Hledat v komentářích
Investiční doporučení
Výsledky společností - ČR
Výsledky společností - Svět
IPO, M&A
Týdenní přehledy
 

Detail - články
Spatří světlo světa autogigant VW-FCA Group? Možné to je…

Spatří světlo světa autogigant VW-FCA Group? Možné to je…

08.03.2017 14:16
Autor: Pavel Daniel

Konsolidace světového automobilového průmyslu nabírá otáčky. Jen několik dní po oznámení akvizice značky Opel koncernem PSA se totiž vznáší diskuzemi, aktuálně nejen na ženevském autosalonu, možná nová výzva oboru – totiž, zda německý automobilový gigant Volkswagen Grop AG nabídne skupině FCA Group, tedy Fiat Chrysler Automobiles NV, převzetí.

Hned na začátku je ale nutné říct, že propojení FCA Group s VW není zcela novou zprávou. Už od roku 2014 se v segmentu automotive mluví nahlas o možném spojení firem. Po zveřejnění nákupu Opelu skupinou PSA se spekulativní úvahy o možné akvizici rozhořely znovu naplno.

Názory na to, zda je transakce mezi VW a FCA Group skutečně reálná, se podle agentury Bloomerg shodují v jednom: Že by šlo o logický krok, který přispěje ke konsolidaci světové produkce aut. Zatím ale není vůbec jasné, zda oba automobiloví giganti o něčem podobném reálně jednají. Skupina Volkswagen navíc uvedla, že nejedná s automobilkou Fiat o možné fúzi. Jasné zatím nejsou ani detaily transakce, jako co, za kolik a zda vůbec by skupina Volkswagen po skupině FCA Group chtěla. „Může jít o atraktivní akviziční příležitost, což je i jeden z faktorů, ale nikoli hlavní, proč jsou akcie FCA Group v Dlouhodobých investičních příležitostech (DIP) Patria,“ konstatoval Branislav Soták, analytik Patria Finance.

Výhody možné akvizice

Spojení VW a FCA Group by přineslo výhody oběma stranám. Pro Fiat Chrysler by akvizice přinesla snížení zadlužení skupiny a pro VW jednoznačně rozšíření portfolia značek o nová atraktivní jména automotive segmentu.

Uvažujme dál - ředitel FCA Group Sergio Marchionne, kterému jeho současný mandát vyprší v roce 2019, řekl na ženevském autosalonu, že oznámené spojení PSA-Opel  „nejvíce ohrožuje VW a začne na skupinu vytvářet velký tlak." Jinými slovy – podle některých názorů se Marchionneho slova dají vyložit i tak, že by se nebránil nějaké atraktivní nabídce od VW k převzetí. A co by se hrálo? Nejvíce se mluví o tom, že VW by usiloval o atraktivní značky ze stáje FCA Group, jako například o Alfa Romeo, nebo Maserati.

Rizikové faktory transakce

Další globální automobilová akvizice má ovšem i několik „kritických“ momentů. Jedním z nich může být úvaha tržních regulátorů, kteří se na propojení skupiny Volkswagen a FCA Group nemusejí dívat s porozuměním. A to především kvůli finančním dopadům „Dieselgate“ na skupinu Volkswagen. Kvůli potenciálním škodám, které dnes nejsou ještě známy, tak úřady mohou akvizici bránit s odvoláním na to, kde by německá automobilka zajistila dostatečné finanční zdroje na všechny transakce.

FCA Group totiž nemá, na rozdíl od Opelu, jen jedinou značku ve svém výrobním portfoliu. Do její stále patří značky Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, nákladní vozy Ram, Abarth, Mopar a SRT. FCA Group také vlastní Maserati, Comau, Magneti Marelli, a Teksid.  

Je nutná akvizice?

Skupina Volkswagen dlouhodobě usiluje o to, být světovou automobilkou číslo jedna. Může být, že dobrá nákupní příležitost této pozici automobilce Volkswagen může výrazně pomoci. Řada analytiků totiž tvrdí, že po dieselovém skandálu bude muset VW usilovně zapracovat na tom, aby přesvědčil své americké zákazníky o tom, že se dá značce věřit. A to jí může pomoci splnit trojlístek ze stáje FCA - Chrysler, Jeep a Dodge. 

 
 
 

Čtěte více:

Víkendář: Zaspaly německé automobilky dobu?
10.12.2016 9:49
Před časem se na internetových stránkách čínského ministerstva průmysl...
Akcie další automobilky padají. Japonci brání Toyotu před Trumpem
06.01.2017 16:33
Do obrany automobilky Toyota Motor před Donaldem Trumpem se pustila ja...
Evropský automobilový trh na maximu
17.01.2017 9:55
Tři roky pokračující růst evropského automobilového trhu přinesl v roc...
Na automobilky doléhá velká riziková trojka
08.02.2017 19:31
Na počátku týdne jsem zde poukazoval na to, že nová americká vláda má ...
Z automobilek se stávají polobanky. Vyvolají finanční krizi?
01.03.2017 11:39
Automobilky čekají pravděpodobně velké změny v jejich produktovém port...
Kam kráčíš, automobilový segmente? Vstříc dalším fúzím a akvizicím
07.03.2017 11:55
Světový automobilový průmysl stojí na své osudové křižovatce. Během p...

Váš názor
Na tomto místě můžete zahájit diskusi. Zatím nebyl zadán žádný názor. Do diskuse mohou přispívat pouze přihlášení uživatelé (Přihlásit). Pokud nemáte účet, na který byste se mohli přihlásit, registrujte se zde.
Aktuální komentáře
04.05.2025
8:31Víkendář: Prudký růst ziskovosti evropských bank jako důsledek protiinflační politiky ECB
03.05.2025
14:37PIMCO: Přichází změna investičního paradigmatu, posun k novému ale bude trvat dlouho
8:21Víkendář: Podle nové studie hrála politika ECB při snižování inflace jen podružnou roli
02.05.2025
17:20Evropa směřuje k rovnováze, USA se budou letos (opět) spoléhat na spotřebitele?
16:48TikTok dostal v EU pokutu 530 milionů eur za nedostatky při ochraně dat
16:19S&P 500 stoupá a přesně po měsíci maže ztráty z cel  
16:16Reuters: ČNB pravděpodobně sníží úrokové sazby, ale zůstává opatrná
15:41Trh práce v zámoří dál podporuje akcie. Útlum zaměstnanosti se nekoná  
14:23Dubnový deficit rozpočtu se prohloubil, příjmová strana se ale lepší
13:53Morgan Stanley: Trh s humanoidními roboty dosáhne na 5 bilionů dolarů
13:50Výsledky ropných gigantů Chevronu a Exxonu: Zisky klesají, ale strategie zůstává
13:45LVMH propustí přes tisíc zaměstnanců. Důvodem jsou problémy na klíčových trzích
13:23Škoda Auto zvýšila v prvním čtvrtletí prodej o 8,2 procenta na 238.600 aut
13:06Perly týdne: Americké akcie za zenitem, Čína pod tlakem
12:44Prodej vozů Tesla ve Švédsku v dubnu klesl o 81 procent, propadá se i jinde
12:20Inflace v eurozóně si v dubnu udržela tempo růstu, tlačily ji nahoru zejména služby
12:16WOOD & Company, investiční fond s proměnným základním kapitálem, a.s: Výroční zpráva za rok 2024
12:06Březnová nezaměstnanost v EU stagnovala na 5,8 %. Nejnižší byla v Česku
11:08Patria zvyšuje cílovou cenu Erste Bank, potvrzuje odolný výkon a nákladovou disciplínu  
11:04Jakub Blaha: Amazon očekává nižší provozní zisk kvůli obavám z cel. Růst cloudu navíc zaznamenal zpomalení  

Související komentáře
Nejčtenější zprávy dne
Nejčtenější zprávy týdne
Nejdiskutovanější zprávy týdne
Kalendář událostí
Nebyla nalezena žádná data