trh práce a Evropu vyšší ceny ropy
16:14Služby v zámoří jedou - podle ISM nejrychleji za rok
14:47Vlk a Sýkora: Italské referendum, reakce trhů a čtvrteční ECB (Video)
13:54Po italském „ne“ se na trhy vrací stabilita. Proč?
12:30Mohly by se Spojené státy vrátit k uhlí?
12:00Týdenní výhled - Italské referendum, americký ISM, ale hlavně ECB  
11:30Opustí Chanel hlavní město parfémů?
11:06Evropské indexy rostou, Swatch po vylepšeném doporučení +4 %
10:25Euro předvedlo rychlý návrat po zklamání z italského referenda  
10:00Pražská burza vstupuje do nového týdne růstem; elektřina pokračuje v pádu
9:43Technická analýza - Euro se po výsledku italského referenda snaží sbírat ztracené pozice
9:40Růst mezd nabírá na síle: Zaměstnanci pociťují ekonomický růst na svých výplatách ve větší míře než dříve

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
8:00DE - Průmyslové objednávky, m/m
9:00CZ - Maloobchodní tržby, y/y
11:00EMU - HDP, q/q
14:30US - Zahraniční obchod, mld. USD
16:00USA - Průmyslové objednávky, m/m