Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.02.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.02.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.02.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.02.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
03.03.2021
22:04Doba se otáčí, finance vzkvétají a technologie trpí  
18:07Volkswagen v zásadním bodu valuace...a jeho CEO tweetuje
17:29Strmý nárůst výnosů už akcie neunesly, ropa stoupá  
17:22Reálné sazby implikují pokles valuací. Zachrání trh zisky?
16:21Německá centrální banka poprvé od roku 1979 rozpočtu nepřispěje
16:03Ministr: Britská ekonomika se vzpamatuje dříve, než se čekalo
15:45Čínské zaostření na možné bubliny je pro akciové trhy varovným znamením
14:41MF dnes prodalo při velkém zájmu dluhopisy za 25 miliard korun
14:26Havlíček: Textace tendru na nový blok Dukovan bude během několika týdnů
13:54Jak správně zdanit příjmy z cenných papírů za rok 2020? - druhá část
13:37Reuters: OPEC+ zvažuje, že těžbu ropy zatím nezvýší
13:17Veeva reportuje konzervativní výhled (komentář analytika)  
12:48Komentář: Avast překonal náš odhad pro výsledek EBITDA a čistý příjem  
11:50IHS: Eurozóna je téměř jistě v recesi, aktivita dál klesá
11:01Reuters: Drobní investoři dál riskují a dělají z akcií SPAC řešeto
10:48Další obrat akcií přináší růst, výnosy však míří rychle nahoru  
9:59Vesmírná společnost SpaceX postaví závod v Texasu
9:06Rozbřesk: Největší propad ekonomiky v novodobé historii
8:55Avast mírně zvýšil tržby, ropa čeká na zasedání OPEC a futures se zelenají  
8:44Šéf Disney: Přístup diváků k novým filmům se asi navždy změnil

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
ČasUdálost
Dialog Semiconductor PLC (12/20 Q4, Bef-mkt)
Dollar Tree Inc (01/21 Q4, Bef-mkt)
Kuehne + Nagel International AG (12/20 Q4)
Marvell Technology Group Ltd (01/21 Q4, Aft-mkt)
Okta Inc (01/21 Q4, Aft-mkt)
PL - Jednání NBP, základní sazba
Shop Apotheke Europe NV (12/20 Q4, Bef-mkt)
Snowflake Inc (01/21 Q4, Aft-mkt)
Splunk Inc (01/21 Q4, Aft-mkt)
Vivendi SE (12/20 Q4, Aft-mkt)
8:30Stellantis NV (12/20 Q4)
14:15USA - Změna zaměstnanosti (ADP)
16:00USA - Index ISM ve službách