Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

Je Google reklama ve výsledcích vyhledávání u konce s dechem?

24.02.2015 15:41
Autor: Pavel Petr, Patria Online

Google, který při svých kvartálních výsledcích ohlásil slušné výsledky přes poměrně velký růst operativní nákladů, který tak tlačil na pokles marže, může mít do budoucna problémy, které by mohly ohrozit jeho mašinu na peníze. Podle jednoho z největších marketérů, iProspect, se počet kliků u Google blíží svému vrcholu a jak začnou klesat, mohou narušit vývoj tržeb a zisků Google.

Yahoo je poměrně úspěšné se svým novým formátem reklam, kterým se říká Native Ads. Je to formát bohatý na obrázky, videa s méně textem a hlavně je perfektně kontextově cílený k obsahu daného portálu. Tudíž se v řadě případů nedá snadno objevit a není tak snadno ohraničen nebo definován jako je např. reklama ve výsledcích vyhledávání u Google. Native ads se začínají poměrně masivně prosazovat v USA.

Zdá se, že svému úspěchu a přijetím uživatelů vděčí svojí formě, která uživatele nevyrušuje a jak již bylo zmíněno, řada takových reklam dělá dojem, že je součást webu ačkoliv v patičce nebo jinde naleznete komerční poznámku “sponzorováno” apod.

Šéfka Yahoo Marissa Mayer v prosinci řekla, že formát, který před šesti čtvrtletími neexistoval je dnes schopen plně kompenzovat pokles příjmů z tradičního zobrazování na stolních počítačích.

Přestože ve finančních výkazech společnosti jsou Native ads vyjmuty z objemu tržeb za placenou inzerci, tak už v říjnu 2014 se šéfka Yahoo Mayer vyjádřila, že tržby z této reklamy přinesou ve 4Q14 80 mil. USD na tržbách. Což ve srovnání s celkovým objemem tržeb Yahoo je zanedbatelná částka, ale ještě v prosinci v confcallu stihla prohlásit, že výhled pro další rok se pohybuje kolem 250 mil. USD v tržbách. Což už je číslo, které se dá hůře přehlédnout vzhledem jak stará věc Native ads jsou.

I šéf iProspectu Dan Kalinski zmínil, že vidí celkový posun v uvažování marketérů. Ti, začínají více využívat sociálních sítí, cíleného obsahu a přesně to mohou Native Ads pěkně doplnit. Také uvedl, že zpozorovali pokles ve vyhledávání klíčových oblastí jako cestování, pojištění, finance, automobilový sektor apod. Podle Kalinského vyhledávače začnou ztrácet svoje dominantní postavení jako ty klíčové výkonnostní nástroje na úkor obsahu, nativního obsahu, videí a dalších kategorií, které jsou na vzestupu.

Důvodem proč marketeři zařazují stále častěji nový formát do marketingového mixu je ten, že jejich výkon je o 40 % lepší v CPA metrice ve srovnání s klasickým konvenčním inzerátem, což může způsobit raketový růst proklikovosti, což samozřejmě nemohlo uniknout zrakům marketérů.

I z toho by mohlo Yahoo do budoucnosti profitovat. Uvidíme jestli se nový nadějný formát prosadí a přispěje Yahoo k lepším výsledkům.

Zdroj: Reuters, firemní data


Čtěte více:

Výsledky NWR za 4Q14 silně ovlivněny jednorázovými odpisy
24.02.2015 8:37
Těžař NWR dnes ráno před otevřením trhu zveřejnil své hospodářské výsl...
Atény předložily seznam reforem, komise návrh ocenila
24.02.2015 14:36
Evropská komise vyjádřila podporu seznamu reformních opatření, které Ř...
Investoři vyčkávají na projev Yellenové; futures na Wall Street stagnují
24.02.2015 14:44
Futures na Wall Street indikují další přešlapování na místě poblíž his...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
22.09.2023
17:24Monetární politika v následujících letech - mezi mírně pod a mírně nad je velký rozdíl
17:01Wall Street roste a zelenat se před víkendem začíná i Evropa  
15:04Průzkum Reuters: V září ČNB sazbami nehne, ale do konce roku hlavní na 6,50 %  
14:50Ceny domů a bytů v Německu se ve čtvrtletí snížily nejvíce od roku 2000
13:10Než otevře Wall Street: Activision Blizzard, Palantir, Vertex Pharma  
12:49Perly týdne: Která aktiva jsou nastavena na tvrdé, měkké a na žádné přistání?
12:38Nová pokuta přes 9 miliard korun pro Intel. Evropská komise musela ustoupit verdiktu Soudního dvora
11:47Británie signalizovala, že schválí spojení firem Microsoft a Activision
11:02Podnikatelská aktivita v eurozóně v září dál klesá, tempo se ale zmírnilo
10:59Monopol Space X a nové firmy v odvětví uvažující jinak než stará škola
10:35Raiffeisenbank a.s.: Výplata dluhopisu ISIN XS2321749355
10:10Smíšená data z Evropy a stabilní pozice Bank of Japan. Dluhopisy mají dopoledne navrch  
9:46UNICAPITAL Invest III a.s.: Oznámení o výplatě výnosu dluhopisů
9:20Rozbřesk: Česko s inflací v titulcích. Stojí za ní spíše dražší služby než potraviny
8:55BoJ pokračuje v uvolněné politice, evropská cena zemního plynu po odvolání stávky v Austrálii klesá  
8:44Japonská centrální banka pokračuje v mimořádně uvolněné měnové politice
6:47Chavez: Umělá inteligence je v základu stále jen matematika, lidí bude stále třeba
21.09.2023
22:02Zámoří pokračovalo v propadu po jestřábím zasedání FEDu  
17:40Dvě valuační mezery a mimořádná síla současných příběhů na trhu
17:11Akcie se snaží najít pevnější půdu pod nohama, delší výnosy pokročily výš  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data