Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Nové IPO: AAA Auto Group N.V. nabízí od 10. září své akcie prostřednictvím Patria Finance a Patria Direct

Nové IPO: AAA Auto Group N.V. nabízí od 10. září své akcie prostřednictvím Patria Finance a Patria Direct

29.8.2007 10:26
Autor: 

Prodejce ojetých automobilů, společnost AAA Auto Group N.V., nabídne v září prostřednictvím IPO na burze v Praze a Budapešti investorům 17,76 milionů, tedy 28,1 % svých akcií s opcí na navýšení emise až o 10 %. Maximální cena akcií byla stanovena na 2,25 eur, tj. cca. 62,36 .

Úpis akcií bude probíhat od 10. do 21. září prostřednictvím Patria Finance a.s. (pro institucionální investory) a Patria Direct a.s. (pro drobné investory). Zahájení podmíněného obchodování na pražské burze je předpokládáno od 24. září a první řádný obchodní den na obou burzách bude 26. září 2007.

Skupina AAA Auto existuje již 14 let a ze svého původního sídla v ČR expandovala postupně do dalších zemí regionu. V současné době koordinuje síť 38 autocenter v pěti zemích: v České republice, na Slovensku, v Rumunsku, Maďarsku a Polsku. V roce 2006 prodala skupina AAA Auto podle konsolidovaných výsledků 61 939 automobilů, výše obratu činila 348 milionů EUR a počet jejích zaměstnanců dosáhl v srpnu 2007 čísla 3400. V blízké době skupina plánuje rozšiřování svých aktivit na Balkáně a v zemích bývalého Sovětského svazu. 


Následuje úplné znění TISKOVÉ ZPRÁVY společnosti AAA Auto Group N.V.:

AAA Auto Group N.V. učinila veřejnou nabídku akcií k úpisu na burzách v Praze a Budapešti

Amsterdam/Praha/Budapešť 29. srpna 2007 - AAA Auto Group N.V. - společnost registrovaná v Nizozemí a výhradní podílník ve společnostech patřících k přednímu prodejci ojetých vozů v rámci regionu střední a východní Evropy AAA AUTO GROUP oznámila dnes svůj záměr prodat až 28,1 % svých akcí prostřednictvím primární veřejné nabídky akcií (IPO – Initial Public Offering) na burzách cenných papírů v Praze (PSE) a Budapešti (BSE).

Upisovací období emise začíná 10. září a skončí 21. září 2007. Zahájení podmíněného obchodování akcií skupiny AAA Auto Group N.V. na Burze cenných papírů Praha je předpokládáno od 24. září 2007. Na Burze cenných papírů Budapešť se podmíněné obchodování konat nebude. První řádný den obchodování na obou burzách bude 26. září 2007.

Nabídka AAA Auto Group N.V. se skládá z nabídky až 19 533 663 kusů akcií, včetně nabídky až 17 757 875 kusů akcií nově vydaných společností a až 1 775 788 kusů akcií nově vydaných společností nabízených v rámci Opce navýšení (tzv. Over-alottment option). Akcie budou nabízeny formou veřejné nabídky v České republice a v Maďarsku drobným investorům, a formou mezinárodního neveřejného umístění vybraným institucionálním investorům v určitých státech mimo Českou republiku a Maďarsko, v obou případech mimo Spojené státy americké v závislosti na Nařízení S podle Amerického zákona o cenných papírech.

Prospekt připravený skupinou AAA Auto Group N.V ve spojitosti s veřejnou nabídkou byl schválený Holandským úřadem pro kapitálové trhy 28. srpna 2007. AAA Auto Group N.V. požádala Burzu cenných papírů Praha a Burzu cenných papírů Budapešť o přijetí všech svých akcií k obchodování na hlavním trhu až do výše schváleného kapitálu. Maximální cena za jednu akcii byla stanovena na 2,25 EUR (přibližně 62,36 CZK/ 579,67 HUF).

„Vstupem na burzu získá naše skupina potřebný kapitál pro podnikání a rozvoj nových obchodních příležitostí jak na našich stávajících trzích v České republice, na Slovensku, v Maďarsku, Rumunsku a Polsku, tak při plánované expanzi na jih i východ Evropy,“ zdůraznil zakladatel a předseda představenstva skupiny AAA Auto Group N.V. Anthony James Denny.

„Veřejná nabídka akcií společnosti AAA Auto Group N.V. je přelomovou transakcí pro středně velké české společnosti, která potvrzuje možnost a vhodnost získání vlastního kapitálu pro takové společnosti na kapitálových trzích,“ poznamenal Tomáš Klápště, který reprezentuje společnost Patria Finance, hlavního manažera emise.

Elektronické kopie Prospektu připraveného AAA Auto Group N.V. jsou k dispozici na internetových stránkách společnosti AAA Auto (www.aaaauto.cz/investor-relations/), společností Patria Finance (www.patria.cz), Patria Direct (www.patria-direct.cz) a KBC Securities (www.kbcsecurities.hu).

Globálním koordinátorem, správcem úpisu a jedním z vedoucích manažerů emise je Patria Finance, a.s., se sídlem v Praze. Spoluvedoucími manažery jsou KBC Securities N.V. se sídlem v Bruselu a KBC Securities Hungarian Branch Office se sídlem v Budapešti. Českými a maďarskými kotačními agenty jsou Patria Finance, a.s. na Burze cenných papírů Praha a KBC Securities Hungarian Branch Office na Burze cenných papírů v Budapešti. Externími právními poradci pro AAA AUTO Group N.V. v těchto transakcích jsou pro české právo White & Case, advokátní kancelář, pro maďarské právo Réczicza White & Case LLP a pro nizozemské právo Loyens & Loeff N.V. Manažery emise zastupuje advokátní kancelář Clifford Chance.


Reklama
Nově na Patria.cz - obchodní signály na forexu podle technických indikátorů ADX, Williams R% a klouzavých průměrů!
Váš názor
  • IPO
    11.9.2007 10:30

    Jak vlastně takový úpis funguje? Maximální cena je jedna věc, ale jaká pak bude reálná kupní cena. Ta kterou dám do pokynu? Přece mi to neprodají za 0,1 EUR, když to tam dám? Díky za radu
    LD
  • Cisla
    4.9.2007 14:32

    Jediny mozny comparable, CarMax, ma EBITDA ratio cca 15,9x, coz je samo o sobe hodne hodne vysoko. To by implikovalo cenu pro AAA Auto na akcii 1,63 Euro pro zdravou spolecnost. Debt/EBITDA ratio pro AAA Auto je cca 4,5x (debt repayment on IPO je vzat v uvahu), coz je hodne vysoke, navic debt roste. Interest coverage ratio je cca 5,2x, coz je na hrane. Ta spolecnost je a po IPO porad bude proste predluzena. Dale operating cash flow je silne negativni, takze ta spolecnost nema zadny free cash. Dale audit nedelala zadna Big 4 firma, ale BDO, coz je takovy auditor posledni zachrany pro firmy, ktery nemaj ucetnictvi uplne koser. Nastaveni maximalni ceny je vysoce nestandardni, zpravidla se dava cenove rozpet a nikoli maximalni cena. Je to nejspis psychologicka hra -- rika se tomu anchoring effect. Tim, ze je nastavena maximalni (tudiz nic nerikajici) cena vysoko, psychologicky to povede k vysokym bidum. Mr. Denny musi dost dobre takovyhle figle znat. Ale shora uvedene naznacuje, ze investice vysoko nad 1 euro je nerozum. Takhle akcie bude po IPO draha a pujde dolu. Jsem zvedavej, jestli budou nejaky prospectus liability lawsuits a jak se bude pan Kulhanek tvarit, az mu takova zaloba pristane na stole.
    K.
    • Vážení budoucí akcionáři,
      4.9.2007 14:39

      vy tu nejste od toho, abyste tady rozumovali, ale od toho, abyste nakoupili mé akcie a vydělali mi balík. Co pak bude s vašimi akciemi je mi úplně jedno.
      Anthony J. Denny
  •  
    4.9.2007 12:13

    jsou věci, které stále beru na vědomí: prodává se velmi minoritní podíl, ještě navíc úmyslně ředěný mezi různé typy investorů, tj. majitelem stále zůstává pan Denny. Další věc, když si prostudujete účetní údaje, tak proč odhadovaná cena je - plus minus na úrovni ročního zisku? a ne nepodstatné byť nijak důrazné upozorňování Patrie na rizika emise - samozřejmě jen v prospektu. Ale je pravda, že je tu hlad po nových titulech... Nicméně já si raději počkám.
    martin
    •  
      4.9.2007 12:39

      odhadovana cena čeho?
      rici
      • 5.9.2007 11:46

        mám o nich informace, které vůbec nejsou publikovatelné - uchytit se na východě v zemích bývalého sssr je jejich záchrana, protože přes bombastickou reklamu je jejich morální kredit čím dál známější u motoristické veřejnosti a taky konkurence je obrovská. jejich akcie je to poslední, co bych si koupil a tak mě ani některé odbornější příspěvky s pohledy do účetnictví této firmy nepřekvapily.
        keris
  • kulhanek
    4.9.2007 12:11

    http://ipoint.financninoviny.cz/byvaly-sef-skoda-auto-miri-do-aaa-auto.html
    veirs
  • dotaz
    4.9.2007 11:51

    Prosím o vysvětlení. Maximální cenu akcie chápu.. ale kdy,jak a z čeho vychází minimální cena za kterou půjde akcie koupit, a kolik si myslíte že může být?
    rici
  • Moje cena
    2.9.2007 13:21

    Pod euro za kus mne to začne zajímat.
    Thor
    • Re: Moje cena
      2.9.2007 22:16

      a nyní něco konstruktivního. Doporučuji upisovat do maximální ceny 1,70 EUR. Jinak si raděj kupte CAR MAX a spol. na americký burze.
      Gekko
    • Re: Moje cena
      2.9.2007 13:26

      Je fakt, že investoři se třepou na nové IPO, ale nevím, zda je uspokojí firma, jejíž majetkem je kus plotu, pár fáborků a dřevená bouda na place. Skoro bych řekl, že ne. Ale je to věc názoru :o)
      Thor
      • AAA
        2.9.2007 13:56

        Pokud vím, tak snad všechny vozy co s nimi obchodují, tak vlastní. Alespoň tak zní jejich reklamní slogan. Nějak jim nefandím, ale jednou mi vykoupili auto za cenu kterou mi nikdo nedal ani po2 měsících v komisním prodeji. Osobně jsem na ně zvědavý, ale také se toho bojím. Myslím, že ze začátku bude euforie a pak to hodně spadne.....
        Žukov
        • Re: AAA
          2.9.2007 19:05

          No mohu se mýlit - ale poslední IPO (Pegas) také žádnou díru do světa neudělal. Jo takhle kdyby šlo na burzu uhlí - to by byla jiná káva :o) No snad se dočkáme.
          Thor
  • akcie bude drahá
    29.8.2007 12:41

    Nevím jestli počítám dobře, ale vychazí mi zisk na akcii cca 0,12 EUR, což mi indikuje cenu se srovnatelnou konkurencí na cca 1,2 max 1,5 EUR za akcii. I kdybychom očekávali další růst ziskovosti, pak by cena za akcii neměla překročit 1,75 EUR. Ale jsme v Česku, tady by se asi upsalo všechno :-)
    TK
    • Re: akcie bude drahá
      29.8.2007 15:32

      celkový morální profil AAA je velmi špatný.Kdo měl s nimi co dočinění ,tak ví o čem hovořím.NEBUDU TADY ROZEBÍRAT PODVODY PŘI NÁKUPECH A PRODEJÍCH.KDY HAV.AUTA PŘESTŘÍKANÁ SE VYDÁVAJÍ ZA NEBOURANÁ a jiné další příklady o podvodech na klientech.Firma s takovým přístupem nemá co dělat na kap.trhu.Vůbec nemůže mít důvěru.
      KLídek
      •  
        29.8.2007 16:09

        No nevím, 65 tisíc aut ročně nesvědčí o tom, že by měli málo zákazníků. Možná měli v počátku nějaké úlety, ale to je jen pošramocená pověst, která se s nimi potáhne ještě dlouho. V poslední době jsem o ničem neslyšel. Navíc je to jen český pohled. Chtějí expandovat ven a tam o ničem takovém nemusí mít ani páru. Kromě toho máme na trhu firmy jako ČEZ, Unipetrol, Nova a ty také nejsou bez škraloupu. PS: nemám s nimi nic společného :) Jen se snažím ohodnotit zda je to příležitost k využití či ne.
        Lumír Drozd
        • AAA
          2.9.2007 21:46

          takováto firma nemá na našem kapitálovém trhu co dělat. Podvodníků je zde až dost a šmelináři s auty zde dosud pravda nejsou, ale to neznamená, že jsou zde potřební.
          josef pokorný
  • Bude to fiasko
    29.8.2007 10:45

    Jedno vstřícné gesto pro Patrii - AAA Auto čekají zlé časy. Investoři vše správně vyhodnotí a nebudou kupovat. Ručí Patria za úpis povinností skoupit balík v případě neúspěchu? Pokud ano, je třeba minimalizovat ztráty.
    Automotive
    • Re: Bude to fiasko
      29.8.2007 11:16

      Proč by to mělo být fiasko? Firmě se daří a úspěšně roste. Jediné riziko vidím v tom aby ten další růst nepřepálili.
      Lumír Drozd
      • Luboši
        29.8.2007 12:02

        AAA Auto bude řešit nečekaný problém: desítky miliónů lidí bude chtít prodat svůj jetý vůz, což z hlediska AAA Auto je skvělý předpoklad byznysu. Problém nastane v tom, že málokdo bude auta chtít kupovat. Co to udělá s cenami jejich skladových zásob je vcelku jasné.
        Automotive
        • Re: Luboši
          29.8.2007 17:45

          co to blabolis? AAA bude jedine ak vytah nahoru, to ze osklbavaju ludi alebo maju zlu povest, je irelevantnte:)
        • Re: Luboši
          29.8.2007 12:36

          Tak to nevím desítky milionů lidí???
          TK
          • dotaz
            4.9.2007 11:14

            co si myslite o ptencionalu společnosti ktera má rok od roku větší obraty o 30% a expanduje na východ, na trhy kde v pomalu vzniká hlad po ojetých autech protože. Myslím si že AAA mají sílu na to aby rozhíbaly východní trh s ojetými vozy protože po nich je (bude) logicky poptávka. K mínění o společnosti dodám že jsou to výborní obchodníci a prodávat umí, o tom se přesvědčilo mnoho z nás na vlastní kůži .Nezaujatě si myslím že z takového obrovského množstvý prodaných ojetých! vozů vznikne určité množstvý nespokojených zákazníků protože nespokojený jde slišet více než spokojený. Chystám se na svůj první nákup akcií v životě protože jim věřím. Firmu sleduju už dva roky a myslim si že mají potencionál. Jaký je váš názor na akcie společnosti ?? (vyjma špatných zkušeností) ?? Jaký si myslíte že bude zájem o jejich akcie?? A jak může vypadat tragický scénář?? díky za přispění
            rici
            • Re: dotaz
              5.9.2007 22:05

              No nevím jestli je tady někdo z vás takový expert na evropský automobilový trh aby si mohl dovolit výroky jako "malý hráč pro Ruský trh" apod. Umění prosadit se na východních trzích, myslím, zvládají velmi slušně. Stejně jako porevoluční názory na haldy šrotu v AAA může vypustit jen člověk neznalý věci.
              sw
            • Re: dotaz
              4.9.2007 11:27

              V zasade s tebou souhlasim, maji na to byt v budoucnu ziskovi. Moralni profil firmy ale muze odradit investory. Jejich strategii by mela byt dividendova akcie. Pokud budou vyplacet vysokou divi, nemusis se az tak zabyvat moralkou a za riziko spojene s timto dirty businessem dostanes zaplaceno. Takze jsem zvedav co napovi jejich Roadshow.
              Pragmatix
              •  
                4.9.2007 12:22

                na to,jak se tu v různých diskusích projevujete a kolik toho víte o akciích, by mě hodně udivilo, kdyby jste se rozhodoval na základě cirkusu . AAA se musí nechat jedna věc - dokáží si vybrat a zaplatit lidi, kteří se starají o jejich vnímání veřejností . To možná bude jejich plus i po úpisu akcií. Můj názor po zkušenostech s ECM a Pegas je počkat si na pokles a teprve potom nakoupit. Určení ceny úpisu je divočina a hodně akcií se dostane k lidem, kteří budou mít napůjčované peníze a když jim záměr nevyjde do měsíce ,tak to raději pustí.Cíl AAA prosadit se na ruském trhu je zajímavý, ale na trh "tam" jsou i při své odvaze malí hráči. Něco jiného je pohled z Prahy a něco jiného v Rusku "něco" dokázat.
                Dave
                •  
                  4.9.2007 12:55

                  prave z jejich komunikace směrem k veřejnosti mám obavu protože dokážou bravurně mlžit a mystifikovat své opravdové záměry. Co se týče jejich záměru prosadit se v rusku bral bych to zatím s rezervou protoze si myslím že jejich potencionál a strategie je prozatím u našich zahraničních sousedů. Dál mám strach aby peníze z akcií nešli do jejich dceřiných autobazarů pod jiným jmeném. co si myslíte o tom? a když jejich akcie budete brát ne jako jednorázovou investiční příležitost ale jako investici do budoucna jaký je Váš pohled?
                  rici
                • Dave
                  4.9.2007 12:49

                  vychazim z toho, ze o AAA mam starsi info, ktere nejsou verejne publikovatelne. Osobne bych ale pri upisu do teto akcie rozhodne nesel.
                  Pragmatix
                  • Re: Dave
                    4.9.2007 12:56

                    jeste dotaz at jsem vic v obraze:) co je úpis?
                    rici
Aktuální komentáře

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Denní kalendář hlavních událostí
ČasUdálost
2:30Čína - CPI, y/y
9:00CZ - CPI, y/y
16:00USA - Index spotř. důvěry Mich. university