Na Bloombergu poukazují na nenaplněná očekávání některých automobilek týkající se poptávky po elektromobilech. Některé společnosti tak mění své plány expanze v této oblasti, ale Brian Deese z MIT na Bloombergu tvrdil, že úvahy o prudkém ochlazení trhu jsou přehnané. Vývoj podle něj v podstatě odpovídá tomu, „co by se dalo čekat.“
Následující graf ukazuje vývoj počtu prodaných elektromobilů a hybridů v USA. Deese k tomu uvedl, že trh s elektromobily se saturuje. A pokud prodeje dosahují stále většího podílu na celkovém počtu prodaných vozů, není realistické očekávat dál 50% meziroční růsty.

Zdroj: Youtube, Bloomberg
Podle experta by řada odvětví byla ráda, pokud by dosahovala růstu kolem 20 %. Bloomberg k tomu ale dodal, že řada automobilek používá ke stimulaci poptávky po elektromobilech snižování cen. „A všichni sledují Teslu“ jako firmu, která byla na trhu první a která zde má stále významnou pozici. Deese se přitom domnívá, že vedení amerických automobilek si je vědomo, že „jsou pozadu“. Neprobíhá totiž jen marginální změna v technologiích vozů, ale „fundamentální posun“.
Dobrou pozici drží podle experta naopak , ale i Huyndai a Kia. a investují s cílem mezeru zavřít. Rozšířenou strategií na trhu je přitom zaměřit se na luxusnější vozy s vyššími maržemi a pak se případně pohybovat směrem k levnějším vozům. Deese ale míní, že na základě historických zkušeností by možná bylo nejvýhodnější zaměřit se na střední třídu a vyšší prodané množství vozů s nižšími cenami. Chevy Bolt od může být krokem tímto směrem. Nicméně pokles cen je znát napříč celým trhem s elektromobily a podle experta se tím ceny blíží bodu, „kdy jsou porovnatelné s cenami vozů se spalovacími motory.“
Na Bloombergu následně poukázali na to, že americká vláda jednak podporuje trh s elektromobily, ale nyní vedle tohoto „cukru“ přišla i s „bičem“, a to ve formě emisních limitů. Následující tabulka ukazuje původní návrhy a konečnou výši (gram oxidu uhličitého na jednu míli):

Zdroj: Bloomberg